Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 14:11
  #1849
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banancool
En sak jag tänker på konstant när jag är på Subway (och säkerligen en fråga som redan besvarats, haha) - var får de sina råvaror ifrån? Dvs, vem är det som bakar brödet, skär grönsaker och tillagar kött/etc. innan det kommer till butiken? Allt är ju förpackat för sig. När salladen tar slut så fyller de bara från en påse. Är verkligen nyfiken på hur närproducerat det är.
Ingenting är närproducerat.
Citera
2017-05-20, 17:51
  #1850
Medlem
Mulla Krekars avatar
Köpte en Subway Melt idag när jag promenerade hem hungrig o gick förbi Subway. Tog en liten chipspåse o en läsk i bägare också. Det kostade "bara" exakt 100 kr...

EDIT: Extra ost valde jag dock att ha.

Nä, tacka vet jag Baguettemacken här i Ängelholm. En stor baguette där, kostar runt 65 kr, rätt mycket det också, men de måste ju gå runt, o det är väl där priset ligger. Men de är mycket godare o jag bor nästan granne med dom. Tyvärr är öppettiderna 05-13 varje dag, o helt stängt på söndagar. Jag brukar ju vakna runt 12... Men de riktar nog in sig på folk som vill ha med en baguette till jobbet o så.

O Statoils (eller det heter kanske Circle-K) plast-baguetter går ju bort direkt!
Citera
2017-06-02, 23:14
  #1851
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tror Sub är bra skit. Ibland.
Och med lite eftertanke kan man med säkerhet mixa ihop Kolhydr/protein alt. Protein/sallad/kolhydr.
Valmöjlighet ingen burgarfirma har.

Värt att äta då och då.
Citera
2017-06-09, 06:37
  #1852
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
På dom riktigt trötta och dåliga pizzeriorna, med tveksamt tänk om hygien och råvaror så kostar pizzorna 60-70 spänn.
Det finns riktigt bra pizzerior i Malmö där priset är lite högre, men kvaliten därefter.

Det fina med Subway är att man ser och vet precis vad man betalar för.

Stämmer ej. Tex möllans pizzeria har vuxit explosionsartat de senaste åren och deras restaurang är väldigt fräsch, de gör fantastiska pizzor för 55-70 kr
Citera
2017-06-09, 07:26
  #1853
Medlem
Hade det värt de amerikanska priserna så hade det varit gött. Men 100 spänn för en macka?
Citera
2017-06-16, 16:25
  #1854
Medlem
Händer att jag köper en macka på Subway, men endast i undanagsfall. Rätt dyrt och är man riktigt hungrig är det inte alltid tillräckligt för att bli mätt.
Citera
2017-06-17, 15:35
  #1855
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Men honey mustard skulle jag äta en tegelsten, så den räddar stället enligy mig
Citera
2017-06-23, 16:08
  #1856
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Ja personalen på alla subways jag testat har varit helt vilskomna.
Gör helt grundläggande misstag som att värma den fast man vill ha den kall, tar fel betalt osv.
Och ofta har de REJÄL omsättning av personal.
Verkar inte vara några trevliga typer som driver de där haken..
Personalen på Subway Solna Centrum är under all kritik. De gånger jag varit där har jag mötts av följande problem.

1. Nån som knappt talar eller förstår svenska.

2. Någon som inte känner till utbudet.

3. Man får fel beställning.

4. De glömmer något i bestälningen.

Riktigt synd då maten där är jävligt god
Citera
2017-06-23, 16:28
  #1857
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Personalen på Subway Solna Centrum är under all kritik. De gånger jag varit där har jag mötts av följande problem.

1. Nån som knappt talar eller förstår svenska.

2. Någon som inte känner till utbudet.

3. Man får fel beställning.

4. De glömmer något i bestälningen.

Riktigt synd då maten där är jävligt god

Ja, men man ska inte skylla på personalen.
Det är ägarna på de där haken som borde ha andra jobb..
Citera
2017-08-18, 23:01
  #1858
Medlem
KonungHonungs avatar
Finns det möjlighet att genomföra sin Subway-beställning digitalt, t ex medan man sitter med mobilen på tåget/bussen, så att det bara är att hämta upp den när man kommer fram?

Laddade ner deras sjaskiga app, som mest verkar bestå av ett lyckohjul och inte så mycket mer..
__________________
Senast redigerad av KonungHonung 2017-08-18 kl. 23:08.
Citera
2017-09-10, 23:42
  #1859
Medlem
talcsofts avatar
Chipotle southwest-såsen är enda anledningen att sätta foten i denna skithak. De slår in olika i kassan varje gång så man vet aldrig vad samma macka (subway melt) kommer kosta. Också stinker man jäst i flera timmar efteråt. Eat fresh.
Citera
2017-09-11, 12:19
  #1860
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Chipotle southwest-såsen är enda anledningen att sätta foten i denna skithak. De slår in olika i kassan varje gång så man vet aldrig vad samma macka (subway melt) kommer kosta. Också stinker man jäst i flera timmar efteråt. Eat fresh.

Ändå så verkar du gå dit rätt ofta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback