Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-10, 17:09
  #1
Avstängd
lawrenceees avatar
Jahapp, det andra våldbrottet i Göteborg, frölunda idag.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....a-och-sparkade

"Sjätteklassarna från Nya Varvets skola skulle på dansuppvisning på Frölunda kulturhus. Men på väg dit överfölls två av dem och blev slagna, sparkade och spottade på.
Relaterat

Det var en 5-6:a som skulle på en dansuppvisning på Frölunda kulturhus. Sjätteklassarna från Nya Varvets skola brukar få åka buss på egen hand, och så möter en lärare dem på plats. Den här gången kom deras lärare med bussen efter.

Men innan läraren hann fram blev barnen påhoppade och slagna, sparkade och spottade på av ett gäng 14-15-åringar.

– När sexorna gick av bussen var det några ungdomar, bara ett par år äldre än de själva, som oprovocerat gav sig på dem. De slutade inte förrän det hade blivit ett stort tumult runtomkring, alla de andra barnen såg ju vad som hände och försökte avstyra det. Och barnen var väldigt duktiga – en pojke ringde polisen, andra fick tag i några väktare från Frölunda torg som kom till platsen. Då sprang det här gänget iväg, säger Ulrika Merkel, rektor vid Nya Varvets skola."

Tidigare idag: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....len-i-frolunda

Vad fan är det som händer?
Citera
2009-11-10, 17:24
  #2
Medlem
Maximus23s avatar
Men mest chockade tror jag att de blev när de sprang runt och bad vuxna om hjälp, ingen ville hjälpa dem. Någon vuxen sa till och med att "ni får klara er själva". Det tror jag att barnen blev mest upprivna över.

Så jävla snedvridet...
Citera
2009-11-10, 17:36
  #3
Medlem
Inget att starta en tråd över, bara ett alldagligt skolbråk/ungdomsbråk.
När jag gick på mellanstadiet blev jag också oprovocerat attackerad av högstadie elever.
Citera
2009-11-10, 17:41
  #4
Medlem
platyzmas avatar
Visar ju skillnaden mellan alla som sitter här på FB o ba "ja skulle dödat den som sa ett ord till min sysslings barns kompis!!!" och hur det är i verkligheten. Dessutom är det rätt uppenbart att dom stackars kidsen blev kulturberikade, frölunda torg liksom...
Citera
2009-11-10, 17:46
  #5
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
Inget att starta en tråd över, bara ett alldagligt skolbråk/ungdomsbråk.
När jag gick på mellanstadiet blev jag också oprovocerat attackerad av högstadie elever.

Jaha - då är det okej då, så då kan man ju skita i att ungar omkring en blir påhoppade och slagna
Citera
2009-11-10, 17:51
  #6
Medlem
Citat:
Våra elever har rätt till kulturupplevelser och ska inte behöva vara bundna till vår skola.

Frölunda, gäng ja om man inte kallar det en multikulturelupplevelse så vet jag inte vad man ska ta till?
Citera
2009-11-10, 17:53
  #7
Medlem
A.Chigurhs avatar
Svininfluensavaccinet någon?

Någon som sett 28 days later? "rage-virus"
Citera
2009-11-10, 18:41
  #8
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Frölunda, gäng ja om man inte kallar det en multikulturelupplevelse så vet jag inte vad man ska ta till?

Nya Varvet = Montessoriskola = svenska barn

Ligister vid Frölunda torg = utlänningar
Citera
2009-11-10, 18:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nya Varvet = Montessoriskola = svenska barn

Ligister vid Frölunda torg = utlänningar


Precis
Det är lika bra att lära sig i ung ålder hur det nya Sverige fungerar.
Citera
2009-11-10, 22:52
  #10
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Precis
Det är lika bra att lära sig i ung ålder hur det nya Sverige fungerar.

Vad är det för jävla land vi har fått? Vad har hänt med Sverige?
Citera
2009-11-11, 19:11
  #11
Medlem
Legimitations avatar
Tacka Mona Muslim

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad är det för jävla land vi har fått? Vad har hänt med Sverige?
Citat:
Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.

Mona Sahlin i P1-morgon i Sveriges Radio P1 den 17 maj 2001.
http://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback