Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-16, 14:19
  #1
Medlem
CherryKittys avatar
Kollade på ett program igår som handlade om s.k "bonnie boilers".
Utrycker är myntat från någon film där en av huvudkaraktärerna blev dumpad av sin kille och kokade hans kanin m.m. Innebörden av uttrycket är; X som hämnas på det mest extrema sätt.

De som erkännde sina hämndauktioner mot sin f.d i programmet hade gjort allt från att klippa sönder kläder, krossat rutor, delat ut deras personuppgifter för sexuelletjänster, blandat laxeringsmedel i maten, bränt/förstört alla familjefoton, sålt sitt x dyra bil på ebay för 50 öre osv osv.

tycker personligen att det mesta är rätt sjukt.

Hörde om någon tjej som gömde räkskal i hennes killes gardinstänger som ruttnade och luktade fan, han hittade dem aldrig och flyttade för att det stank så i lägenheten. Det var ett "hejdå"-meddelande innan hon stack han hade tydligen varit otrogen eller något. Det tycker jag kan vara lite småkul men att typ annonsera någon för sexuella tjänster eller bränna och förstöra familjfoton som är oersättliga är helt absurt.

Vad tycker ni? Är det befogat? var går gränsen från "lite kul" till besatt?
Finns det några omständigheter som befogar det? Eller vart börjar det rent av bli stalking? Är det vanligt - någon som varit utsatt för detta?
Citera
2009-11-16, 14:28
  #2
Medlem
Caesar Johansens avatar
När jag va 15 pissade jag på mitt ex gräsmatt, biluppfart, samt utemöbler. Det vad la en form av hämnd. Men som sagt, jag var 15! Folk som gör det i vuxen ålder är enbart knäppa.
Citera
2009-11-16, 14:35
  #3
Medlem
CherryKittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesar Johansen
När jag va 15 pissade jag på mitt ex gräsmatt, biluppfart, samt utemöbler. Det vad la en form av hämnd. Men som sagt, jag var 15! Folk som gör det i vuxen ålder är enbart knäppa.

Det är ganska harmlöst (;.
När jag var 13år lät jag katten pissa i en avlägsen kompis skor (hon hade total förstört mina nya dieseljeans som jag lånat ut till henne) och vägrade ersätta dem. Vi sprejade en äcklig parfym på dem efteråt. Det har med ålder att göra.

Sjukt:

En man tog sin f.d personuppgifter och gjorde flygblad i en liten stad, han åkte runt i staden med sin bil och slängde ut dem. "alla män mellan 18-80år är välkomna att ringa".

Hon hade gjort slut efter ett 5-årigt förhållande. De han klagade på var "en misstänkt" otrohet, han tog hennes mobil och rotade igenom hennes saker och kom fram till att hon inte varit otrogen. Så när den gubben in funkade fortsatte han istället med att gnälla att hon var ute med sina vänner på krogen "mot slutet".

han verkade extremt svartsjuk och sa något i stil med "så ont det gjorde när hon gjorde slut, så ska de kännas för henne". Han fick 8 månaders fängelse och det Roliga var att han var långt ifrån tillfredställd : ) tror personligen aldrig de blir det heller.
Citera
2009-11-16, 15:20
  #4
Avstängd
frivols avatar
Heter det inte Bunny Boilers? (Kaninkokerskor).

Jo, det är sjukt och fjantigt.
Citera
2009-11-16, 15:23
  #5
Medlem
KeLLingHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Heter det inte Bunny Boilers? (Kaninkokerskor).

Jo, det är sjukt och fjantigt.
Ja det gör det.
Men TS kanske är kannibal-nazist.
Citera
2009-11-16, 15:37
  #6
Medlem
Filmen uttrycket kommer ifrån är f.ö Fatal Attraction. Klassiker.

http://www.youtube.com/watch?v=IYpeKbHKVbU

Edit: Glömde att svara på topic! Jag tycker att alla slags hämndaktioner är töntiga, var sig det är räkskal i gardinstången eller att vilja förstöra någons liv. Tyder på bitterhet och dålig karaktär.

Jag läste någon undersökning om hur de båda könen hanterar uppbrott, de kom fram till att kvinnor är mer psykiskt jagande med telefonsamtal, märkliga brev, meddelanden, rykten osv medan män oftare kör på ren fysisk konfrontation. Knacka på, sitta i bilen utanför... Båda sätten är lika obehagliga i fel dos. Var gränsen går? Jag tror att gränsen för mig går vid när någon slutar respektera vad jag säger och tydligt kliver över tydliga markeringar.

Då handlar det inte om kärlek längre, då är det något sjukt ägandebehov. Och skum prestige.
__________________
Senast redigerad av pudrig 2009-11-16 kl. 15:46.
Citera
2009-11-16, 16:02
  #7
Medlem
thefisks avatar
Är det Hitler som är i farten igen?

Och undra hur det nu kommer gå för mediasverige.
Citera
2009-11-17, 23:32
  #8
Medlem
CherryKittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Heter det inte Bunny Boilers? (Kaninkokerskor).

Jo, det är sjukt och fjantigt.

Skrivit fel : )
Citera
2009-11-17, 23:41
  #9
Medlem
Nathalies avatar
Jag hade en kompis som hade ett ihärdigt ex, hon insisterade på att komma förbi efter många nej. Han orkade inte med henne så han hamrade på en jordnötspåse och tejpade fast den på ytterdörren. Ja tyckte iofs det var sjukt kul när jag fick höra det eftersom hon är jordnötsallergiker.
Citera
2009-11-18, 00:51
  #10
Medlem
CherryKittys avatar
hahahha jag måste ha varit full eller jävligt trött när jag skrev rubriken till tråden. Såg nu att det stod "bonniers boilers" ; )
Citera
2009-11-18, 00:52
  #11
Medlem
CherryKittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalie
Jag hade en kompis som hade ett ihärdigt ex, hon insisterade på att komma förbi efter många nej. Han orkade inte med henne så han hamrade på en jordnötspåse och tejpade fast den på ytterdörren. Ja tyckte iofs det var sjukt kul när jag fick höra det eftersom hon är jordnötsallergiker.

Fast det är jo motvänt. Snackar om ett x som blivit dumpad och sedan trakasserar. Vad gjorde hon me påsen? (hon bör ju inte ha varit såå allergisk)
Citera
2009-11-18, 05:27
  #12
Avstängd
Giovannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryKitty
hahahha jag måste ha varit full eller jävligt trött när jag skrev rubriken till tråden. Såg nu att det stod "bonniers boilers" ; )

Nej men du har dyslexi.
__________________
Senast redigerad av Giovanni 2009-11-18 kl. 05:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback