Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Har för dålig koll på Karol Rosa men är det någon med hyfsad brottning så torskar Pannie. Hennes striking är fin men mot brottare och dessutom sådana med bra grappling så blir det pisk.
Rosa är hon som nästan blev avslutad av Länsberg, 10-8 till Länsberg i den första ronden men vann de resterande två ronderna med grappling, alla domare tyckte inte att första ronden var 10-8 så Rosa fick domslutet.
Rosa är den typiska brassen, BJJ-bakgrund sen lagt till thaiboxning på det. Tror inte hon har något särskilt som skulle vara ett hot mot Pannie, tror det bästa Rosa kan göra är att spamma lowkicks. Grapplingmässigt finns det väl en chans att Pannie kan neutralisera Rosa men också lämna en lucka och bli avslutad men det känns som en väldigt liten chans. Det lär bara hända om Pannie låter matchen äga rum på backen.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Konstigt nog då jag har för mig att Pannie började med Shootfighting direkt som väldigt ung (föregångaren till amatör MMA) och jag är så jävla gammal så jag såg hennes första Shootfightingmatcher på Youtube samt även hennes medverkan på Shootfighting SM så rent logiskt så borde hon vara mer allround än vad hon är.
Boxningsbakgrund har hon, shootfighting och ändå hyfsat allround men samtidigt alltid varit en striker med boxningsbakgrund. Tyvärr dock poängplockarboxning istället för en knockoutmaskin.
Har coachat och gått matcher på samma shootfightgalor där hon varit. Nu kände jag mig gammal.