Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 13:38
  #1837
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Malmö kostar en pizza 60-70 kr.

Åt subway nu i veckan 79 kr med en påse chips och en liten läsk. Aldrig mer. De var helt ok men blev inte ens mätt...

På dom riktigt trötta och dåliga pizzeriorna, med tveksamt tänk om hygien och råvaror så kostar pizzorna 60-70 spänn.
Det finns riktigt bra pizzerior i Malmö där priset är lite högre, men kvaliten därefter.

Det fina med Subway är att man ser och vet precis vad man betalar för.
Citera
2017-03-23, 13:59
  #1838
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
SF eller mittemot skrapan?
SF... Helt sanslöst att två i personalen står bredvid och tittar på när en ensam stackare ska ta hand om allt. Samhall som har lyckats få in folk på Subway månne?
Citera
2017-03-23, 14:13
  #1839
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzyJeff
Ej besökt ett Subway på bra länge nu. Vad rekommenderar ni den dagen jag tar mig dit?

Chicken teriyaki med honey oat bröd.
Citera
2017-03-24, 00:58
  #1840
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
SF... Helt sanslöst att två i personalen står bredvid och tittar på när en ensam stackare ska ta hand om allt. Samhall som har lyckats få in folk på Subway månne?
Det värsta var en idiot i kassan en gång. Hade sån kampanj ''få en footlong för 59 kr''. Så sa jag kan man få dela upp den så de blir två olika istället? Halva en sak / halva nåt annat. Så sa han nej. Så sa jag kan du inte se mellan fingrarna denna gången då? Så sa han nej. Riktigt jävla idiot.
Citera
2017-03-24, 13:43
  #1841
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Malmö kostar en pizza 60-70 kr.

Åt subway nu i veckan 79 kr med en påse chips och en liten läsk. Aldrig mer. De var helt ok men blev inte ens mätt...

Knappast med annat än bottenskrapet av råvaror isf...

Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Det värsta var en idiot i kassan en gång. Hade sån kampanj ''få en footlong för 59 kr''. Så sa jag kan man få dela upp den så de blir två olika istället? Halva en sak / halva nåt annat. Så sa han nej. Så sa jag kan du inte se mellan fingrarna denna gången då? Så sa han nej. Riktigt jävla idiot.

Idiot? Det blir ju mer jobb för dom om alla skall göra sina egna varianter av ett erbjudande. Inget konstigt alls...
Citera
2017-04-02, 14:04
  #1842
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Ja personalen på alla subways jag testat har varit helt vilskomna.
Gör helt grundläggande misstag som att värma den fast man vill ha den kall, tar fel betalt osv.
Och ofta har de REJÄL omsättning av personal.
Verkar inte vara några trevliga typer som driver de där haken..
Citera
2017-05-02, 20:40
  #1843
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar Subway, vi har en i Kungsbacka. Gott.
Citera
2017-05-02, 20:44
  #1844
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoodnightRobiceau
Det värsta var en idiot i kassan en gång. Hade sån kampanj ''få en footlong för 59 kr''. Så sa jag kan man få dela upp den så de blir två olika istället? Halva en sak / halva nåt annat. Så sa han nej. Så sa jag kan du inte se mellan fingrarna denna gången då? Så sa han nej. Riktigt jävla idiot.
Jadu. Vem är egentligen idioten?
Citera
2017-05-02, 21:08
  #1845
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Idiot? Det blir ju mer jobb för dom om alla skall göra sina egna varianter av ett erbjudande. Inget konstigt alls...

Man gör ju redan sin egen variant under hela proceduren. Det ska ändå grävas i alla olika byttor med tillbehör. Än hit och än dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jadu. Vem är egentligen idioten?

Helt klart han som gjorde mackan. Är ju inte direkt så att man får betalt per tillverkad macka om man jobbar på Subway. Är kön lång kanske man får leva med att bli nekad av den anledningen (tar säkert flera sekunder längre tid ). Men det är ju inte någon extrakostnad för restaurangen sett till använda råvaror.

Den delas ju dessutom alltid på mitten ändå när den är klar. Nej, detta är typexemplet på en idiot som inte passar i servicebranchen. Totalt oflexibel och dålig kundkänsla.
Citera
2017-05-03, 00:06
  #1846
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Jag brukar betala motsvarande 44 kronor för en fotlång köttbullsmeny med extra ost. Lite dyrare än McDonalds här (Big Mac & Co ligger på motsvarande 33 kronor). Tror aldrig jag gått över 55 kronor på Subway. I Stockholm brukade jag gå till den på Norrlandsgatan men kommer inte ihåg vad det kostade.
Såna priser skulle man haft idag
Citera
2017-05-03, 04:18
  #1847
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Helt klart han som gjorde mackan. Är ju inte direkt så att man får betalt per tillverkad macka om man jobbar på Subway. Är kön lång kanske man får leva med att bli nekad av den anledningen (tar säkert flera sekunder längre tid ). Men det är ju inte någon extrakostnad för restaurangen sett till använda råvaror.
Åh herregud. Ni måste fan vara studenter: det är ju inte råvarorna som är kostnaden utan arbetstiden. Vafan tror du kostar mest? Laga 2 tallrikar med samma måltid eller 2 tallrikar med olika rätter. Han gör ju för fan "2 mackor" om han har olika ingredienser på varsin halva. Prova & driv restaurang & servera lite olika mackor för 50:- spänn får du se vad kostnaderna blir. Svenska snorungar är fan helt ultrakorkade. "Råvarorna kostar lika mycket".
__________________
Senast redigerad av Raven2.0 2017-05-03 kl. 04:21.
Citera
2017-05-11, 12:36
  #1848
Medlem
banancools avatar
En sak jag tänker på konstant när jag är på Subway (och säkerligen en fråga som redan besvarats, haha) - var får de sina råvaror ifrån? Dvs, vem är det som bakar brödet, skär grönsaker och tillagar kött/etc. innan det kommer till butiken? Allt är ju förpackat för sig. När salladen tar slut så fyller de bara från en påse. Är verkligen nyfiken på hur närproducerat det är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback