2023-05-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Precis de flesta Bensodiazepiner är jävligt bra mediciner men inget som jag förstår hur folk kan "knarka" på öht.

Har haft i stort sett samtliga på recept och de enda två som man kan få någon sort av "trevligt" rus på är ju Xanor och Z analogen Imovane (Zopiklon).

Däremot så kan du lika gärna gå till bolaget och köpa ett 6 pack starköl eller cider det är både lagligt och betydligt trevligare om man nu måste berusa sig.

Oxascand, Stesolid, Iktorivil, Temesta, Nitrazepam samt Stilnoct blir du visserligen påverkad av men det är varken trevligt eller roligt ur en rekreationell synvinkel om man säger så om du tar en högre dos än vad du har recept på.

Exakt därför jag valde Diazepam. Jag älskar den muskelavslappnande känslan från t.ex diazepam och Klonzapeman.

Mina erfarenheter inom benso är Diazepam, Alprazolam, Klonazepam, Etizolam och Zopiklon(Inte en benso, men en analog).

Vid intag av ovanstående substanser förutom Dia, så har det 99,9 fall av 100 slutat med att jag vaknar upp och kartan/kartorna är tömda. och jag har inte något minne kvar efter de första 3-4 tabletterna.

Jag misstänker att jag är så förälskad i benso för att min sociala fobi är som bortblåst.

Det jag funderar över.. Då jag har tryckt i mig 150mg diazepam så undrar jag om det över huvud taget kommer göra någon nytta att ta 10mg morgon och kväll direkt efter detta, eller är min tolerans redan förstörd? Tog 10mg innan jobbet idag och jag kunde till och med kallprata med mina kollegor. Med det kan väl lika gärna vara för att jag är "efterbensad" på grund av de 150mg jag tryckte i mig dagen innan?

just diazepam känns som den benso jag faktiskt kan ta både i små och stora mängder utan att jag tappar skrivförmågan och medvetandet.

Klappar mig själv på axeln då jag endast morgon- och kvällsdos idag!

Jag överväger också att fråga hälsocentralen om att eventuellt kunna få Stesolid på recept och är tacksam om någon har en bra idé hur man kan formulera det. Jag har beroendeproblematik i journalen men får ändå ut 30-pack imovane ungefär varannan månad.

För övrigt så får jag 30 pack imovane utskrivet cirka varannan månad "vid behov" men dessa kan jag inte sluta knapra innan alla kartor är slut och när jag vaknar börjar jag fundera om någon har gjort inbrott i lägenheten(men det är såklart jag som har möblerat om allt utan nån vettig anledning).

Blev ett långt inlägg men uppskattar svar på frågorna.

Ha det bäst kära pundare oh även ni som faktiskt lyckats hålla medicineringen enligt ordination.

Edit: Jag har en karta kvar och ska försöka hålla denna till en tablett morgon och en kväll. Om detta fungerar tycker flashback att det kan vara en bra idé att få det på recept?
Senast redigerad av Fragbagz 2023-05-10 kl. 21:12.
Citera
2023-05-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbagz
Exakt därför jag valde Diazepam. Jag älskar den muskelavslappnande känslan från t.ex diazepam och Klonzapeman.

Mina erfarenheter inom benso är Diazepam, Alprazolam, Klonazepam, Etizolam och Zopiklon(Inte en benso, men en analog).

Vid intag av ovanstående substanser förutom Dia, så har det 99,9 fall av 100 slutat med att jag vaknar upp och kartan/kartorna är tömda. och jag har inte något minne kvar efter de första 3-4 tabletterna.

Jag misstänker att jag är så förälskad i benso för att min sociala fobi är som bortblåst.

Det jag funderar över.. Då jag har tryckt i mig 150mg diazepam så undrar jag om det över huvud taget kommer göra någon nytta att ta 10mg morgon och kväll direkt efter detta, eller är min tolerans redan förstörd? Tog 10mg innan jobbet idag och jag kunde till och med kallprata med mina kollegor. Med det kan väl lika gärna vara för att jag är "efterbensad" på grund av de 150mg jag tryckte i mig dagen innan?

just diazepam känns som den benso jag faktiskt kan ta både i små och stora mängder utan att jag tappar skrivförmågan och medvetandet.

Jag överväger också att fråga hälsocentralen om att eventuellt kunna få Stesolid på recept och är tacksam om någon har en bra idé hur man kan formulera det. Jag har beroendeproblematik i journalen men får ändå ut 30-pack imovane ungefär varannan månad.

För övrigt så får jag 30 pack imovane utskrivet cirka varannan månad "vid behov" men dessa kan jag inte sluta knapra innan alla kartor är slut och när jag vaknar börjar jag fundera om någon har gjort inbrott i lägenheten(men det är såklart jag som har möblerat om allt utan nån vettig anledning).

Ha det bäst kära pundare oh även ni som faktiskt lyckats hålla medicineringen enligt ordination.

Edit: Jag har en karta kvar och ska försöka hålla denna till en tablett morgon och en kväll. Om detta fungerar tycker flashback att det kan vara en bra idé att få det på recept?

Om du mot förmodan får recept så räkna med 25st 5mg. Och detta efter du testat alla antihistaminer etc först
Citera
2023-06-19, 03:32
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbagz

Jag råder dig att redan nu försöka sluta med benso. Det är ett helvete som i 9 av 10 fall leder till beroende och eventuell misär. Det enda jag någonsin provat som är hållbart och fungerar på riktigt är regelbunden styrketräning och en kall dusch varje dag. Få in en sådan rutin så kommer du att må bättre på nolltid. Andrew Huberman har också mycket nyttigt att komma med. Sök på honom på Youtube.
Citera
2023-06-20, 19:30
Medlem
polskzclager245s avatar
Hej! Jag har haft Stesolid 5 mg 1-2 vid behov och under kanske en månad tagit det 3-7 ggr i veckan (tagit längre tid men inte så ofta). Jag läste att det går ur systemet efter 4 dygn och att det är då abstinensen (om den existerar) försvinner, är detta sant? Jag har tänkt att så länge jag pausar en dag ibland är det ok men efter jag läste det så håller jag på att ej ta det på 5 dygn för att se så jag inte är beroende. Är jag för nojjig eller är detta rätt? (Nyss slutat med opiater efter 1,5 års användning) tacksam gör svar!
Citera
2023-06-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polskzclager245
Hej! Jag har haft Stesolid 5 mg 1-2 vid behov och under kanske en månad tagit det 3-7 ggr i veckan (tagit längre tid men inte så ofta). Jag läste att det går ur systemet efter 4 dygn och att det är då abstinensen (om den existerar) försvinner, är detta sant? Jag har tänkt att så länge jag pausar en dag ibland är det ok men efter jag läste det så håller jag på att ej ta det på 5 dygn för att se så jag inte är beroende. Är jag för nojjig eller är detta rätt? (Nyss slutat med opiater efter 1,5 års användning) tacksam gör svar!
Ett visst fysiskt beroende lär du ha byggt upp om än ett milt sådant men du skulle kunna klippa dem rakt av nu men kanske känna av ett milt obehag under en kortare tid.
Citera
2023-06-20, 21:26
Medlem
Om du mot förmodan får recept så räkna med 25st 5mg. Och detta efter du testat alla antihistaminer etc först
Citera
2023-06-20, 22:33
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polskzclager245

Mildare tecken på absintens brukar vara tremor, plockighet och sömnsvårigheter. Catapresan som används vid utsättning av opiater kan även ha en viss effekt.
Citera
2023-06-20, 23:00
Medlem
waynejohn2s avatar
Köpte ett 50-pack lösa serbiska Bensedin 10mg som jag fick hem idag. Detta enbart då min vårdcentral inte skriver ut något man kan bli beroende av och lider av panikattacker och GAD. Vad är vanlig dosering på dessa? 1st vid behov max 3st/dag?
Brukar sällan ens få effekt av benso de få gånger jag har använt det, blir sällan beroende av något heller.
Citera
2023-07-26, 16:41
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapa0nua1

Dröm vidare. Jag har försökt allt för att få sådant.
Det går verkligen inte. Dom skriver bara ut det till gamla tanter och sådana som ändå inte har långt kvar
Citera
2023-07-26, 16:58
Medlem
HarrySvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waynejohn2
Köpte ett 50-pack lösa serbiska Bensedin 10mg som jag fick hem idag. Detta enbart då min vårdcentral inte skriver ut något man kan bli beroende av och lider av panikattacker och GAD. Vad är vanlig dosering på dessa? 1st vid behov max 3st/dag?
Brukar sällan ens få effekt av benso de få gånger jag har använt det, blir sällan beroende av något heller.

Skulle säga att majoriteten - om inte alla - Galenika Bensedin som säljs på darknet idag är fejk. Visst är det någon sorts benzo / alternativt svagdoserade diazepam, men de är skräp jämfört med äkta vara.
Citera
2023-07-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Dröm vidare. Jag har försökt allt för att få sådant.
Det går verkligen inte. Dom skriver bara ut det till gamla tanter och sådana som ändå inte har långt kvar
Hade inga problem att få det utskrivet när det var Iktorivil torka. Allt beror på vem du är, vad det står i din journal samt hur schysst läkare du har. Frågade bara läkaren om det gick bra att gå över till Stesolid som substitut ett par månader och det var inget problem.

Har stått på 4 mg Iktorivil dagligen de senaste sju åren, Xanor v.b samt även haft recept på Oxascand, Stesolid, Nitrazepam, Imovane och Stilnoct.
Citera
2023-08-05, 11:09
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waynejohn2

Rent medicinskt skulle jag (nu är jag inte läkare eller ens medicinare utan mer typ avdankad statistiker....) snarare föreslagit Xanor (alprazolam) mot just panikattacker och GAD.

Bensedin ok men ofta underdoserade, ta två tior på morgonen och sov på två tior till natten.

När skiten är över - trappa ner!!! All bens är rävgift och värre än horse att kliva av.

Take care my friend! /G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in