Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-19, 07:19
  #1
Medlem
Sweetiepies avatar
Magic Mouse är en mycket snygg mus. Precisionen är bra och touch-scrollen är underbar. Men nu senaste veckan har jag fått en ihållande smärta i handen/fingrarna på grund av att det inte finns någon ergonomi i den i huvud taget. Musen kan inte vara gjord för att användas i längre sträckor och jag sitter vid dator hela dagarna.

Batterierna tog slut nu efter 2.5 vecka (ska hålla i 2 månader enligt Apple) så jag kopplade in min logitech igen. Ingen multitouch 360-graders scroll men den passar åtminstone handen.

Har du fått ont i fingrarna av Magic Mouse?
Citera
2009-11-19, 08:54
  #2
Medlem
datajesuss avatar
nu får jag väl ordentligt med skit.. men här kommer pajkastningen!

apple kanske gjorde den första musen, men om man vore halvnykter borde man köpt logitech och tagit deras G5 mus eller annat som faktiskt passar ovanligt många, sen vidareutväcklat det i apple-anda.

multitouch, steves polotröjja och ropande av "boom" osv kanske säljer för många, men precis som du märkt i dethär fallet är inte estetiska saker alltid funktionella.

jag gillar magicmouse på ånga vis, men den är absolut inte på något vis en "bra arbetsmus" i min bedömning. köp något annat för det. razer, logitech med fler gör bra möss... prova och köp en vettig matta från tex func. en f30r mindre storleken använder jag. köpte även den större, som tyvärr inte får plats hemma utan blev en matta för jobbet pga storleken som är att anse som "xxxxl-xl" det kanske var lite off topic iof...

tillbaks till ämnet så kan jag bara säga att den nya magicmousen är ungefär lika "bra" som den gammla "pucken" dom gjorde
Citera
2009-11-19, 09:35
  #3
Medlem
Adam87s avatar
Magic mouse är fruktansvärt obekväm. Mighty mouse fungerar, ganska bra till och med, men Magic mouse är ju hemsk. Snygg, riktigt härligt med touchen men ligger sämst i handen.

Den mest ergonomiska musen jag har stött på däremot är Microsoft intellimouse explorer 3.0.
Citera
2009-11-19, 09:54
  #4
Medlem
SLANGFiLs avatar
Har aldrig haft, kommer antagligen aldrig ha en apple-produkt.

Men efter att ha kikat på den musen så verkar den jävligt oergonomisk. Antagligen rätt skön i början. Men det verkar som att man med krampaktiga rörelser scrollar, trycker o allt vad det heter.

Om du verkligen gillar musen och vill fortsätta använda den så rekomenderar jag dig att köpa någon form av "stressboll" eller ännu bättre, http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?...l&artnr=660172
Gyrobollen.

För att slippa verken.
Citera
2009-11-19, 12:40
  #5
Medlem
systems avatar
Jag har provat Magic Mouse i enbart en arbetsdag, och jag fann den mycket obekväm.

Min förhoppning blir att Microsoft eller Logitech lånar touch-tekniken och använder den till en ny variant av deras mycket ergonomiska möss.
Citera
2009-11-19, 15:03
  #6
Medlem
Sweetiepies avatar
Hade inte köpt den löst men nu fick jag ju med den med iMac 27"... och det känns ju lite synd att "inte" använda den. Man vill så gärna älska den. Man älskar det trådlösa, scrollen och utseendet.

Har Logitech MX18 tror jag.. och den har skön ergonomi.

http://www.logitech.com/repository/225/jpg/1448.1.0.jpg
Citera
2009-11-19, 15:06
  #7
Medlem
aerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam87
Den mest ergonomiska musen jag har stött på däremot är Microsoft intellimouse explorer 3.0.

Absolut! Synd att de nya versionerna inte håller måttet och att skrollen snabbt blir utsliten. Finns det några vettiga nyutgåvor av denna mus, kanske som trådlös?
Citera
2009-11-19, 15:24
  #8
Medlem
Linkerts avatar
Bli inte förvånad om euroshoppers batterier tar slut fort..

Men det är sant, denna magic mouse är riktigt oergonomisk. Enligt mig har Apple gått för långt med att göra saker vackra då folk får ont utav att byta till produkten. Ska man vara fin får man lida pin.

Själv får jag inte ont utav att använda den då jag är van med Microsoft Arc Mouse som jag håller på samma sätt.
Citera
2009-11-19, 15:59
  #9
Medlem
fittPlusPluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har provat Magic Mouse i enbart en arbetsdag, och jag fann den mycket obekväm.

Min förhoppning blir att Microsoft eller Logitech lånar touch-tekniken och använder den till en ny variant av deras mycket ergonomiska möss.

lånar från vem? apple må vara först ute med en halv färdig produkt, men det knappast de som har kommit på tekniken.

MS har b.l.a publicerat flera video och dokument möss med multi touch teknik....ångt innan apple släppte sin version...
Citera
2009-11-19, 21:22
  #10
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
lånar från vem? apple må vara först ute med en halv färdig produkt, men det knappast de som har kommit på tekniken.

MS har b.l.a publicerat flera video och dokument möss med multi touch teknik....ångt innan apple släppte sin version...
Se där. Har MS någon sådan mus annorstädes än i sin experiment-/produktutvecklingsavdelning?
Citera
2009-11-19, 22:08
  #11
Medlem
Deliras avatar
Nu kommer jag att överge möss över huvud taget, men, fan... Apple. Det måste inte vara kickass-snyggt varje gång! Magic Mouse är en sjukt vacker mus, men sen då?

Nej, Wacom, här kommer jag.
Citera
2009-11-19, 23:17
  #12
Medlem
ariers avatar
har en Magic och jag älskar den som fan. Har gjort min arbetsdag till en fröjd!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback