Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-18, 00:04
  #1
Medlem
Presis som rubriken hoppas jag att någon har erfarenhet hur livet är som tvångdintsgen så kallad "knarkare" på ett LVM hem för jag har aldrig varit på någon behandling och har en LVM anmälan på mig från Soc.
Är det alltid sex månader eller hur bestäms tiden man ska sitta inne?
Hmm hade mer fråger i skallen men glömt dom nu. Snälla uppskatter svar från erfarna så jag vet hur jag ska göra med livet..
Citera
2009-11-18, 00:25
  #2
Medlem
ja har själv inte haft lvm men vad jag har hört av folk så är de verkligen inte roligt o sitta där o se alla trasiga jävla människor , annat skit . men vad jag har hört så är de mest bara o sitta av tiden inte som kåken men endå rätta mig om jag har fel?
Citera
2009-11-18, 00:34
  #3
Avstängd
Hej!

Jag kan svara på dina frågor då jag har LVM på mig nu. knarkade för mycket och fick åka till sjukan lite hit och dit.

LVM hem är som kåken, allt är låst och inburat och galler på fönstrerna och bara massa trasiga människor. du sitter först och ska landa minst 1 månad och sen börjas din planering då du ska ut till annat behandlingshem då du enligt lag ska slussas ut till behandlingshem, för mig tog det 3månader innan jag kom till halvöppet behandlingshem, för det är ju ditt liv och du bestämmer ju vad för behandling och behandlingshem du ska till. Men du kan ju inte bestämma så mycket om annat när du har LVM, det är ett jävla ringande till myndigheter hit och dit folk lackar ur när dom inte får sin benso (till ATn) och slår sönder grejer det blir slagsmål och det är drogsnack hela dagarna.

Man sitter bara och degar hela tiden men man träffar på schysst folk.

Sen efter 6månader så är du en fri man och gör vad du vill med ditt liv!

Men jag har hört att det är jäävligt lätt att få LVM igen när man redan haft det en gång.

hoppas du fick lite svar iaf. om du har mer frågor så fr¨åga på

Edit: Jag anser inte att ett LVM hem är bra för någon. Och det är verkligen inte roligt. Men det finns ju öppna avdelningar också som du får röra dig begränsat men endå lite fritt. Men det tar ju ett tag innan du slussas ut till dom öppna avdelningarna.
__________________
Senast redigerad av Medvetande 2009-11-18 kl. 00:37.
Citera
2009-11-18, 00:43
  #4
Medlem
Cshoguns avatar
Någon som vart på hornö? Skulle vilja ha lite info om det stället.
Citera
2009-11-18, 00:51
  #5
Medlem
CoopColas avatar
Vad är lvm för drog?

Citera
2009-11-18, 00:51
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cshogun
Någon som vart på hornö? Skulle vilja ha lite info om det stället.
Jag var på Hornö!

Det är faktiskt helt ok, hade andra tankar men jag kan ju inte jämnföra med något annat då jag inte suttit på nått annat LVM-Hem. Men dem flesta i personalen är helt reko.

Mycket mycket trasigt folk kommer dit. Ganska nice på sommaren då dom har en schysst båt och så och det finns en öppen avdelning ett stort schysst hus vid sidan om dom låsta avdelningarna. finns gym och så. riktigt segt på dom låsta avdelningarn, det händer inte ett jävla skit!
Citera
2009-11-18, 01:14
  #7
Avstängd
kstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vad är lvm för drog?


Om jag inte har helt fel så betyder det "Lag om vård av missbrukare" och det kan man tydligen råka ut för om man knarkar!
Citera
2009-11-18, 09:47
  #8
Medlem
StoltFlummares avatar
sitter just nu på ett hem faktiskt :P är väl inte det bästa precis ^^ Sen beror det ju också på vad du sitter på för hem om det är öppet eller slutet ,frivilligt eller tvång.
__________________
Senast redigerad av StoltFlummare 2009-11-18 kl. 09:51.
Citera
2009-11-18, 10:01
  #9
Avstängd
Gabbe_86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoltFlummare
sitter just nu på ett hem faktiskt :P är väl inte det bästa precis ^^ Sen beror det ju också på vad du sitter på för hem om det är öppet eller slutet ,frivilligt eller tvång.
LVM är tvång,
Citera
2009-11-18, 11:35
  #10
Medlem
StoltFlummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe_86
LVM är tvång,

ja ,men man kan ändå få sitta på ett öppet behandlingshem det beror på me oftast får man börja med slutet och sen blir det öppet efteråt.
Citera
2009-11-18, 11:46
  #11
Avstängd
Gabbe_86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoltFlummare
ja ,men man kan ändå få sitta på ett öppet behandlingshem det beror på me oftast får man börja med slutet och sen blir det öppet efteråt.
precis. oftast sitter man av halva tiden på låst sen resten på öppet behandlingshem.

behandlingshemmen måste se till så att klienterna slussas ut inom 4månader
Citera
2009-11-18, 12:08
  #12
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe_86
LVM är tvång,


det behöver väll inte vara tvång eller?
Finns väll missbrukare som vill ha ett lvm på sig så dom kan styra upp sig osv. eller? ifal den uppfatningen jag har fått.
lvm skall ju en människa ha som inte tar sig ur skiten o skadar sig själv o iinte kan komma ur det självmant. då är det lag på att kommmunen skall sätta perssonen på lvm.
Men det är ju kommunerna i sverige så jävla dåliga på osv. ifal vad man hört på nyheter osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback