Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-19, 22:45
  #1
Medlem
Tjeena hur e de att blanda xanor och tramadol ? e de farligt ?
2009-11-19, 22:47
  #2
Medlem
SMD FBs avatar
Nej, inte i adekvata mängder.
2009-11-19, 22:49
  #3
Medlem
okej vad menas me de hur många tram kan ja dra i mig om ja käkat 6 xanor 1mg
2009-11-19, 22:51
  #4
Medlem
THE-OJAs avatar
Absolut ingen expert på området men andningssvårigheter kan väl utvecklas? Invänta någon mer kunnig iaf innan du petar i dig.
2009-11-19, 23:41
  #5
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchass
okej vad menas me de hur många tram kan ja dra i mig om ja käkat 6 xanor 1mg

Har du hög bensotolerans? Annars borde du ju vara väldigt väck redan.

Jag brukar blanda tramadol med benso men i lite mindre mängd. Inte alprazolam så ofta men om jag skulle göra det så låter 2-3 rätt bra.
2009-11-19, 23:42
  #6
Medlem
SMD FBs avatar
Ja, du kan få andningsdepression vilket är en nedsatt funktion i andningscentrumet i hjärnan. Känner du att du börjar andas tyngre och tyngre och kanske får korta uppehåll i din andning utan att du själv ens märker det så är det tydliga tecken på andningsdepression.
Andningsdepression är för övrig den vanligaste dödsorsaken vid opioidöverdoser.

Men för att svara på din fråga. Mycket hänger på hur stor tolerans du har mot bensodiazepiner och opioider. Jag själv skulle aldrig ens komma ihåg vad jag har gjort när jag har stoppat i mig 6mg xanor. Har du hög tolerans på benso så kan du ta lite tramadol sporadiskt, beroende på din opioidtolerans.
Har du ingen tolerans så kör du på små mängder, har du liten tolerans så kör du på lite mera, har du hög tolerans så tål du mer.

200mg är inte så farligt om du inte är överkänslig mot tramadol. Kanske är för lite för dig, vad vet jag?
2009-11-19, 23:44
  #7
Medlem
Alkohol och opiater orsakar ju andningsdepression. Benso påverkar ju samma nervsystem i hjärnan som alkohol. Så besitter benso liknande effekter på opiater som alkohol?

Men som svar på TS fråga; det e lugnt.
2009-11-19, 23:54
  #8
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Alkohol och opiater orsakar ju andningsdepression. Benso påverkar ju samma nervsystem i hjärnan som alkohol. Så besitter benso liknande effekter på opiater som alkohol?

Men som svar på TS fråga; det e lugnt.
That is correct sir.
2009-11-20, 00:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
That is correct sir.

Då borde det finnas risk för andningdeppression.

Men har själv blandat tramadol och stilnoct utan problem en hel del.

Och ja jag är medveten om att stilnoct inte riktigt är benso men never the less en GABA-substan.
2009-11-20, 02:38
  #10
Medlem
illNills avatar
Slängde i mig 10st cita och 7-8öl plus 2grants och 2RV i tisdags och jag lever
2009-11-20, 10:54
  #11
Medlem
Robbadobbs avatar
Nu skriver jag lite sent men iom att du ens frågar gör att du borde skippa det hela.

Nästa gång så börjar du med tramadolen i relativt lågt dos och käkar sen xanor i låg dos. Då min erfarenhet av tramadol av tramadol är att den slår sakta och xanor mördar ditt omdöme så den är dum att ta först.
2009-11-20, 10:58
  #12
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Då borde det finnas risk för andningdeppression.

Men har själv blandat tramadol och stilnoct utan problem en hel del.

Och ja jag är medveten om att stilnoct inte riktigt är benso men never the less en GABA-substan.
Det finns risk för andningsdepression.

blandar man opioider, benso, ghb, alkohol så är det mycket stor risk.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback