Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-12, 23:14
  #1
Medlem
miserabless avatar
I början på sommaren träffade jag en kille på ett uteställe vi kysstes och byta nummer. Hela sommaren har vi sen träffats flera gånger i veckan tittat på film tillsammans och haft det mysigt. Han hade precis brytigt med sin sambo när vi träffades och berättade för mig att han inte var redo för ett förhållande. Okej tyckte jag även om jag kanske hoppades på mer. Vi fortsatte att träffas vi hittar på saker tillsammans med kompisar och själva. Så jag har träffat de flesta av hans vänner och han mina. Vi har inte haft sex har varit väldigt nära men jag har inte så stor erfarenhet och det är faktiskt skrämmande med en kille som varit med samma tjej i flera år där de har känt varandra utan och innan. Så ja var så spänd att det inte blev något han var nog också lite spänd kändes det som. Men har sovit tillsammans ändå och fortsatt att göra allt vi gjort innan.

En kväll tog han upp det här med oss… och att han inte visste vad han ville att han hade pratat med kompisar läst dejtning böcker men att han fick olika råd överallt. Vad han sa var att en anledning till att hans förhållande tog slut vara att han aldrig varit ute och ”strulat runt” med andra tjejer och att hans ex då tyckte att det hade stört honom fanns andra anledning också men de pratade han inte om. Så vad han ville ha sagt var att han gilla mig o det har han sagt flera gånger tidigare också men att han trodde han behövde ”strula runt” han sa att han inte vill inleda något och om två år är han på samma ställe igen som han var med sitt ex. Jag som aldrig kan riktigt vissa mig sårbar sitter där och nickar och har nått fånigt leende på läpparna fast jag bara vill ha honom. Så jag sa åt honom att göra det han känner han behöver och det är skönt att inte ha några krav på mig dumt sagt tror jag. Så säger han också men vem vet om en månad kanske vi är gifta… varför säger man så?! Han sa lite på skämt att jag kunde klä mig oattraktivt när vi träffades. Lite allvarligare säger han att jag inte behöver hångla upp nån kille när han ser.

Vi fortsatte att träffas men utan att röra vid varandra i princip. Förutom en kväll då vi såg på film och vi hade nästan sex på vardagsrums golvet men jag drog mig undan hade mens men sa inte det till honom utan bara stoppade innan det gick hela vägen. Misstag?! Efter det var han iväg på en resa med ett gäng polare jag vet att han har träffat tjejer men det stör inte jätte mycket för var jag hoppades var att han behövde leka av sig för att komma till mig. När han kom hem träffades vi. Men vi var inte längre så mycket hos honom utan mer hos mig och jag bor inte själv. Jag kände att jag behövde prata med honom om vad vi var för varandra men kunde inte ta upp det och fick aldrig någon chans. Så jag skrev ihop ett mail där jag skrev att jag ville att han skulle vara ärlig mot mig att jag undrade om han ville att jag skulle vara hans vän för i så fall kunde jag vara det även om jag kanske hade hoppats på mer och skrev att han gör mig glad och att jag gillar honom. Skickade detta en lördag kväll innan jag och en kompis skulle ut. Träffade honom på detta ute stället så klart. Han hade nog inte set mitt mail. Men han var i alla fall omringad av tjejer och hade nån tjej han hade med sig överallt typ. Störde mig lite men hela situationen var så löjlig när han och denna tjejen var i närhetan av mig så såg han så obekväm ut. Trodde jag skulle vara mer upprörd än jag var kändes som jag hade fått veta vad han ville. På måndan hade han svarat på mitt mail han skrev att han gillade mig och tyckte om att umgås men att han var förvirrad och ville nog vara singel. Han skrev ”tror inte jag känner något mer än vänskap för dig längre” och att vi kunde vara vänner om det inte kändes jobbigt för nån av oss. Jag skickade ett sms där det stod att jag gärna var hans vän om det var vad han ville ha. Vill inte sluta träffa honom..

Efter det har vi forsat att träffas se på film ut o gå har festat tillsammans lite nån gång. Men vi är aldrig längre hemma hos honom vi är alltid hos mig där vi inte är ensamma och finns inte en chans att något kan hända. Vi pratar typ på msn varje dag. Jag hänger med han och hans kompisar och saken är att jag vet inte vad hans vänner tror. Vet inte vad han sagt till dom. Som häromdan en av hans kompisar skulle ha fest vi satt på en pizzeria o kompisen säger att han kan ta med nån till festen en dejt om han vill. Syftar han på mig eller är han bara så osmidig att han nämer det framför mig när han vet att vi har haft nått tidigare. Och om hans kompisar inte vet, vet killen själv var han riktigt vill placera mig.

Jag vet inte vad jag ska göra?! vill ju vara mer än bara vänner vi är så lika och jag trivs så bra med honom. Kan attraktionen han känt för mig bara försvinna? Eller är vi aldrig själv för att han inte vet vad han vill? Är det någon som har känt så här? Vad ska jag göra vill ju så gärna men vill inte förlora eller skrämma bort honom i heller. Vill inte verka för påfluggen men vill ju gärna vara med honom. Jag vet inte hur jag ska visa det för honom eller om jag kan se på honom om han faktiskt är intresserad. Jag är inte den som tar första steget men ibland tittar han på mig ibland rör han lätt vid mig typ över armen eller ryggen men endast när han börjar bli berusad. Snälla ge mig något råd!! Jag är fruktansvärt förrvirad…
Citera
2009-11-12, 23:38
  #2
Medlem
gregerross avatar
Som det verkar nu är du väldigt förvirrade, det verkar av det du berättat att du med är det. Då bör ni ej inleda ett äktenskap utan lära känna varandra bättre. Vill du ha en kille som har en hop tjejer efter sig? Lycka till!
Citera
2009-11-12, 23:49
  #3
Medlem
Sillberts avatar
Tror aldrig att det funkar om han ska strula runt först. Det är ungefär som att inleda förhållandet med en paus.
Citera
2009-11-12, 23:59
  #4
Medlem
gregerross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Tror aldrig att det funkar om han ska strula runt först. Det är ungefär som att inleda förhållandet med en paus.

+1. har han haft sambo sen innan vill han väl vara "fri" ett tag. du får se hur det hela urartar sig..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback