Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-16, 13:54
  #1
Medlem
snejken1520s avatar
Vilka positiva (ur ett invandringskritiskt perspektiv) effekter har SD:s 22% i Landskrona kommunfullmäktige haft de senaste två åren? Eller handlar det än så länge bara om dämning av negativa effekter? Vad specifikt har SD gjort (hur har de röstat) för att lösa problemen i Landskrona? Märks det överhuvudtaget att SD sitter i kommunfullmäktige?
Citera
2009-11-16, 14:40
  #2
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejken1520
Vilka positiva (ur ett invandringskritiskt perspektiv) effekter har SD:s 22% i Landskrona kommunfullmäktige haft de senaste två åren? Eller handlar det än så länge bara om dämning av negativa effekter? Vad specifikt har SD gjort (hur har de röstat) för att lösa problemen i Landskrona? Märks det överhuvudtaget att SD sitter i kommunfullmäktige?

Den här bloggen bjuder på en del info om vad de mer specifikt pysslar med:

http://sverigedemokraternalandskrona.blogspot.com/

Har dessvärre ingen egen "smaskig" info...

Det är ju trots allt skillnad på hur de uppfattar sig själva och hur gräsrötterna upplever deras politik omsatt i praktiken.
Citera
2009-11-16, 15:28
  #3
Medlem
snejken1520s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Den här bloggen bjuder på en del info om vad de mer specifikt pysslar med:

http://sverigedemokraternalandskrona.blogspot.com/

Har dessvärre ingen egen "smaskig" info...

Det är ju trots allt skillnad på hur de uppfattar sig själva och hur gräsrötterna upplever deras politik omsatt i praktiken.

Ja,exakt. Jag tänkte att någon som bor där kanske kan vittna om effekterna av deras mandat i kommunfullmäktige. Att fråga dem själva ger nog inte samma svar.
Citera
2009-11-16, 18:08
  #4
Medlem
Sifters avatar
Då de har under 50 procent antar jag att de inte har åstadkommit ett dyft.
Citera
2009-11-16, 19:18
  #5
Medlem
knaz_mongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Då de har under 50 procent antar jag att de inte har åstadkommit ett dyft.

Precis, eftersom alla andra partier är SD's motståndare kan jag inte tänka mig att de får igenom särskilt mycket.
Citera
2009-11-16, 20:25
  #6
Medlem
popeondopes avatar
Sd brukar åstakomma ytterst lite i sina kommuner. Oftast så fyller de inte ens sina platser. I andra fall har de fått någon knasboll som de har betalat ni. Om man vill ha seriös nationell representation i sin kommun ska man rösta på Nationaldemokraterna.
Citera
2009-11-16, 20:46
  #7
Medlem
snejken1520s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Sd brukar åstakomma ytterst lite i sina kommuner. Oftast så fyller de inte ens sina platser. I andra fall har de fått någon knasboll som de har betalat ni. Om man vill ha seriös nationell representation i sin kommun ska man rösta på Nationaldemokraterna.

Och vad har ND åstadkommit i sina kommuner då? De har ju ännu färre mandat och är ännu mer föraktade än SD.
Citera
2009-11-16, 20:48
  #8
Medlem
snejken1520s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Precis, eftersom alla andra partier är SD's motståndare kan jag inte tänka mig att de får igenom särskilt mycket.

Har det överhuvudtaget skett någonting i Landskrona, politiskt eller annat, för att komma tillrätta med problemen (läs: kosovoalbanska gäng)?
Citera
2009-11-16, 21:25
  #9
Medlem
mudders avatar
Det är väl svårt att åstakomma stora förändringar med några få röster i kommunalfullmäktige, men närvaron av SD har väl i alla fall bromsat förfallet i kommunen.

Några positiva saker har jag läst på Carina & Stefans SD blogg.
http://sdlandskrona.blogspot.com/
Citera
2009-11-17, 00:22
  #10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Sd brukar åstakomma ytterst lite i sina kommuner. Oftast så fyller de inte ens sina platser. I andra fall har de fått någon knasboll som de har betalat ni. Om man vill ha seriös nationell representation i sin kommun ska man rösta på Nationaldemokraterna.

Vad har ND lyckats göra rent konkret i Södertälje och Nykvarn?
Citera
2009-11-17, 00:23
  #11
Medlem
Eoppoyzs avatar
http://ungsvensk.se/showpost.php?p=104085&postcount=4
Citera
2009-11-17, 01:43
  #12
Medlem
Aristotélēss avatar
Vad har samtliga oppositionspartier, oavsett kulör, lyckats göra i sina respektive kommuner?
Inte mycket, skulle jag gissa, om nu styret inte är satans ostabilt.

Oppositionen har inget tydligt syfte utöver att gnälla, och det antar jag
att samtliga representanter för SD redan gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback