Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-16, 00:49
  #1
Medlem
Okej, nu har jag kommit till den nivån att jag klarar av att prata och flirta med tjejer, utan några större problem.

Nu vill jag ha tips för hur man pushar sig själv till att våga skita i om intresset besvaras eller inte, och till exempel be om nummer.
Jag är så otroligt feg, och tanken som alltid kommer upp i mitt huvud är: "varför skulle tjejen vara intresserad utav mig?

Jag vill sluta med att hitta på en massa bortförklaringar. Ni vet: "äsch jag har för ful tröja på mig idag" eller "hon har säkert pojkvän trots att hon log och nervöst rättade till håret" osvosv..

Så grabbs, hur gör man för att "manna upp" och fullfölja intresse?

Har ni tjejer några kraftgivande ord får ni gärna skriva dessa.
Citera
2009-11-16, 00:55
  #2
Medlem
Thuriazs avatar
Att be om ett nummer är inte så svårt, klart att du får ett nej bra mycket oftare än ett ja, men det är bara att le och tacka ändå, gå vidare eller försöka konversera vidare.


Vid vilka tillfällen är det du träffar tjejerna då? Krogen antar jag..? Får du bara igång en konversation så är det ju en bra start i alla fall, är hon totalt ointresserad märks det direkt ju. Läge att fråga om nummer märker du ju hur pass pratglad hon är, och vad gör det om du får ett nej liksom? =)

Svårare tycker jag är att öppna sig och säga vad man känner och få ett nej där, eller ännu värre, knappt någon respons alls.

Tänk såhär i fortsättningen, hela grejen med att våga ger ett rus i sig bara att du gör det, och efteråt kommer du känna att det inte var så farligt och du kommer snarare vara nöjd över att du frågade än besviken över att du fick ett nej - vad spelar det för roll om några dagar i alla fall? Det går ju fler tåg!
Tveka inte och verka inte osäker, osäkra killar har ingen chans hos tjejerna, och jag lovar, osäkerheten syns hos de där typerna som en grön aura runt dig! Kör hårt nu!
Citera
2009-11-16, 00:55
  #3
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Du gör en övervägning vad som är mest värt.

Ett nederlag eller geggveck.
Citera
2009-11-16, 01:00
  #4
Medlem
Mandic!s avatar
Vad är det värsta som kan hända? Att du får ett nej. Fine, gå vidare..
Citera
2009-11-16, 01:12
  #5
Medlem
Föreslå en aktivitet ni kan hitta på och då blir det naturligt att fråga efter nummer eller ge nummer.
Citera
2009-11-16, 01:15
  #6
Medlem
jimpandenstores avatar
Eftersom du har lärt dig att flörta o prata så kan du ju bara slinka in ngn smidig kommentar imellan. Om du är på krogen elr liknande så bara säg ngt. typ: Men du jag ska bara gå på toa, kan jag få ditt nummer så jag inte tappar bort dig? ..fan det lät fail men det funkar ;P
Citera
2009-11-16, 01:18
  #7
Medlem
Wheeler88s avatar
jag har fått många nej och många ja tack vare ifall jag frågar men får nej så har jag i alla fall aldrig klivit tillbaks ett steg kasnke få gå iväg med svensen mellan benen men det blir bättre för varje gång man frågar så ut o leta nummer du, det är inget dom kommer snacka om efter 5 minuter man gett sig av iaf eller så säger du skäms inte. :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback