Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-17, 07:36
  #13
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Det beror på att kakorna är korrumperade, ta bort alla kakor som har med flashback och göra, starta om Safari. Nu borde det funka.

Kakorna kommer att se ut ungefär så här;

Cookie:username@flashback.info
och
Cookie:username@www.flashback.info

Som sagt, ta bort allt, starta om. Sedan är det bara att köra på.

Det enklaste är att i kakfönstret söka på Flashback och sedan delete.
Citera
2009-11-17, 10:21
  #14
Medlem
flipper1446s avatar
Lyssna på SlaktarKent och Delira
Och "kakfönstret" hittar man alltså i Safari > Inställningar > Säkerhet > Visa kakor.

Sedan vore det kul om folk kunde lära sig att skicka en RP på intetsägande inlägg istället för att fylla en supporttråd med skräpposter.
Citera
2009-11-17, 10:54
  #15
Medlem
Adam87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Lyssna på SlaktarKent och Delira
Och "kakfönstret" hittar man alltså i Safari > Inställningar > Säkerhet > Visa kakor.

Sedan vore det kul om folk kunde lära sig att skicka en RP på intetsägande inlägg istället för att fylla en supporttråd med skräpposter.
Jag var faktiskt först om att ta upp kakorna, dock visste jag inte att det var de som var felet. Du får ge lite beröm till mig också.
Citera
2009-11-17, 11:06
  #16
Moderator
^Eazs avatar
OT Raderat.
/Mod
Citera
2009-11-17, 15:09
  #17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snejana
Det funkar i firefox men inte i Safari :/
Jaha, ursäkta. Läste lite fel.
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarKent
Det beror på att kakorna är korrumperade, ta bort alla kakor som har med flashback och göra, starta om Safari. Nu borde det funka.

Kakorna kommer att se ut ungefär så här;

Cookie:username@flashback.info
och
Cookie:username@www.flashback.info

Som sagt, ta bort allt, starta om. Sedan är det bara att köra på.
Annars kan man ju bara rensa alla kakor mycket lättare.
Citera
2009-11-18, 06:22
  #18
Medlem
Jag har nu rensat alla kakor men det funkar fortfarande inte. :/ Tömde cache, kanske är samma sak?

Hittade nämligen inte visa kakor i säkerhet, finns bara inte eller så är jag helt blind.
Citera
2009-11-18, 06:29
  #19
Medlem
Nevermind jag är en idiot och lyckades nu, tack alla som hjälpte mig!
Citera
2022-06-08, 22:41
  #20
Medlem
calle555s avatar
Jag googlade på cookien vbscanthread_lastview och hamnade i denna mer än tio år gamla tråd.

Skumt, men hursomhelst:

För mig växer vbscanthread_lastview sakta med säkert, och till slut protesterar Flashback, sannolikt för att summan av alla cookien nått gränsen på 4096B.

Om jag tar bort vbscanthread_lastview fungerar allt bra igen.

Det här har hänt flera gånger genom åren och på ett par tre olika datorer.

Jag kör i dagsläget Chrome på MacOS Monterey.

Kanske är det ett gammalt fel som dykt upp igen på något sätt? 🤔
Citera
2022-06-09, 07:55
  #21
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Jag googlade på cookien vbscanthread_lastview och hamnade i denna mer än tio år gamla tråd.

Skumt, men hursomhelst:

För mig växer vbscanthread_lastview sakta med säkert, och till slut protesterar Flashback, sannolikt för att summan av alla cookien nått gränsen på 4096B.

Om jag tar bort vbscanthread_lastview fungerar allt bra igen.

Det här har hänt flera gånger genom åren och på ett par tre olika datorer.

Jag kör i dagsläget Chrome på MacOS Monterey.

Kanske är det ett gammalt fel som dykt upp igen på något sätt? 🤔

Intressant post. Jag har sedan några veckor bytt till Firefox eftersom jag ofta kunde komma in på flashback med Chrome för PC, men när jag skulle byta sida eller klicka på nytt ämne etc så kom ett felmeddelande upp.
Efter att ha läst ditt inlägg rensade jag cookies och nu funkar flashback på Chrome snabbt och bra!

Allt annat funkade dock bra med Chrome, utom fb så var svårt att se att det var något fel i övrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback