Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-17, 10:21
  #2605
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephora
Eller så kan man ju ha ett jämställt förhållande?

Jämställt förhållande betyder att kvinnan bestämmer. Det gäller i alla fall alla förhållanden jag har sett där de kallar sig jämställda.
Citera
2014-02-17, 10:26
  #2606
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du ska tolka det som att jag vill ha en partner som är som jag. En partner som både kan tänka och agera på egen hand utan att jag ska tala om det innan. Kort sagt en tänkande individ. Var vänlig och bespara mig kommentarer som har med sex att göra för du förstår vad jag menar, om du vill.

Riktigt kloka kvinnor förstår att de mår bäst av att underordna sig mannen. Jag vill att även mindre kloka kvinnor ska få chansen att må bra.
Citera
2014-02-17, 21:05
  #2607
Medlem
sephoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
för de verkar ju fungera jättebra? kvinnor kan ju fan inte kontrollera sig om de inte är under kontroll, känns som att varannan kvinna, född på90-talet, har varit otrogen. nä, de klarar inte av jämställda förhållanden.
Men alltså, det är inte så att kvinnor är mer otrogna än män. Men det kanske är mer okej när män är otrogna? Eftersom kvinnor inte ska ha rätten till att fatta egna beslut och vara det minsta självständiga?

Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jämställt förhållande betyder att kvinnan bestämmer. Det gäller i alla fall alla förhållanden jag har sett där de kallar sig jämställda.
Men då är ju inte förhållandet jämställt.
Citera
2014-02-17, 21:15
  #2608
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sephora
Men alltså, det är inte så att kvinnor är mer otrogna än män. Men det kanske är mer okej när män är otrogna? Eftersom kvinnor inte ska ha rätten till att fatta egna beslut och vara det minsta självständiga?


Men då är ju inte förhållandet jämställt.

jo, kvinnor är mer otrogna... förut var det lika, nu leder kvinnor. de klarar helt enkelt inte av makten. notera att kvinnor i princip aldrig är otrogna i icke-feministiska länder.
Citera
2014-02-17, 22:35
  #2609
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jämställt förhållande betyder att kvinnan bestämmer. Det gäller i alla fall alla förhållanden jag har sett där de kallar sig jämställda.
Om det är så tror jag du har lite otur med ditt umgänge. Däremot tror jag många bestämmer om olika saker. Jag är exempelvis inte intresserad av heminredning och därför bryr jag mig inte speciellt mycket om det. Där kan man givetvis säga att min partner bestämmer och jag tycker att det är skönt. Jag har vetorätt om det är något jag absolut inte gillar eller vill ha in i huset. Om vi ska byta bil så bryr hon sig inte om speciellt mycket mer än att den fungerar, typ. Jag vet att det är generaliserade exempel, men jag vill bara vara tydlig när jag förklarar.
Citera
2014-04-20, 15:53
  #2610
Medlem
Stör mig på tjejens tidigare relationer

Tjena

Sen årsskiftet har jag dejtat en tjej jag är grymt nöjd med, hon är suverän. Jag är 22 och hon 25 så hon är lite mognare vilket kan märkas ibland. T.ex. så skiter hon i vilka jag varit med tidigare, det är ju som sagt historia som hon säger. Sen är hon ganska avslappnad i övrigt, typ "det löser sig" stuket, samtidigt som jag är mer orolig över saker i vardagen. Hon har mer livserfarenhet helt enkelt.

Hon är väldigt vettig och har inte varit med många alls. Bara förhållanden och inga ONS enligt henne så jag gissar att hon varit med 4-5 st utifrån den info jag har.

Så till "problemet": jag kan inte låta bli att irritera mig på hennes tidigare förhållanden. Hennes ena ex (hon var typ 19 bast då) var en d-bag. Hon bodde med honom i L*******N och i dagsläget kan hon dra paralleller till tiden då hon var yngre (när dom bodde ihop). Typ: "När jag bodde i L*******N så brukade jag träna ganska mycket." Det är alltså tiden då hon bodde med sitt ex och då får jag en bild i huvet av hennes ex som sitter med fötterna på bordet och säger "laga mat åt mig" eller nåt i den stilen.

Sen kan hon berätta hur less hon var på sin förra kille som gjorde si och så. Det är inget fel på henne, och jag tycker ju att man måste kunna nämna saker man gjort när man var yngre, även om det påminner mig om hennes ex. Problemet är snarare att jag lätt får bilder i huvet av att hon ligger och knullar med dom.

Hon verkar skita fullständigt i om jag knullat med 2 st lr 10 st före henne, samtidigt som jag skulle äcklas om jag fick veta att hon varit med 10 st. Det är nog jobbigt att veta vilka hennes ex är.

Varför är hon så obrydd och varför bryr jag mig så mkt om det som hänt förut? Hon tycker om mig riktigt mycket så det handlar inte om att hon skiter i mig.

Vad i helvete ska jag göra? Jag kan vara ganska osäker ibland och jag har lite kontrollbehov faktiskt. Men hur fan släpper man sånt här? Någon?
Citera
2014-04-20, 16:00
  #2611
Medlem
Jag hade en kille som inte kunde acceptera att jag varit med andra. Ännu värre var det att jag hade haft sex med fler än honom. Efter 1,5 år så orkade jag inte med att jag var en h*ra och allt annat han kallade mig pga av det jag nämnde. Så ifall du vill satsa på den här tjejen så är det bara att acceptera faktum. Klart att det suger, men försök!
Citera
2014-04-20, 16:01
  #2612
Medlem
Jag hade samma problem förut fast det var med en kille. Jag har aldrig förr brytt mig om killen haft flera ex. Men med den senaste killen jag gillade så kunde jag inte sluta tänka på det. Jag hatade det faktum att han haft en annan tjej innan mig som han älskat och gosat med. Jag blev väldigt svartsjuk med honom trots att jag absolut inte hade någon anledning till att vara det.

Men tror det handlade om att jag gillade honom sjukt mycket som ingen annan..
Detta är väl nåt man får försöka träna bort och bara inse att alla har ett förflutet.

Men lev i nuet, nu är du med tjejen och nu älskar hon just dig och kanske föralltid? Vem vet.
Citera
2014-04-20, 16:06
  #2613
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherfejs
Tjena

Sen årsskiftet har jag dejtat en tjej jag är grymt nöjd med, hon är suverän. Jag är 22 och hon 25 så hon är lite mognare vilket kan märkas ibland. T.ex. så skiter hon i vilka jag varit med tidigare, det är ju som sagt historia som hon säger. Sen är hon ganska avslappnad i övrigt, typ "det löser sig" stuket, samtidigt som jag är mer orolig över saker i vardagen. Hon har mer livserfarenhet helt enkelt.

Hon är väldigt vettig och har inte varit med många alls. Bara förhållanden och inga ONS enligt henne så jag gissar att hon varit med 4-5 st utifrån den info jag har.

Så till "problemet": jag kan inte låta bli att irritera mig på hennes tidigare förhållanden. Hennes ena ex (hon var typ 19 bast då) var en d-bag. Hon bodde med honom i L*******N och i dagsläget kan hon dra paralleller till tiden då hon var yngre (när dom bodde ihop). Typ: "När jag bodde i L*******N så brukade jag träna ganska mycket." Det är alltså tiden då hon bodde med sitt ex och då får jag en bild i huvet av hennes ex som sitter med fötterna på bordet och säger "laga mat åt mig" eller nåt i den stilen.

Sen kan hon berätta hur less hon var på sin förra kille som gjorde si och så. Det är inget fel på henne, och jag tycker ju att man måste kunna nämna saker man gjort när man var yngre, även om det påminner mig om hennes ex. Problemet är snarare att jag lätt får bilder i huvet av att hon ligger och knullar med dom.

Hon verkar skita fullständigt i om jag knullat med 2 st lr 10 st före henne, samtidigt som jag skulle äcklas om jag fick veta att hon varit med 10 st. Det är nog jobbigt att veta vilka hennes ex är.

Varför är hon så obrydd och varför bryr jag mig så mkt om det som hänt förut? Hon tycker om mig riktigt mycket så det handlar inte om att hon skiter i mig.

Vad i helvete ska jag göra? Jag kan vara ganska osäker ibland och jag har lite kontrollbehov faktiskt. Men hur fan släpper man sånt här? Någon?

Undvik svenska tjejer, så slipper du oroa dig för såna saker i onödan. Men om du enbart gillar svenska tjejer, LIVE WITH IT!
Citera
2014-04-20, 16:06
  #2614
Medlem
DrDeathAnianssons avatar
Allt bottnar i din dåliga självkänsla och usla självförtroende vilket kan läsas mellan raderna: Du kan inte fokusera på nuet. Det är inget som förändras över en natt, det tar tid(läs: år). Under tiden borde du försöka prata med henne och ev. träffa en terapeut. Varje gång du tänker negativt(läs: hennes ex) ska du fokusera på nuet och positiva känslor.
Citera
2014-04-20, 16:51
  #2615
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherfejs
Hon verkar skita fullständigt i om jag knullat med 2 st lr 10 st före henne.
Varför är hon så obrydd och varför bryr jag mig så mkt om det som hänt förut?

Det är eftersom hon har knullat fler än vad hon erkänner.

Detta är kärlekens enda regel du måste kunna; Alla tjejer är djur och dom har/kommer att knulla runt. Acceptera dom för vad dom är och inse att det inte finns några madonnor eller horor. Allt är en och samma.

Lycka till!
Citera
2014-04-20, 17:04
  #2616
Medlem
provocative77s avatar
Eftersom din självkänsla är för låg så hittar du fel på en fullkomligt normal tjej.
Det du behöver är en tjej som är lägre än dig eller så får du acceptera att andra har ett liv innan du träffar dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback