Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-17, 22:30
  #1
Medlem
simpanboycools avatar
Har råkat ut för ett riktigt jobbigt problem. När jag bara satt vid datorn och lyssnade på musik så byttes den ljuva musiken ut mot ett högljutt brus ljud. Alla ljud på datorn brusar bara istället för att spelas upp korrekt.
Citera
2009-11-18, 07:24
  #2
Medlem
simpanboycools avatar
Om jag går in på volymkontrollen och stänger av wave så blir det helt tyst. De andra reglagen påverkar ingenting. Vad kan jag googla på för att hitta hjälp med detta problem? Jag menar sökorden.
Citera
2009-11-18, 18:28
  #3
Medlem
simpanboycools avatar
Den här tråden kanske borde ligga i hårdvara? Kan någon snäll moderator flytta den tack?
Citera
2009-11-18, 18:43
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> Hårdvara
/Mod
Citera
2009-11-18, 19:16
  #5
Medlem
Guesswhoiams avatar
Om du har en till dator kan du ju testa att byta ut ljudkortet. Annars fråga en kompis. Eller testa med ett annat headset. Testa med att göra en revert på datorn på ett par dar. Kan bli bättre då. Kanske något blivit korrupt?
Citera
2009-11-18, 19:45
  #6
Medlem
simpanboycools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Om du har en till dator kan du ju testa att byta ut ljudkortet. Annars fråga en kompis. Eller testa med ett annat headset. Testa med att göra en revert på datorn på ett par dar. Kan bli bättre då. Kanske något blivit korrupt?

Tack för bra förslag men jag har provat allt utom att byta ut ljudkortet och det är integrerat så jag klarar inte av det om det ens går. Skulle det funka att köpa ett usb ljudkort? Det har väll ingenting med det vanliga ljudkortet att göra? Måste väll nästan vara något knas med ljudkortet som skapar dessa problem?
Citera
2009-11-18, 19:57
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Du är helt säker på att alla kablar sitter som de ska? Mer än gång har jag gjort misstaget att ANTA att allt är rätt eftersom jag inte rört något och efter någon timmes felsökning så inser jag att kontakten inte riktigt är intryckt...
Citera
2009-11-18, 22:03
  #8
Medlem
Picyas avatar
Har varit med om något liknande och installerade då om drivrutinen till ljudkortet. Kanske kan funka även i ditt fall?
Citera
2013-11-21, 21:09
  #9
Medlem
rockstarkillas avatar
Fick samma problem nyss, testat att uppdatera drivrutinerna men inget har hjälpt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback