Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2009-11-18, 14:59
  #49
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
som jag sa innan; nog om det.

vill ni ha motargument så tar vi det i en annan tråd. Ser att en *peka* gnäller att jag hakar upp mig men endå bestämt ska svara på en, så man måste svara tillbaka osv osv och helt plötsligt blir det 10 inlägg
Vilken tråd föreslår du att vi tar det i? Clappen har rätt f.ö.

T; Jag har inte flashat 360n här hemma just på grund av att jag vill spela online & inte bli bannad. Har en kompis som flashade för någon vecka sedan & blev bannad i senaste vågen. Varnade honom men nej, han ville inte lyssna.
Citera
2009-11-18, 15:15
  #50
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Vilken tråd föreslår du att vi tar det i? Clappen har rätt f.ö.

T; Jag har inte flashat 360n här hemma just på grund av att jag vill spela online & inte bli bannad. Har en kompis som flashade för någon vecka sedan & blev bannad i senaste vågen. Varnade honom men nej, han ville inte lyssna.

Hur länge har du haft det? För ett litet tag sedan var det ju nästan 'omöjligt' att bli bannad om man bara var försiktig.

Haha, jag flashade mitt någon gång under sommaren. Trodde inte att man kunde bli bannad, naiv som jag var. Men med tanke på alla pengar jag sparat för att testa på spel som jag annars skulle betalat för, som visade sig vara skitdåliga, så är jag nöjd!

Jag la dom pengarna på ett nytt arcade, cod MW2 och halo 3: odst som just i detta nu ligger och väntar på mig på Ica några hundra meter ifrån mig. Tråkigt nog har jag ingen bil och jag antar att paketet är stort.

edit: Det ska inte vara någon gubbe med öppen mun i odst!
Citera
2009-11-18, 15:16
  #51
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Vilken tråd föreslår du att vi tar det i? Clappen har rätt f.ö.

T; Jag har inte flashat 360n här hemma just på grund av att jag vill spela online & inte bli bannad. Har en kompis som flashade för någon vecka sedan & blev bannad i senaste vågen. Varnade honom men nej, han ville inte lyssna.

konsol vs - tråden är väl där den diskussionen hör hemma.
Citera
2009-11-18, 16:09
  #52
Medlem
Kanot-Klass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Sen får man själv välja vad man vill ha, 10% chans att konsolen går sönder & 1 års garanti eller 23% chans att konsolen går sönder & 3 års garanti. I slutändan är båda två av dålig kvalitet.

Garantin på 3 år gäller väl bara RROD? inte konsolen som bara har 1 års garanti.

Låter som många funderar på ha två stycken konsoller, en för live bruk och en för SP spel och pröva brända spel. Vilket är ganska smart ifall deras konsol blivit bannad. Men nog blir det väl mycket pengar i slutändan? två konsoler, och hittar dom ett spel dom gillar och vill köra live så måste dom ju köpa det i slutändan
Citera
2009-11-18, 16:10
  #53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas
Garantin på 3 år gäller väl bara RROD? inte konsolen som bara har 1 års garanti.

Som jag förstått det är det så.
Citera
2009-11-18, 16:14
  #54
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanot-Klas
Garantin på 3 år gäller väl bara RROD? inte konsolen som bara har 1 års garanti.

Låter som många funderar på ha två stycken konsoller, en för live bruk och en för SP spel och pröva brända spel. Vilket är ganska smart ifall deras konsol blivit bannad. Men nog blir det väl mycket pengar i slutändan? två konsoler, och hittar dom ett spel dom gillar och vill köra live så måste dom ju köpa det i slutändan
Saken är ju den att felprocenten på 23.7% gäller för alla de som fått RROD. Tar man bort dem så är felprocenten nere på 11.7%, samma nivå som PS3 med sina 10% med andra ord. Vad F.G. menar är att du får tre års garanti på ett fel som det är 23.7% risk att få, jämfört med ett års garanti på ett fel som är 10% risk att få.
Citera
2009-11-18, 17:06
  #55
Avstängd
Sparky99s avatar
annars kör man den här fräckisen

Citera
2009-11-18, 19:38
  #56
Medlem
SnuFFs avatar
Blev bannad i vågen för någon vecka sen. Har haft boxen flashad sen februari 2008. Så det gjorde inte mig så mycket.. Har säkert sparat in runt 20 000 på att inte köpa de där spelen jag bränt under den tiden. Köpte ett nytt xbox eftersom jag är beroende av Live. Och nu har jag tänkt att köra lagligt ett tag.
Citera
2009-11-18, 19:53
  #57
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparky99
annars kör man den här fräckisen


Det där låter väldigt riskabelt för 1800:-, men om man ändå ska syssla med såntdär är en gutswap mycket mindre riskabelt.
Citera
2009-11-18, 21:29
  #58
Avstängd
Sparky99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Det där låter väldigt riskabelt för 1800:-, men om man ändå ska syssla med såntdär är en gutswap mycket mindre riskabelt.

Jo men gutswap tar sån himla lång tid
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback