Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-15, 07:59
  #1
Medlem
Joakwims avatar
För två veckor sedan var jag och en kurskamrat på samma fest.. Jag var rätt på och vi satt & snacka, strulade en liten bit (sedan nyktrade hon till..). Jag har alltid tyckt om henne på det vis att hon är ganska lik mig själv, men jag hade aldrig tagit något initiativ till något.

Efteråt har vi spenderat en del timmar vid MSN, flöt på bra. Vi brukade prata påvägen till busstationen när hon väll tog bussen efter kursen, men nu upplevde jag det som att vi skrattade lite mer med varann osv. Hon verkade också lite nervös, precis som mig. Jag struntade i den halvblyga-gränsen och frågade henne ifall hon ångrade något angående festen, fick ett 10sek sent svar; Näää .

Två veckor senare, efter mycket MSN-prat & påväg till bussprat frågade hon över MSN ifall jag ville gå på bio, jag svarade ja och blev allmänt lycklig. Hon sade också "i vänskapligt syfte ", men blinksmilyn kunde omöjligt betyda något annat än en liten bit ironi (tyckte jag iaf...). Jag föreslog att jag skulle bjuda på popkorn, men det var dejtvarning enligt henne. Slutade upp med att jag bjöd henne ändå .. Förövrigt måste det varit uppenbart för henne att jag tyckte om henne vid detta lag, jag hade visat det så mycket, men ändå inte tillräckligt för att vara på, som möjligt. Vi gick på bion, tsms med ett annat par som hon kände. Deras par gick på filmen kvarten tidigare...

Hursomhelst så verkade allt gå skitbra, även i salongen. Skrattade tillsammans mkt osv, hon matade mig med ett popkorn (råkade dock bita i hennes finger ). Fick senare ett tuggummi av henne (kanske inte nödvändigtvis är någon vidare signal egentligen..).

Jag körde på och började så smått, la min hand på hennes. Helt plötsligt drar hon undan sin efter ett par sekunder. Jävlar vad pinsamt och helvets fail allt blev nu... Vi låtsades om som att inget hade hänt, men det blev ju minst sagt stelare än innan. Efter bion särade vi på oss, paren. Jag och hon började strosa runt i staden. Inte lika mycket skratt som förut, men ändå lite. Efter ca 1.5h sa vi hejdå och kramades.


Nu i efterhand funderar man ju som fan på vad som gick fel, var jag för mycket på? Knappast, det var ändå hon som bjöd ut mig, vi driver på lika mycket i samtalen, tycker jag. Eller ser hon mig bara som en vän? Nu vet jag att Flashback inte är någon Gypsy-sajt för telepatiskt begåvade, men jag behöver lite spekulationer utifrån min beskrivning av situationen. Jag har inte haft speciellt lyckade eller långvariga förhållanden sedan tidigare, av det skäl att jag blivit alldeles åt helvete nervös och börjat bete mig annorlunda än vad jag gjort innan jag blev nervös... ... Men det har ändrats nu. Ska man fortsätta ignorera mitt "misstag" ifall man ska kalla det så, eller göra något annat av det?

Hur vill hon egentligen ha det?


Tack för eventuella svar ..
__________________
Senast redigerad av Joakwim 2009-11-15 kl. 08:18.
Citera
2009-11-15, 09:31
  #2
Medlem
Kid.Cools avatar
Var du för mycket på? Har du asperger eller? Ett tips till nästa gång är att inte "snacka" på MSN tills hon bjuder ut dig utan att relativt snabbt bjuda ut henne istället. Ett andra tips är att se till att alkohol är involverat. Även om du är ute efter en relation så är det knulla så snabbt som möjligt som gäller -- då är du hemma.
Citera
2009-11-15, 10:14
  #3
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Var du för mycket på?
Tycker jag verkligen inte.
Citat:
Har du asperger eller?
Är det en seriös fråga?.. Nej
Citat:
Ett tips till nästa gång är att inte "snacka" på MSN tills hon bjuder ut dig utan att relativt snabbt bjuda ut henne istället.
Nu får du det låta som att vi knappt pratat utan MSN. 2veckor sedan första gången man börjat prata på riktigt är väll inte särskilt länge att vänta? Jag hade tänkt att bjuda ut henne samma helg förövrigt.
Citat:
Ett andra tips är att se till att alkohol är involverat.
Funkar väll för att få igång första klicken men att bygga ett förhållande på alkohol känns väll sådär ..
Citera
2009-11-15, 10:24
  #4
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Hur vill hon egentligen ha det?

Hur vill du ha det egentligen? Fortsätt försöka tills du lyckas eller att hon ger dig ett rakt och tydligt NEJ. Att dra undan handen skulle ju t.ex. bara kunna betyda att hon blev nervös/osäker men ändå inte var helt emot.
Citera
2009-11-15, 12:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Funkar väll för att få igång första klicken men att bygga ett förhållande på alkohol känns väll sådär ..

Bygga ett förhållande på alkohol? Hur gör man då?

Nej, det han menar är givetvis att ni ska dricka tillsammans och därav hamnar ni lättare i säng med varandra. Efter det finns inget alternativ som heter "kompis". Då är det förhållande, KK eller dra åt helvete.
Citera
2009-11-15, 12:06
  #6
Avstängd
M0llehjuls avatar
Hur skulle det vara att bara berätta som det är för henne?? Hur svårt kan det vara? Gör det via MSN om du är för blyg att göra det IRL.

Säg att du tycker jävligt mycket om henne och att du vill veta om hon kan se er som något mer än bara vänner.

Inte rocketscience precis...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback