Det finns säkert skäl att ifrågasätta Malmströms CV, men det blir komiskt när Ulvskog gör det.
Vad har den f d (?) kommunisten och journalisten gjort för nytta, någonsin? Hon och Margareta Winberg är de största svenska ministerspektaklen i modern tid.
Utfrågning av Malmström i EU-parlamentet, inte helt förvånande att den svenska invandringspolitiken berör. Malmströms plan om hur man räddar svenska pensioner kanske funkar mindre bra i verkligheten.
Alla i parlamentet verkar inte jubla. "– Jag hoppas uppriktigt att ni inte får posten som kommissionär, det måste jag säga, sa parlamentarikern."
"Efter ungefär en timme brände det till lite i utfrågningen. En parlamentariker uttryckte stor oro då han ansåg att Malmström pläderar för massinvandring. Det råder redan hög arbetslöshet i många europeiska städer. Hur tänker Malmström att städer som Paris, Bryssel och Malmö, som redan har problem med detta ska klara av massinvandring.
– Jag hoppas uppriktigt att ni inte får posten som kommissionär, det måste jag säga, sa parlamentarikern.
Cecilia Malmström besvarade lugnt frågan och upprepade att behovet av invandrad arbetskraft varierar från land till land men att behovet kommer att växa i framtiden, något som all demografisk statistik pekar på.
– Invandring är nödvändig för den framtida ekonomin, för att vi ska kunna betala pensioner och upprätthålla de sociala systemen. Detta är inte lösningen men en del av lösningen. Europa måste ha gemensamma regler runt detta och det ska jag verka för." http://www.dn.se/nyheter/varlden/mal...ntet-1.1029389
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!