Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-12, 07:53
  #1
Medlem
DemHerrens avatar
Paret som blev bestulet bor i Ektorp och heter J**z*n i efternamn.

Är det någon som har ett hum om gärningspersonerna? Hur kunde dessa veta att summan fanns i lägenheten?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3787675.svd
Citera
2009-11-12, 08:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Paret som blev bestulet bor i Ektorp och heter J**z*n i efternamn.

Är det någon som har ett hum om gärningspersonerna? Hur kunde dessa veta att summan fanns i lägenheten?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3787675.svd
Varför skulle gärningsmännen ha känt till att den summan pengar fanns i lägenheten?
Citera
2009-11-12, 11:30
  #3
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Varför skulle gärningsmännen ha känt till att den summan pengar fanns i lägenheten?
Inga andra äldre i området har blivit drabbade. Paret blev punktutsatta.
Citera
2009-11-12, 11:38
  #4
Medlem
sibbanns avatar
Mitt tips är att gärningsmännen har blivit tipsade av en släkting till paret och så har han fått en del av bytet.
Antagligen inte en jättenära men han kanske har varit där på kalas och gamlingarna har pratat om pengarna. Många gamla är ju extremt godtrogna.
Vad tror ni om min teori?
Citera
2009-11-12, 11:51
  #5
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Mitt tips är att gärningsmännen har blivit tipsade av en släkting till paret och så har han fått en del av bytet.
Antagligen inte en jättenära men han kanske har varit där på kalas och gamlingarna har pratat om pengarna. Många gamla är ju extremt godtrogna.
Vad tror ni om min teori?
Helt ok teori. Tänkte själv i samma banor.
Citera
2009-11-15, 09:51
  #6
Medlem
serbers avatar
Ja det är självklart någon form utav insiderjobb eller så hade dom tur och hittade pengar när dom leta kontanter/smycken tex.

Det är förjävligt, hade gått till botten med det själv om det var tex min mormor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback