Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 14:58
  #2089
Medlem
Han som gjort serien måste va en timetraveller kan inte bara vara en tillfällighet att han förutspått framtiden
Citera
2018-01-04, 21:25
  #2090
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Han som gjort serien måste va en timetraveller kan inte bara vara en tillfällighet att han förutspått framtiden
Det fokuseras mycket på det som slagit in, det fokuseras ingenting på hur mycket som inte slagit in...
Citera
2018-01-05, 10:39
  #2091
Medlem
Har det varit nått om dubai i serien. undrar. ska dit snart
Citera
2018-01-05, 10:40
  #2092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det fokuseras mycket på det som slagit in, det fokuseras ingenting på hur mycket som inte slagit in...
det kanske kommer men inte än
Citera
2018-01-06, 00:30
  #2093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
det kanske kommer men inte än

så du menar allt hittills stämmer? ja säkert..
__________________
Senast redigerad av bossekaka 2018-01-06 kl. 00:32.
Citera
2018-02-18, 01:49
  #2094
Medlem
EnGodForlorares avatar
Jag undrar om det är någon som kan förklara det simpsonsavsnitt som gick på Sexan idag? Det har gått flera gånger och är det absolut sjukaste simpsonavsnittet någonsin...

Det börjar med att familjen går och tittar på amerikansk fotboll. Väl där kittlar Homer Bart och Marge säger "Homie, maybe you should stop. We've talked about the gray zone!" Anspelar hon på att Homer förgriper sig på Bart och/eller Lisa?!? Bart pissar på sig, blir utskämd inför hela landet. Som straff för det tvingas Homer gå en kurs i föräldraskap. På kurstillfällena har en svart basketspelare på sig en homermask och stryper Homer iklädd bartkläder tills han svimmar.

I slutscenen är de ute i öknen och Bart stoppar en skallerorm i Homers byxor. Kursledaren stoppar ner handen i Homers byxor för att få tag i ormen men klämmer på Homers snopp istället: "That's not the snake, is it Homer?"

Tillslut, eftersom inget annat hjälper, ska Homer hängas(!!). Bart får en sax så att han kan klippa av repet och avbryta hängningen. Homer bönar och ber om att han ska göra det, men Bart bryr sig inte. Tillslut griper kursledaren in och klipper av repet. Avsnittet slutar med att kursledaren får sparken, blir hemlös och får bo under en bro. Slutet gott, allting gott... eh...

Mina frågor är; vilka är manusförfattarna bakom detta sjuka avsnitt? Hur tänkte dom? Hur kan det sändas? Det är så helvrickat att folk måste ju ha reagerat.
__________________
Senast redigerad av EnGodForlorare 2018-02-18 kl. 01:54.
Citera
2018-02-23, 20:17
  #2095
Medlem
Youresocools avatar
Kollat på några av avsnitten som sänts på TV6 som är från 2015 och framåt. Dessa är Allt annat än roliga. När jag kommer hem trött och jävlig från jobbet vill jag kunna slänga mig i soffan och titta på något lättsamt att garva åt i 23 minuter, inte få en massa pekpinnar, pk:ism eller någon allt för avancerad och högtravande intrig att behöva fundera över.

Säsong 3-12 är dom gyllene säsongerna. Sen kunde dom lagt ner.
__________________
Senast redigerad av Youresocool 2018-02-23 kl. 20:50.
Citera
2018-02-23, 21:52
  #2096
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Kollat på några av avsnitten som sänts på TV6 som är från 2015 och framåt. Dessa är Allt annat än roliga. När jag kommer hem trött och jävlig från jobbet vill jag kunna slänga mig i soffan och titta på något lättsamt att garva åt i 23 minuter, inte få en massa pekpinnar, pk:ism eller någon allt för avancerad och högtravande intrig att behöva fundera över.

Säsong 3-12 är dom gyllene säsongerna. Sen kunde dom lagt ner.

Väl rutet. The Simpsons är ren jävla dynga nuförtiden. Men jag tycker inte the golden age sträcker sig ända till säsong 12, det var vid 8-9 någonstans det började gå utför. Men jag såg faktiskt ett jävligt roligt avsnitt från säsong 19 på tv, Mona Leaves-a, som var både rappt och roligt.
Citera
2018-03-15, 18:24
  #2097
Medlem
michail.bakunins avatar
Nu för tiden är couch gagen bättre än själva avsnitten.

Jag trodde först det här introt var fanmade live action intro. Ser ut som att det är Julie Kavner som spelar Marge som hon annars gör rösten åt.

https://youtu.be/khIx5EB74vY

Innan Simpsons helt läggs ner önskar jag att ett avsnitt kunde göras i live action med original röstskådespelarna åt mimade skådespelare.
__________________
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-03-15 kl. 18:33.
Citera
2018-03-15, 20:59
  #2098
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Nu för tiden är couch gagen bättre än själva avsnitten.

Jag trodde först det här introt var fanmade live action intro. Ser ut som att det är Julie Kavner som spelar Marge som hon annars gör rösten åt.

https://youtu.be/khIx5EB74vY

Innan Simpsons helt läggs ner önskar jag att ett avsnitt kunde göras i live action med original röstskådespelarna åt mimade skådespelare.
Lite kul de där att varje intro har unika element


Live action

In 2006, the British television channel Sky 1 began advertising The Simpsons using a live-action recreation of the series' opening sequence directed by Chris Palmer. Except for the very first shot in which the logo appears out of the clouds, every piece of the opening is present in this version, with even multiple chalkboard and couch gags filmed. Attached to the end of this sequence is the message "Come home to The Simpsons on Sky One."[21] The recreation was used instead of the regular opening titles in the season 17 episode "Homer Simpson, This Is Your Wife", first broadcast on the Fox network on March 26, 2006.[22] The live-action opening had also become an Internet hit before it was aired in front of "Homer Simpson, This Is Your Wife", and it was Groening's decision to use it.[23] Al Jean commented in a press statement that he was "just amazed there are people who want to be known for looking like the Simpsons."[24]
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Si...ce#Live_action
Citera
2018-05-09, 14:38
  #2099
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag undrar om det är någon som kan förklara det simpsonsavsnitt som gick på Sexan idag? Det har gått flera gånger och är det absolut sjukaste simpsonavsnittet någonsin...

Det börjar med att familjen går och tittar på amerikansk fotboll. Väl där kittlar Homer Bart och Marge säger "Homie, maybe you should stop. We've talked about the gray zone!" Anspelar hon på att Homer förgriper sig på Bart och/eller Lisa?!? Bart pissar på sig, blir utskämd inför hela landet. Som straff för det tvingas Homer gå en kurs i föräldraskap. På kurstillfällena har en svart basketspelare på sig en homermask och stryper Homer iklädd bartkläder tills han svimmar.

I slutscenen är de ute i öknen och Bart stoppar en skallerorm i Homers byxor. Kursledaren stoppar ner handen i Homers byxor för att få tag i ormen men klämmer på Homers snopp istället: "That's not the snake, is it Homer?"

Tillslut, eftersom inget annat hjälper, ska Homer hängas(!!). Bart får en sax så att han kan klippa av repet och avbryta hängningen. Homer bönar och ber om att han ska göra det, men Bart bryr sig inte. Tillslut griper kursledaren in och klipper av repet. Avsnittet slutar med att kursledaren får sparken, blir hemlös och får bo under en bro. Slutet gott, allting gott... eh...

Mina frågor är; vilka är manusförfattarna bakom detta sjuka avsnitt? Hur tänkte dom? Hur kan det sändas? Det är så helvrickat att folk måste ju ha reagerat.

Verkar vara Bill Odenkirk som skrivit avsnittet enligt IMDb. Bror till better call Saul Bob Odenkirk.

Jag undviker nyare säsonger och avsnitt ska kolla avsnittet och se om jag blir klokare och kan ge någon förklaring
Citera
2018-09-01, 21:23
  #2100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag undrar om det är någon som kan förklara det simpsonsavsnitt som gick på Sexan idag? Det har gått flera gånger och är det absolut sjukaste simpsonavsnittet någonsin...
Det finns ett avsnitt som är mycket värre. Vad sägs om detta: Bart gör ett rejält misstag i en basebollmatch och blir sedan hatad och hånad av alla i staden. Konstanta trakasserier som går så långt att Bart till slut försöker begå självmord. Han klättrar upp i ett vattentorn, folk skriker JUMP och Bart hoppar. Han överlever, men trakasserierna fortsätter.
Sidohandlingen i detta avsnitt handlar om att Marge och Homer byter ut sin gamla madrass mot en ny. Tyvärr klarar de inte av att knulla på den nya madrassen så de måste försöka få tillbaka den gamla igen.

Säsong 18, avsnitt 18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback