2009-11-19, 14:15
Medlem
cyberhogs avatar
Jag har ett flertal gnger lockats att kpa billiga fleecefiltar med tanken att ha dem i soffan, bilen, sngen etc fr hunden att ligga p. Samtliga gnger undviker hundarna dem dock som synden, lgger sig bredvid om det gr eller gnar en kvart t att omsorgsfullt krafsa bort dem. De ligger hellre p ett naket kallt golv n en fleecefilt. Hatar alla hundar fleece eller r det bara mina?
Citera
2009-11-19, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
Jag har ett flertal gnger lockats att kpa billiga fleecefiltar med tanken att ha dem i soffan, bilen, sngen etc fr hunden att ligga p. Samtliga gnger undviker hundarna dem dock som synden, lgger sig bredvid om det gr eller gnar en kvart t att omsorgsfullt krafsa bort dem. De ligger hellre p ett naket kallt golv n en fleecefilt. Hatar alla hundar fleece eller r det bara mina?
Fleece r ett ckligt material som samlar p sig hr och damm, kanske fleecen fastnar p deras pls s det knns obehagligt. Har dem provat att ligga p filten ngon gng?
Citera
2009-11-19, 14:21
Medlem
cyberhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Fleece r ett ckligt material som samlar p sig hr och damm, kanske fleecen fastnar p deras pls s det knns obehagligt. Har dem provat att ligga p filten ngon gng?

De kan ligga ngra sekunder innan de fr den hr minen av avsmak i ansiktet... som om de upptcker "Shit, fleece igen". Jag undrar om det r nn statisk elektricitet, eller om det stinker kanske?
Citera
2009-11-19, 14:33
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhog
De kan ligga ngra sekunder innan de fr den hr minen av avsmak i ansiktet... som om de upptcker "Shit, fleece igen". Jag undrar om det r nn statisk elektricitet, eller om det stinker kanske?

Har du provat att tvtta dom frst? Vissa kan lukta soptipp innan en tvtt.
Citera
2009-11-19, 19:30
Medlem
serbers avatar
Vran staffe tycker om fleece men den r korthrig och slt i plsen s det r skert annorlunda fr lnghriga hundar.
Citera
2009-11-19, 20:14
Medlem
discoCunts avatar
det r inte bara s att det blir fr varmt fr dem? fleece r ju rtt vrmande.
annars s kan det ju ven vara det dr att det r statisk. en av mina hundar brukar rulla sig med en flecce-filt, och eftert str plsen rakt upp, vilket inte gillas det minsta. hunden ryser, skakar p sig och kliar.
Citera
2009-11-20, 16:57
Medlem
Backsippas avatar
Inga probs hr. Nr den r lite frusen, som nr den har lite ont, gillar den verkligen sina fleecegrejor. Ltta, gosiga, varma. Nr det blir fr varmt flyttar jycken p sig.

Jag har lg ckeltrskel, tvttar alla hundgrejor i maskin nr de brjar knnas feta/smutsiga/hriga.
Citera
2009-11-20, 19:30
Medlem
TheBusters avatar
Kan det inte vara sa att den genererar statisk elektricitet?
Citera
2009-11-20, 19:32
Medlem
Vran hund biter bara snder alla fleece-filtar, s hon kan inte gilla dom heller..
Citera
2009-11-20, 20:20
Medlem
Weissess avatar
Min Weimaranertik ligger lika grna p fleece som p annat! Har haft henne i en varm o gosig fleecetrja fr att vrma henne under jakt ocks!
Citera
2009-11-20, 20:21
Medlem
Dr. Lhks avatar
Vr jycke lskar sina fleecefiltar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in