Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-15, 09:15
  #157
Medlem
Vitalics avatar
Det är jävligt coolt kanske lite svårare dock!
Citera
2014-07-10, 17:39
  #158
Medlem
OlleVieros avatar
Jag har just sett ett par avsnitt av en amerikansk jaktserie som heter "The hunt". Jag har aldrig haft något otalt med bågjakt tidigare, men när dom jagar björn med båge på Kodiak island så blir jag lite upprörd. Det var det jävligaste osportsligaste jag jag sett!

En bågjägare som försöker komma så nära en Grissly som möjligt för att få till en dödlig träff är väl OK. Men sedan så har han ett par skyttar som ligger beredda som backup om det skulle gå snett. Nämen va fan liknar det!?

Ungefär som att gå ut i en streetfight och sedan ha två Alexander Gustavsson bakom sig som rycker in om det inte går som man tänkt.

Jag har jagat i hela mitt liv..
Citera
2014-07-11, 23:36
  #159
Medlem
magnificos avatar
Anser att jakt med pilbåge skall vara lagligt på vissa sorters djur men kravet på skytten skall vara högt, det skall finnas dokumenterat att pilbågs-jägaren lever upp till de krav som professionell pilbågsjakt kräver för att lidande skall undvikas hos djuret.
Citera
2018-07-01, 09:40
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Jag har just sett ett par avsnitt av en amerikansk jaktserie som heter "The hunt". Jag har aldrig haft något otalt med bågjakt tidigare, men när dom jagar björn med båge på Kodiak island så blir jag lite upprörd. Det var det jävligaste osportsligaste jag jag sett!

En bågjägare som försöker komma så nära en Grissly som möjligt för att få till en dödlig träff är väl OK. Men sedan så har han ett par skyttar som ligger beredda som backup om det skulle gå snett. Nämen va fan liknar det!?

Ungefär som att gå ut i en streetfight och sedan ha två Alexander Gustavsson bakom sig som rycker in om det inte går som man tänkt.

Jag har jagat i hela mitt liv..
Här kan man bara hoppas på att fler jägare ifrågasätter denna form av hmm "jakt".
Detta är ju helt vansinnigt och kan knappast jämföras med att jaga med kulvapen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback