Citat:
Precis de flesta Bensodiazepiner är jävligt bra mediciner men inget som jag förstår hur folk kan "knarka" på öht.
Har haft i stort sett samtliga på recept och de enda två som man kan få någon sort av "trevligt" rus på är ju Xanor och Z analogen Imovane (Zopiklon).
Däremot så kan du lika gärna gå till bolaget och köpa ett 6 pack starköl eller cider det är både lagligt och betydligt trevligare om man nu måste berusa sig.
Oxascand, Stesolid, Iktorivil, Temesta, Nitrazepam samt Stilnoct blir du visserligen påverkad av men det är varken trevligt eller roligt ur en rekreationell synvinkel om man säger så om du tar en högre dos än vad du har recept på.
Har haft i stort sett samtliga på recept och de enda två som man kan få någon sort av "trevligt" rus på är ju Xanor och Z analogen Imovane (Zopiklon).
Däremot så kan du lika gärna gå till bolaget och köpa ett 6 pack starköl eller cider det är både lagligt och betydligt trevligare om man nu måste berusa sig.
Oxascand, Stesolid, Iktorivil, Temesta, Nitrazepam samt Stilnoct blir du visserligen påverkad av men det är varken trevligt eller roligt ur en rekreationell synvinkel om man säger så om du tar en högre dos än vad du har recept på.
Exakt därför jag valde Diazepam. Jag älskar den muskelavslappnande känslan från t.ex diazepam och Klonzapeman.
Mina erfarenheter inom benso är Diazepam, Alprazolam, Klonazepam, Etizolam och Zopiklon(Inte en benso, men en analog).
Vid intag av ovanstående substanser förutom Dia, så har det 99,9 fall av 100 slutat med att jag vaknar upp och kartan/kartorna är tömda. och jag har inte något minne kvar efter de första 3-4 tabletterna.
Jag misstänker att jag är så förälskad i benso för att min sociala fobi är som bortblåst.
Det jag funderar över.. Då jag har tryckt i mig 150mg diazepam så undrar jag om det över huvud taget kommer göra någon nytta att ta 10mg morgon och kväll direkt efter detta, eller är min tolerans redan förstörd? Tog 10mg innan jobbet idag och jag kunde till och med kallprata med mina kollegor. Med det kan väl lika gärna vara för att jag är "efterbensad" på grund av de 150mg jag tryckte i mig dagen innan?
just diazepam känns som den benso jag faktiskt kan ta både i små och stora mängder utan att jag tappar skrivförmågan och medvetandet.
Klappar mig själv på axeln då jag endast morgon- och kvällsdos idag!
Jag överväger också att fråga hälsocentralen om att eventuellt kunna få Stesolid på recept och är tacksam om någon har en bra idé hur man kan formulera det. Jag har beroendeproblematik i journalen men får ändå ut 30-pack imovane ungefär varannan månad.
För övrigt så får jag 30 pack imovane utskrivet cirka varannan månad "vid behov" men dessa kan jag inte sluta knapra innan alla kartor är slut och när jag vaknar börjar jag fundera om någon har gjort inbrott i lägenheten(men det är såklart jag som har möblerat om allt utan nån vettig anledning).
Blev ett långt inlägg men uppskattar svar på frågorna.
Ha det bäst kära pundare oh även ni som faktiskt lyckats hålla medicineringen enligt ordination.
Edit: Jag har en karta kvar och ska försöka hålla denna till en tablett morgon och en kväll. Om detta fungerar tycker flashback att det kan vara en bra idé att få det på recept?
Senast redigerad av Fragbagz 2023-05-10 kl. 21:12.
Senast redigerad av Fragbagz 2023-05-10 kl. 21:12.