2009-11-18, 19:20
Medlem
Som man kanske kan förstå av rubriken så blir min skärm helt vit. I början gick det bara att slå igen den (det är en laptop) och öppna den igen och så var det bra, men nu verkar det handla mer om tur. När skärmen blir vit så hör jag fortfarande musiken osv. Det är alltså bara skärmen som slutar funka. Vad ska man göra åt det här? Vet verkligen ingenting om detta problem.
Citera
2009-11-18, 19:32
Medlem
Guesswhoiams avatar
Kan det vara ett virus? Googla på problemet.
Ring din support o fråga vad som är fel/vad du ska göra.
Eller kan det vara glapp kontakter? Om du har garanti ring supporten o fråga först! Annars kan Det vara driv rutiner. Ladda ner dom nyaste.
En annan person hade låtit sin katt använda datorn som värmedyna/klös sak
Kanske du har en katt som du låter använda den på samma sätt?
Citera
2011-03-29, 18:54
Medlem
Tack för svar. Ursäkta att jag svarar så sent, men jag har inte kunnat installera nya drivrutiner då jag inte ens kan se vad som står på skärmen. :P
Citera
2011-03-29, 20:18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangalito
Tack för svar. Ursäkta att jag svarar så sent, men jag har inte kunnat installera nya drivrutiner då jag inte ens kan se vad som står på skärmen. :P

ett känt problem på vissa acer-datorer.. Alla som hade det felet fick skärmarna utbytta. Vänd dig till närmaste acer-verkstad. Finns en i Örebro iaf..vet inte var i landet det kan finnas fler..annars får du nog kontakta deras support.

edit* såg att tråden var ultragammal! Nåja, nu vet du vad du ska göra iaf , och att felet berodde på ett tillverkningsfel på skärmarna
Senast redigerad av Sikkan 2011-03-29 kl. 20:29.
Citera
2011-03-29, 23:08
Medlem
Ja, för problemet kvarstår ju. Den ligger och dammar i garderoben. Tyvärr har jag ingen garanti kvar. :\ Tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in