Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-23, 00:56
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Kroppen rensar ju ut silver relativt fort och 95-97% är borta inom 1 dygn. Kolloidalt silver rensar ju dock bort bakterier, virus, svamp, amöbor och liknande och kan på så sätt stärka immunförsvaret och också motverka sjukdomsalstrande organismer som stödjer cancer.

Vilka organismer framkallar cancer? Jag vet ett svar, men jag bara undrar om du kan ge mig ett (Ledtråd: H.P.).
Kan jag få en studie som visar att silver dödar dessa mikroorganismer och virus vid de koncentrationer i blod som uppkommer när man dricker kolloidalt? De bakterier vi har i oss finns mestadels i tarm- och hudfloran, vissa i slemhinnorna. Dessa vill vi absolut inte döda om vi inte måste (t.ex. antibiotikakur mot patogena bakterier).
Citera
2021-12-23, 01:22
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techd
Vilka organismer framkallar cancer? Jag vet ett svar, men jag bara undrar om du kan ge mig ett (Ledtråd: H.P.).
Kan jag få en studie som visar att silver dödar dessa mikroorganismer och virus vid de koncentrationer i blod som uppkommer när man dricker kolloidalt? De bakterier vi har i oss finns mestadels i tarm- och hudfloran, vissa i slemhinnorna. Dessa vill vi absolut inte döda om vi inte måste (t.ex. antibiotikakur mot patogena bakterier).

Ja enligt google: Humant papillomvirus 16 och 18 samt bakterien Helicobacter pylori som bidrar till cancer.

I för höga halter av kolloidalt silver kan det ju också bli skadligt och önskad koncentration verkar vara upptill 10 ppm. "In the current study, we observed naked AgNPs to inhibit SARS-CoV-2 at concentrations ranging between 1 and 10 ppm and become cytotoxic to mammalian cells from 20 ppm and above."

Så att kolloidalt silver har en antiviral effekt är nog fastställt sedan är det nog svårt att påvisa vilken specifik mängd som behövs för att ge bäst effekt. Många gånger handlar det ju mer om att dämpa virus och bakteriehalterna så att immunförsvaret inte blir överbelastat.

Citat:
The elemental metal, Silver (Ag) has broad spectrum antimicrobial action against various bacteria, fungi and viruses. Due to their versatility, Ag nanoparticles (AgNP) have currently found their way as a microbicide for biological surfaces in various forms such as wound dressings, medical devices, deodorant sprays and fabrics. Several studies have demonstrated the potent antiviral action of AgNPs against various human pathogenic viruses such as Respiratory syncytial virus (RSV), Influenza virus, Norovirus, Hepatitis B virus (HBV) and Human immunodeficiency virus (HIV) [1].

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7486059/
Citera
2023-06-06, 10:01
  #219
Avstängd
KreugerGulds avatar
Kolloidalt silver (salva) läkte en hudinfektion som min bror fick.( Rosfeber) dock med starkare saker än de som finns tillgänglig i Sverige. 200ppm silver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback