2011-03-01, 19:15
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
En nätverkskabel kan vara upp till 100m lång. Har svårt att tro att det inte räcker.
Men då måste du ha en switch eller router mellan uttaget och kabeln.

Han får hoppas att kabeln från uttaget till Telias switch i källaren inte är längre än 60m
Eller helt enkelt sätta en router vid uttaget i lägenheten.
Citera
2011-03-01, 22:12
Medlem
qwerty1339s avatar
Morsning
Fick besök idag av en dörrknackare från Comhem.
Jag gillar och dividera med säljare och ville veta vad han hade att komma med.
Jag har idag telefoni och x-large tv, obundet.
Följande kunde han "fixa"

*Binda priset 24 månader för att slippa eventuella prishöjningar.
Detta ställde jag mig frågande till då jag sa att jag inte var intresserad att binda abonnemanget i 24 månader. Ha sa då, ordagrant - Nej, du binder inte abonnemanget utan du har fortfarande tre månaders uppsägningstid. Det är bara priset som är fast i 24 månader dvs du slipper eventuella prishöjningar som kan komma och det i 24 månader.
* Som tack för att Comhem inte får höja mitt pris i 24 månader så skulle han dessutom bjuda mig på 6 månader! For free...Gratis....

Nu till sakfrågan.
Verkar vara ett skapligt erbjudande som jag får men frågan är varför.
Säljaren menade att Comhem ville erbjuda sina nuvarande kunder ett bra erbjudande men om det är så varför inte skicka ut ett brev där det kort och gott står: Hej, vi höjer inte ditt pris på TV under 24 månader och vi bjuder dig på 6 månader som tack för att du är så jävla bra.

Är det någon annan som fått besök av Comhems dörrknackare och fått liknande erbjudande?
Har googlat och letat på Comhem men ingenstans kan man få en i närheten lika bra deal.
Och var är haken? (han sa givetvis att det inte var någon hake)
Citera
2011-03-01, 23:19
Medlem
sandra_ns avatar
En router av valfritt märke med löstagbar antenn/er (om det är en b/g räcker det med en antenn) som du byter med en riktantenn. I rummet där du har datorn har du en repiter alt. ett USB nätverkskort (ex. denna: http://www.davido.se/shop/product_in...roducts_id=179 ) med extern antenn som du även sätter en riktantenn på. Nackdel: det kommer att kosta.

Alt. 2
2 st. av dessa. En sätter du i bredbandskontakten och den andra i datorns nätverkskontakt. Ställer in dem på bryggning så kommer det bara funka. Pris: 1400 spänn.
http://www.davido.se/shop/product_in...roducts_id=167

Alt. 3 (ännu bättre)
2 st. 1800 spänn.
http://www.davido.se/shop/product_in...roducts_id=155

Alt. 4 (det bästa alternativen)
Ett paket. 1500 spänn.
http://www.davido.se/shop/product_in...roducts_id=218
Senast redigerad av sandra_n 2011-03-01 kl. 23:43.
Citera
2011-03-01, 23:41
Medlem
berrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1339
Morsning
Fick besök idag av en dörrknackare från Comhem.
Jag gillar och dividera med säljare och ville veta vad han hade att komma med.
Jag har idag telefoni och x-large tv, obundet.
Följande kunde han "fixa"

*Binda priset 24 månader för att slippa eventuella prishöjningar.
Detta ställde jag mig frågande till då jag sa att jag inte var intresserad att binda abonnemanget i 24 månader. Ha sa då, ordagrant - Nej, du binder inte abonnemanget utan du har fortfarande tre månaders uppsägningstid. Det är bara priset som är fast i 24 månader dvs du slipper eventuella prishöjningar som kan komma och det i 24 månader.
* Som tack för att Comhem inte får höja mitt pris i 24 månader så skulle han dessutom bjuda mig på 6 månader! For free...Gratis....

Nu till sakfrågan.
Verkar vara ett skapligt erbjudande som jag får men frågan är varför.
Säljaren menade att Comhem ville erbjuda sina nuvarande kunder ett bra erbjudande men om det är så varför inte skicka ut ett brev där det kort och gott står: Hej, vi höjer inte ditt pris på TV under 24 månader och vi bjuder dig på 6 månader som tack för att du är så jävla bra.

Är det någon annan som fått besök av Comhems dörrknackare och fått liknande erbjudande?
Har googlat och letat på Comhem men ingenstans kan man få en i närheten lika bra deal.
24 Månaders bindingstid men abbonemanget är uppsägningsbart ändå? Ren bullshit.. Där har du haken.

Man kan inte få en prisgaranti utan att binda ett abbonemang.. Så han säger emot sig själv också.. Bara nån stackars människa som är ute efter att tjäna pengar...
Citera
2011-03-01, 23:55
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berreh
24 Månaders bindingstid men abbonemanget är uppsägningsbart ändå? Ren bullshit.. Där har du haken.

Man kan inte få en prisgaranti utan att binda ett abbonemang.. Så han säger emot sig själv också.. Bara nån stackars människa som är ute efter att tjäna pengar...

Nej, eller hur.
Trots att jag frågade honom minst 3 ggr om det inte var bindningstid på abonnemanget i 24 månader så hävdade han att det INTE var det.
Har hans nummer och skall ringa honom för att jag skall få se papper på vad erbjudandet säger.
Om inte annat kan jag alltid spela in säljsnacket och slänga upp här sen.
Citera
2011-03-02, 00:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Låter det för bra för att va sant är det nog inte sant, lurendrejeri.
Citera
2011-03-02, 00:14
Medlem
Citat:
Nej, eller hur.
Trots att jag frågade honom minst 3 ggr om det inte var bindningstid på abonnemanget i 24 månader så hävdade han att det INTE var det.
Har hans nummer och skall ringa honom för att jag skall få se papper på vad erbjudandet säger.
Om inte annat kan jag alltid spela in säljsnacket och slänga upp här sen.

Begär att få allting skriftligt med hans underskrift på så får vi se vad som händer.
Alt, ge faan i öppna dörren när såna där ringer på..

Det e ett jävla sätt d där å hålla på å lova guld å grönt som inte har ett dyft med sanningen å göra.
Senast redigerad av Kenta71 2011-03-02 kl. 00:16.
Citera
2011-03-02, 09:51
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenta71
Begär att få allting skriftligt med hans underskrift på så får vi se vad som händer.
Alt, ge faan i öppna dörren när såna där ringer på..

Det e ett jävla sätt d där å hålla på å lova guld å grönt som inte har ett dyft med sanningen å göra.

Absolut.
Lite kul dock att han lovar så mycket han troligen inte kommer kunna hålla.
Jag kommer dock att snacka med honom idag så får vi se konkret med vad han har att komma med.
Återkommer med rapport.
Citera
2011-03-02, 09:52
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Låter det för bra för att va sant är det nog inte sant, lurendrejeri.

Precis vad jag sa till honom.
Citera
2011-03-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berreh

Comhems telefonförsäljare försökte scamma mig också, genom att säga att det inte blev någon ny bindningstid på erbjudande etc, vilket det självklart var. Jag hävde köpet och skällde ut kärringen efteråt.
Citera
2011-03-02, 12:40
Medlem
Opilus5500s avatar
Comhem ringer mig nästan varje månad frågor om allt funkar som de ska. Jag svarar att allt funkar. Grejen är att sladden till tvboxen har de varit glapp i och har nu tillgång till massor av tvkanaler som inte betalar ett öre för hahahahaha.... jag betalar nu 289 kronor i månaden för 5 mbit internet och över 150 tv kanaler gratis "Tack för det hahahaha
Citera
2011-03-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Comhem ringer mig nästan varje månad frågor om allt funkar som de ska. Jag svarar att allt funkar. Grejen är att sladden till tvboxen har de varit glapp i och har nu tillgång till massor av tvkanaler som inte betalar ett öre för hahahahaha.... jag betalar nu 289 kronor i månaden för 5 mbit internet och över 150 tv kanaler gratis "Tack för det hahahaha

Bra deal..

Dock tror jag att man skulle kunna ljuga sej till nå't liknande bara genom att prata med dom.
Verkar som dom flesta som sitter på kundtjänst har en IQ motsvarande senap.

Jag bytte (byter) mitt abb i slutet på Januari för att dom skulle "uppgradera" min ATV-migrering till Large. Ännu fler värdelösa kanaler som aldrig tittas på.

Har fortf inte fått mina "8 favoriter". Det där mailet till kundtjänst börjar bli jävligt långt å trist nu.
Iofs så vart Mars mån avg 125:- Hur den sista nissen jag mailade kom fram till d beloppet e för mej en gåta.
Man kan undra vad d e för strategi dom kör med. Utmattningsmetoden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in