Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-12, 17:53
  #1
Medlem
Tankade nyss ner MW2 från tpb och när jag läste kommentarerna var det mycke snack om att folk blivit bannade när dom lirat det? Har ms hittat på något nytt som sätter dit oss som chippat?
Citera
2009-11-12, 17:55
  #2
Medlem
tältpinnes avatar
Det verkar dumt att chansa, ryck ur hårddisken och nätverkskabeln, sen lirar du igenom kampanjen på några timmar.
Citera
2009-11-12, 18:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
Tankade nyss ner MW2 från tpb och när jag läste kommentarerna var det mycke snack om att folk blivit bannade när dom lirat det? Har ms hittat på något nytt som sätter dit oss som chippat?
Finns nog rätt stor sannolikhet att du blir bannad om du spelat online överhuvudtaget de senaste månaderna med en flashad/chippad 360.
Citera
2009-11-12, 18:09
  #4
Medlem
Fan vad tråkigt.. Sitter och lirar live nu. Bara att hoppas att man inte åker dit då. peppar peppar.. Någon som vet varför det är en banvåg just nu och hur dom får åt oss??
Citera
2009-11-12, 18:13
  #5
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Ameh sitt inte och spela live med ett bränt spel för fan. Just nu har MS en bannvåg som du säger och du åker lätt dit om du fortsätter med det.
Jag läste att varje spel har ett unikt ID eller nåt så eftersom en jävla massa konsoler har samma spel ID så ser de lätt vem som är legit och vem som har tankat.

Jag hade inte kört på xbox live med ett bränt spel över huvud taget om jag var du. Vill du köra online så köp spelet bara. Det är ju lätt värt det för MW2 iaf.
Citera
2009-11-12, 18:16
  #6
Medlem
Har stängt av skiten nu och ska köra offline ett tag.. Hoppas dom någon gång fattar att spelen är tok för jävla dyra!!
Citera
2009-11-12, 18:23
  #7
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Ja dagens priser är inte vettiga alls. Särskilt inte när spelen fullkomligt flyger av hyllorna i England med lägre priser. Där hade visst snabbköpen nåt priskrig på MW2 och som billigast kunde man hitta det för £26. Resultatet? Spelet sålde 1.23 miljoner ex på första dagen! Bara i UK!
Då kan man ju undra varför de har de sjuka priserna som de har. Vill de inte sälja spelen liksom?
Citera
2009-11-12, 18:26
  #8
Medlem
Vad jag har läst mig till så spelar det ingen roll om du spelar offline för när du sen spelar online så skickar den loggarna ändå till MS. Så du måste vara offline for ever för att du inte ska riskera att bli bannad :/
Citera
2009-11-12, 18:29
  #9
Medlem
Synt4x_3rr0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Vad jag har läst mig till så spelar det ingen roll om du spelar offline för när du sen spelar online så skickar den loggarna ändå till MS. Så du måste vara offline for ever för att du inte ska riskera att bli bannad :/

Och då kan man ju lika gärna skita i vilket egentligen och köra online tills han blir bannad
Citera
2009-11-12, 18:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Vad jag har läst mig till så spelar det ingen roll om du spelar offline för när du sen spelar online så skickar den loggarna ändå till MS. Så du måste vara offline for ever för att du inte ska riskera att bli bannad :/

men jag undrar varför inte alla bannas samtidigt? Kan det ha nått med medlemskapet live att göra ?

Citat:
Ursprungligen postat av Synt4x_3rr0r
Och då kan man ju lika gärna skita i vilket egentligen och köra online tills han blir bannad

Ja exakt.. men nått system för detta måste dom ha, hoppas nån knäcker det!
Citera
2009-11-12, 18:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
men jag undrar varför inte alla bannas samtidigt? Kan det ha nått med medlemskapet live att göra ?



Ja exakt.. men nått system för detta måste dom ha, hoppas nån knäcker det!

Folk bannas samtidigt? Alla bannars försig inte på samma dag men nu är det ju en sk banwave på gång då alla MS bannar alla personer som de menar har kört chippat/crackade spel sedan senaste banwaven.

Tex kan du bli bannad nu om du körde ett chippat spel för typ 3 månader sen. Varför inte alla accounts bannas på exakt samma dag har väl att göra med att de inte hinner eller har maskinkraft till det. Det sista är bara egna spekulationer dock.

När boxen blir bannad blir den bara ospelbar på LIVE du kan fortfarande spela offline och även flytta gamertag. Antagligen så ipbannar de lådan och då får du nog byta mac address på xboxen vilket är väl inte det lättaste och är väl billigare att köpa ny. Tror det är ungefär så det funkar.
Citera
2009-11-12, 18:45
  #12
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
Har stängt av skiten nu och ska köra offline ett tag.. Hoppas dom någon gång fattar att spelen är tok för jävla dyra!!
Fan inte dyra. De spenderar flera år på att göra ett spel, de måste ju göra vinst... om du jämför med snabbmat kebabpizza 65kr med läsk 75 är inte spel speciellt dyra med tanke på hur många timmar du får ut av det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback