Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-14, 19:01
  #1
Medlem
Oftast känns det inte som att jag har nått intressant att säga. När jag samtala så bruka jag nästan alltid prata på ett så att jag få den andra att prata mer. Alltså försöka spinna vidare på det den andre säger. Visst, folk älskar att prata om sig själva så jag gör ju de en tjänst. Men när jag märker att de inte har så mycket mer att säga så bli det oftast tyst, eftersom jag inte kan prata om mig själv/berätta historier lika bra.
Citera
2009-11-14, 19:07
  #2
Avstängd
d.bergkamps avatar
känner igen mig, är man ingen entertainer, spelar någon annan och larvar sig med balla uttryck eller moves så är det kört. en kvinna gillar inte att man pratar om vad hon har för intressen eller vad hon pluggar.
Citera
2009-11-14, 19:20
  #3
Avstängd
Få honom/henne att prata om sina intressen, det brukar hjälpa, när det gäller intressen kan man prata om samma ämnde väldigt länge, däremot ska man undvika vädret om det inte är extremt, då förstår han/hon att du inte vet vad du ska säga.

Det går ju att få någon att prata om flera intressen, oftast måste man bara leda in honom eller henne på det.
Citera
2009-11-14, 19:33
  #4
Medlem
bowlingjockes avatar
Jag brukar inte skriva så mycket till de jag har på MSN. Det blir endast om det är någon som behöver hjälp med nåt, prata ut eller om jag/h*n har tråkigt.
Personligen så tycker jag inte att jag har några problem med att hitta på vad man har att skriva om, men ibland så tryter det ju.
När det gör det, så är det väl bara att fråga vad personen gör och sedan spinna vidare på det (många svarar tyvärr "inget spec" vilket är grymt tråkigt). Annars så kan man ju alltid diskutera om de mest vardagliga saker som mat, internetsajter, tv, jobb, familjen.. och intressen också givetvis.
Citera
2009-11-14, 19:39
  #5
Medlem
anooonyms avatar
Usch, samma här
Citera
2009-11-14, 19:55
  #6
Medlem
Du kanske måste dela med dig av dig själv och vara rimligt utlämnande om din egen person.
Citera
2009-11-16, 00:13
  #7
Avstängd
GringoBerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Få honom/henne att prata om sina intressen, det brukar hjälpa, när det gäller intressen kan man prata om samma ämnde väldigt länge, däremot ska man undvika vädret om det inte är extremt, då förstår han/hon att du inte vet vad du ska säga.

Det går ju att få någon att prata om flera intressen, oftast måste man bara leda in honom eller henne på det.

Håller med. Ditt bästa betyg efter en kväll är att du fått veta en massa information om människorna på festen där du varit. Dock ska du ignorera alla som inte ställer motfrågor till dig.

Kommer jag till en fest så ser jag mig själv som programledaren för kvällen. Ju mer folk pratar ju fler frågor har jag att ställa.

Är du kille så har du allt att vinna på att låta folk snacka. Tjejer snackar mer än gärna och ju fler frågor du ställer ju mer intresserad verkar du vara.
Citera
2009-11-16, 00:26
  #8
Medlem
Ja!s avatar
Fyll gärna på med fler svar. Och inget om att man ska få den andre personen att prata om sig själv, det var inte det det handlade om. Jag vill också lära mig att vara huvudpersonen i konversationen.
Citera
2009-11-16, 00:32
  #9
Medlem
ljug!

Jag är likadan.

Det man måste lära sig är att ljuga/överdriva när man berättar. Eller detta är ju vad man märker andra gör. Tex när man själv är med och en vän berättar vad den och jag gjort tillsammans (jättekul historia) åsså sitter man brevid å tänker "nja.. så gick det väl inte direkt till men.."


Jag tycker ju aldrig jag är med om ngt såå intressant och har därför aldrig ngt att berätta. Men man får överdriva!
Citera
2009-11-16, 01:14
  #10
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Fyll gärna på med fler svar. Och inget om att man ska få den andre personen att prata om sig själv, det var inte det det handlade om. Jag vill också lära mig att vara huvudpersonen i konversationen.

Börja prata om di själv. Intressen, skola, framtidsplaner bara där har du liksom en hel del att prata om såvida du inte är en torrboll sen så kommer det nog ganska naturligt att bollas frågor mellan dig och den du konverserar med. Försök att inte tänka så mycket på det utan låt munnnen gå ltie av sig själv, utan att det går överstyr då, ingen gillar någon som snackar om tråkigheter eller bara massa skitsnack. Din stensamling kanske inte är det roligaste du kan ta upp om du inte har gåvan att göra i princip vad du än talar om intressant och roligt.

Berätta gärna något roligt som du varit med om, kanske till och med, kanske historien har en härlig poäng eller budskap i också vilket gör den ännu bättre. Du kan bre på lite på historien för att göra den mer intressant och rolig. Ingen som vet exakt vad det är som du varit med om , inte sant? Brukar gå hem ganska bra i de flesta fallen.

Hade också lite utav samma problem som dig när jag var yngre men om du pratar med folk så kommer det naturligt efter ett tag. Övning ger färdighet som man brukar säga. Ha inte alkohol inblandat i leken när du gör det eftersom du då kan få det ganska svårt att senare släppa de spärrar du har för att föra en konversation med någon.
__________________
Senast redigerad av Ipwn 2009-11-16 kl. 01:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback