Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-03, 23:17
  #1201
Medlem
Rillishs avatar
Svårt att uttala mig i just den position du sitter i, då jag aldrig varit just där men kan tänka mig att det kommer vara rätt jobbigt en tid framöver att just kolla på henne men allt löser sig försök att prata ut det med någon.
Citera
2010-11-03, 23:19
  #1202
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zijn
jag menar att om man ärligt älskar personen man är med så får man inom vissa ramar helt enkelt lära sig att leva med att personen har ett förflutet.
för mig handlar det inte så mycket om vad som gjordes speciellt utan vad man i slutändan tycker är viktigast.
jag själv tycker inte att det är särskilt viktigt vad min man har gjort tidigare utan den personen han är idag.
det är mina referensramar

Ja, men tydligen faller detta utanför ramen för både TS och en mängd andra i den här tråden. Något som många verkar ha svårt att acceptera. Verkar oerhört svårt för vissa att få in att dessa referensramar är just olika och framförallt individuella.
Citera
2010-11-03, 23:20
  #1203
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag har igen logisk förklaring till det men jag skulle ha lättare att acceptera att min tjej haft en 1-2:a än en 2-1:a. Det skulle bara ta emot att tänka mig henne bli körd av två killar samtidigt.

Jag har iofs ganska mycket krav på skit som jag inte skulle vilja att mina barns mor skulle hållit på med.

Min gissning är att du har problem med din manlighet, och det säger jag enbart för att 5 av 6 killkompisar jag umgåtts med som uttryckt dylika tankar har varit extremt osäkra i både sitt vanliga sociala uppträdande och när helst sexrelaterade samtalsrubriker tagits upp till ytan. De har helt enkelt inte kunnat föra ett normalt samtal med fluktuerande grader av "OK" när den gemensamma nämnaren är sex och därmed anses de socailt inkapabla av resten, inte så jävla konstigt dock, har man ingen som helst distans och perception av sin egen sexualitet då är man per definition "knullad" i the game of life.

Det är tråkigt, men det händer.
Citera
2010-11-03, 23:24
  #1204
Medlem
Stiftzs avatar
Har själv varit med om samma sak med mitt ex, Känns förjävligt i början men efter ett tag så slutar man bry sig, man inser att det som är gjort är gjort och det är DU som har henne nu och ingen annan.

Vem vet, kanske går hon med på att ha trekant med en annan tjej nu ist?
Citera
2010-11-03, 23:26
  #1205
Medlem
“What doesn't kill you makes you stronger"

Köp lite chips, fyll en kanna vatten. Ät chips och drick vattnet. När påsen är tom - blunda - ta ett djupt andetag och fråga dig själv - Var inte vattnet godare än den tänk bara colan?

Juste, dumpa bruden.
Citera
2010-11-03, 23:27
  #1206
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Min gissning är att du har problem med din manlighet, och det säger jag enbart för att 5 av 6 killkompisar jag umgåtts med som uttryckt dylika tankar har varit extremt osäkra i både sitt vanliga sociala uppträdande och när helst sexrelaterade samtalsrubriker tagits upp till ytan. De har helt enkelt inte kunnat föra ett normalt samtal med fluktuerande grader av "OK" när den gemensamma nämnaren är sex och därmed anses de socailt inkapabla av resten, inte så jävla konstigt dock, har man ingen som helst distans och perception av sin egen sexualitet då är man per definition "knullad" i the game of life.

Det är tråkigt, men det händer.
Antingen det eller så har man olika syn på olika saker. Har min sambo problem med sin kvinnlighet för hon skulle inte gilla att jag hade haft trekanter med massa brudar heller?

Jag har inga problem med självförtroende och "manlighet" (vad du nu menar med det) i andra lägen och jag är öppen för folks olika beteenden och avvikelser.

Jag vill bara inte för min inre syn se min sambo bli knullas av två för mig anonyma killar. (Jag tror inte att jag är av särskilt avvikande åsikt i detta ämne.)

Finns det några sexuella eskapader som en öppen människa som du skulle ha bekymmer med att acceptera? Prostitution, gangbangs, swinging, homosex, sex med gamlingar?
Citera
2010-11-03, 23:27
  #1207
Medlem
Hur vet du inte att det är den andra snubben som hon har sex med som kommer att bli den hon gifter sig med tillslut?
Citera
2010-11-03, 23:33
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Min gissning är att du har problem med din manlighet, och det säger jag enbart för att 5 av 6 killkompisar jag umgåtts med som uttryckt dylika tankar har varit extremt osäkra i både sitt vanliga sociala uppträdande och när helst sexrelaterade samtalsrubriker tagits upp till ytan. De har helt enkelt inte kunnat föra ett normalt samtal med fluktuerande grader av "OK" när den gemensamma nämnaren är sex och därmed anses de socailt inkapabla av resten, inte så jävla konstigt dock, har man ingen som helst distans och perception av sin egen sexualitet då är man per definition "knullad" i the game of life.

Det är tråkigt, men det händer.

Töntig generalisering. Om någon har problem med något så är det fel på dem på något sätt, så behöver det verkligen inte vara! Jag tycker verkligen inte att någon som inte accepterar att tjejer har trekanter är inskränkt osv (det vore väl snarare inskränkt av mig att påstå något sådant). Det vore fruktansvärt om man börjar skuldbelägga alla som inte lever upp till pkidealet. Det är t.ex. okej att vara obekväm med att höra en bög berätta om sitt sexliv, det behöver inte betyda ett dugg mer än så... Ständigt detta sökande efter underliggande mening, det kan inte vara hälsosamt.
Citera
2010-11-03, 23:41
  #1209
Medlem
IngridBergmans avatar
Hej TS!Jag skulle bara vilja fråga, nu när du läst allas åsikter, har du bestämt dig för vad du ska göra?
Kommer du att göra slut eller inte?
Skulle vara spännande att få veta om tråden hjälpt dig att ta ett beslut.
Citera
2010-11-03, 23:42
  #1210
Medlem
Acid-Brains avatar
Gör du slut med henne, så gör det med glans Med andra ord, gör det på det viset som en kvinna skulle göra det.

Dölj orsaken till varför du inte vill ha någonting med henne att göra. Säg helt enkelt att du inte har några känslor för henne mera.

Agera inte som en traditionell man, utan använd dig av din "femininmanliga" sida. Som någon annan tidigare konstaterade, så bryr sig inte kvinnor om hur deras pojkvänners sexuella förflutna ser ut. Så varför skulle du göra det?

Var en feministisk man, var lömsk, falsk och slå dolken i ryggen. Säg inte orsaken till varför du gör slut, utan ge henne en tankenöt hon aldrig kan knäcka.

Så skulle jag ha gjort, och njutit av situationen enormt, som en kvinnlig man, vilket jag anser att alla män borde eftersträva till att vara. Den konservativa mannen är egentligen i ett sämre läge än den feminina mannen. Den feminina mannen överlåter i stället det ansvar den konservativa mannen burit på så länge, och fortfarande bär på, till kvinnan. Punkt slut och alla mår bra
__________________
Senast redigerad av Acid-Brain 2010-11-03 kl. 23:58.
Citera
2010-11-03, 23:46
  #1211
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongJon
När jag hörde det så kändes som en kniv i hjärtat. Normala fall så bryr jag mig inte det minsta vad en tjej har gjort för något i sitt liv, men i och med att jag verkligen gillar denna tjej, så har jag inte kunnat sluta tänka på det. Varje gång vi har sex sedan dess så ser jag framför mig hur en annan kille munknullar henne. Blir helt jävla galen.

OK, det är väl inte värre än att du också har en trekant med 2 snubbar, så är det lika. Vad är problemet?
Citera
2010-11-03, 23:46
  #1212
Medlem
dgnrrds avatar
så alla är bergsäkra på att deras nuvarande flickvänner aldrig blivit munknullade av en annan snubbe tidigare? Faktum är att brudars sexliv innan erat förhållande inte har ett skit att göra med den hon har förhållande med just nu. Om det nu inte rör sig om anmälningsskyldiga sjukdomar.

Get over it.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback