Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-22, 15:37
  #1981
Medlem
toppslatskivlins avatar
Hej! Jag är på jakt efter EB fight som fortsatte efter signal. Killen som förlorade lackade ut och började svinga mot killen som vann har jag för mig. Jag har letat i ett par år och den verkar vara spårlöst.

Mitt sönder-rökta minne säger mig att det borde vara runt UFC 85-105.

Någon som vet ens vad jag pratar om eller har jag drömt?

Har för mig att Joe Rogan säger live att den killen aldrig kommer att fightas i UFC igen

Mvh
Citera
2016-07-22, 16:31
  #1982
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=dRWSCVcijyQ Eller? kommer inte ihåg någon annan match detta händer? Detta är i alla fall paul daley vs josh koscheck UFC113 (tror jag)
__________________
Senast redigerad av shaky 2016-07-22 kl. 16:40.
Citera
2016-07-22, 17:29
  #1983
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaky
https://www.youtube.com/watch?v=dRWSCVcijyQ Eller? kommer inte ihåg någon annan match detta händer? Detta är i alla fall paul daley vs josh koscheck UFC113 (tror jag)

Så enkelt var det. Som vanligt kommer jag ihåg överdrifter men ett slag vart det iaf 😇

Tack som fan!
Citera
2016-07-22, 17:36
  #1984
Medlem
Sicken stolle men Josch är en "mobbare" men det får man tåla hi hi
Citera
2016-07-27, 22:59
  #1985
Medlem
Är jag den enda som tröttnar på alla dopingavstängningar inom MMAn? Känns som alla åker dit (utom Nate Diaz då).
Citera
2016-07-27, 23:13
  #1986
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Är jag den enda som tröttnar på alla dopingavstängningar inom MMAn? Känns som alla åker dit (utom Nate Diaz då).
Känns inte som om det är jätteofta det inte handlar om någon som redan varit suspekt. Sällan någon ögonbrynshöjare när USADA rapporterar om sina aktiviteter. Vissa mindre väntade än andra möjligen, men det var ett tag sen det var någon som kändes helt oväntad.
Tröttsamt när folk blir avstängda för annat än PED's dock, som cannabis till exempel. Men så är det ju med hårdare testing också, fler och fler åker för fler och fler grejer på ban-listan. Och TRT-Vitor sparkar inte huvudet av lika många i Brasilien längre, det är lite trist, men overall är det positivt.
Citera
2016-07-28, 19:35
  #1987
Medlem
systemcepes avatar
Ni som använder Fight Pass - har det blivit bättre?

Senast jag provade det, vilket var i början när man kunde prova det, så gällde det inte riktiga PPV's och det kändes som att minst hälften av det som faktiskt streamades, inte fick streamas i Sverige.

Just nu kör jag Viaplay's Fighting-paket (ja, jag har provat att streama och nä, tyvärr, funkar inte bra nog för min kräsna smak). Men det vore ju roligt att få tillgång till gamla Pride (där jag började min MMA-karriär, runt 2003, som soffkommentatör) och Invicta (jag gillar WMMA).

Men om hälften inte får sändas i Sverige så är det bara bortkastade pengar IMHO.
Citera
2016-08-07, 18:00
  #1988
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemcepe
Ni som använder Fight Pass - har det blivit bättre?

Senast jag provade det, vilket var i början när man kunde prova det, så gällde det inte riktiga PPV's och det kändes som att minst hälften av det som faktiskt streamades, inte fick streamas i Sverige.

Just nu kör jag Viaplay's Fighting-paket (ja, jag har provat att streama och nä, tyvärr, funkar inte bra nog för min kräsna smak). Men det vore ju roligt att få tillgång till gamla Pride (där jag började min MMA-karriär, runt 2003, som soffkommentatör) och Invicta (jag gillar WMMA).

Men om hälften inte får sändas i Sverige så är det bara bortkastade pengar IMHO.

Nej, min upplevelse är att det inte blivit bättre. I synnerhet inte om det är större och mer omtalade matchningar man vill se. Dom matchningarna sänds ju oftast på PPV, som inte inkluderad i fight pass.

Har bara fight pass för att se preliminarys och gamla matcher. Men borde egentligen säga upp det. För kostsamt i relation till vad man får ut.
Citera
2016-08-07, 18:13
  #1989
Medlem
DjungelJenss avatar
Det finns ju faktiskt några svenskar som är intressanta att följa i UFC för tillfället. Gustafsson, Latifi, Cedenblad och Teymur.

Just Gustafsson har kanske inte något grymt record senaste åren. Men det är väl en kombination av att det varit få och tuffa matchningar. Matcherna han gått har ju haft underhållningsvärde iallafall. Blir kul att se honom mot vad som på pappret ska vara lite svagare motstånd om en månad. Förlust mot Blachowicz och Gustafssons dröm om titeln borde vara fullkomligt uppgiven. Vinst mot Blachowicz å andra sidan säger inte särskilt mycket mer än att han vinner en match som han på pappret ska vinna. Vill dock inte se honom få en ny short-cut mot titelmatch denna gång. Vinnaren mellan Texeira - Johnson ska vara näst på titeln. Gustafsson bör ha ett par vinster på raken mot kvalificerat motstånd innan han får slåss om bältet igen.

Faktum är att jag skulle gilla matchning mellan vinnaren av Gustafsson - Blachowicz och vinnaren av Latifi - Bader. Skulle kunna bli ett häftigt svenskmöte.

Någon som har koll på vad som står för dörren för de andra två nämnda svenskarna; Cedenblad och Teymur?
__________________
Senast redigerad av DjungelJens 2016-08-07 kl. 18:15.
Citera
2016-08-07, 20:03
  #1990
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Det finns ju faktiskt några svenskar som är intressanta att följa i UFC för tillfället. Gustafsson, Latifi, Cedenblad och Teymur.

Just Gustafsson har kanske inte något grymt record senaste åren. Men det är väl en kombination av att det varit få och tuffa matchningar. Matcherna han gått har ju haft underhållningsvärde iallafall. Blir kul att se honom mot vad som på pappret ska vara lite svagare motstånd om en månad. Förlust mot Blachowicz och Gustafssons dröm om titeln borde vara fullkomligt uppgiven. Vinst mot Blachowicz å andra sidan säger inte särskilt mycket mer än att han vinner en match som han på pappret ska vinna. Vill dock inte se honom få en ny short-cut mot titelmatch denna gång. Vinnaren mellan Texeira - Johnson ska vara näst på titeln. Gustafsson bör ha ett par vinster på raken mot kvalificerat motstånd innan han får slåss om bältet igen.

Faktum är att jag skulle gilla matchning mellan vinnaren av Gustafsson - Blachowicz och vinnaren av Latifi - Bader. Skulle kunna bli ett häftigt svenskmöte.

Någon som har koll på vad som står för dörren för de andra två nämnda svenskarna; Cedenblad och Teymur?
Jo, det har verkligen börjat på bättre för svenskarna igen. Både i och utanför UFC.

Självklart är vinnaren av Texeira - Johnson näst på titeln, men det betyder ju knappast att Gustafsson är långt ifrån ett nytt title shot.

Giller verkligen inte idén om Gustafsson vs Latifi och tror absolut inte det kommer hända heller. Om båda vinner så borde UFC göra allt de kan för att de ska få title shot. Onödigt att slösa bort en contender och namn som pushats på vissa marknader. Tror inte de är sugna på den alls själva heller, kändes verkligen som Alex medvetet höll sig åt sidan när Ilir börja dra callouts på Bader, tror Alex hade fått den matchningen om han ville och jag ser verkligen inte hur det är bättre att möta Blachowicz än Bader för hans karriär. Det är ju i princip bara några få fighters som brukar möta sina träningspolare. Nu vill jag absolut inte se den här matchningen för svensk MMA, men jag gillar ändå idén om de närmar sig pension samtidigt. Särskilt om de lyckades komma ut från UFC och tävlade om deras gamla Superior Challenge bälte, men det här kommer knappast hända.

Jag gillar däremot Gustafsson vs Bader om Bader skulle slå Latifi, Bader har bevisat gång på gång att han inte har vad som krävs mot den absoluta toppen.

Drömscenariot enligt mig för Cedenblad hade varit Hendo, men istället så fick vi kanske den löjligaste titelmatchen någonsin. I dagsläget kan de lika väl gräva upp riktig can för att bygga på winstreaken. Onödigt att ge han en matchning mot någon halvfarlig som ingen känner till imo.

Teymur är det väl egentligen lite samma sak som gäller, så drömmen hade väl varit Northcutt som han drog en call-out på. Och den här ju faktiskt ganska realistisk, känns som en bra matchning från UFCs perspektiv också så. Annars gäller samma sak som Cedenblad, den största sopan UFC kan hitta med ett bra record, kommer inte ihåg om/vem kan käftade med på TUF men någon från huset borde kunna fungera. Det var ju ingen högre kvalitet på den säsongen överlag om man säger så, och Teymur har nog utvecklats överlägset mest sen dess förutom eventuellt vinnaren Hall.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2016-08-07 kl. 20:39.
Citera
2016-08-08, 10:32
  #1991
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemcepe
Ni som använder Fight Pass - har det blivit bättre?

Senast jag provade det, vilket var i början när man kunde prova det, så gällde det inte riktiga PPV's och det kändes som att minst hälften av det som faktiskt streamades, inte fick streamas i Sverige.

Just nu kör jag Viaplay's Fighting-paket (ja, jag har provat att streama och nä, tyvärr, funkar inte bra nog för min kräsna smak). Men det vore ju roligt att få tillgång till gamla Pride (där jag började min MMA-karriär, runt 2003, som soffkommentatör) och Invicta (jag gillar WMMA).

Men om hälften inte får sändas i Sverige så är det bara bortkastade pengar IMHO.
Finns ju hur mycket content som helst. Det som inte går att se är väl de som Viaplay sänder samtidigt.
I övrigt så har spelaren blivit riktigt bra. Allt går att ställ in. Om du är kräsen på den fronten så lär du inte bli besviken.
Citera
2016-08-12, 06:13
  #1992
Medlem
mmas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=A199uoZ4uBg

Som det ser ut på dessa klipp verkar vi aldrig få se Cyborg i 135, verkar vara en enorm kamp till 140.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback