Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 22:03
  #229
Medlem
Norlins avatar
1 dosa portion räcker 1-1½ dag.
Brukat i 8 år. Slutade för ett par år sedan i några månader. Före det snusade jag 1½ dosa om dagen. Efter att jag slutade och föll i fällan igen har jag snusat mindre. Inget ont som inte för något gott med sig.
Citera
2014-04-24, 20:09
  #230
Medlem
notnawarriors avatar
Snusar väl ungefär en tredje dels dosa lös om dagen. Har jag dock portions så går det åt åtminstone 1 dosa per dag
Har snusat i drygt 4 år
Citera
2014-04-24, 21:22
  #231
Medlem
christerys avatar
Har väl inte tänkt på det, men runt ½dosa lös om dan, 1dosa om jag har svårt att sova+2 cigg om det är trevligt väder för en promenad.

Gick ungefär 3 stockar på 3 månader i Thailand, men då rökte jag väl ett paket om dan istället.

Hellre jag röker 20 cigg för 8kr/paketet än snusar upp förrådet á 50kr dosan eller vad nu grov kostar.

Men det varierar, kan inte säga en exakt siffra. Kan nästan vara utan cigg/snus i stugan (jag måste veta att jag har snus i kylen annars blir jag nojjig, men det går inte mycket) nån dag helt utan har jag märkt. Så mycket annat som tar upp tiden, så jag hinner inte känna suget.
__________________
Senast redigerad av christery 2014-04-24 kl. 21:26.
Citera
2014-04-24, 21:25
  #232
Medlem
MrSvarts avatar
Brukar lägga in en portionsnus efter frukost (ca 06,30).
Den ligger kvar tills lunch (för att ha något där, utan att överdriva nikotinintaget).

Röker min första cigg (ofta en halv lång) vid 8-8,30.
Sen fortsätter jag röka halvor till lunch. Blir totalt mellan 3-5 cigg.

Efter lunch tills läggdags, snusar jag kanske 6 portionsnus och röker totalt 1-1,5 cigg.
Citera
2014-05-03, 15:16
  #233
Medlem
Röker i snitt 3-4 cigg om dagen. Varierar mellan 1-8, beroende på vem jag umgås med osv. Går också lite i vågor, vissa veckor klarar jag mig med ett paket i 10 dagar och andra veckor drar jag 2 paket på en vecka. Har rökt kanske 5 år.

Men! En fråga till alla er som röker, säg 10+ cigg om dagen. Pluggar ni, (och hur har ni då råd?), eller jobbar ni (och hur har ni då tid?), eller är ni arbetslösa (och hur har ni då råd?)? Är främst förundrad över tidsaspekten. När jag röker som mest (7-8 per dag) tycker jag inte att jag gör annat än röker.
Citera
2014-05-03, 15:49
  #234
Medlem
Emlows avatar
Beror på, snusar jag lös så går det oftast åt 5-6 stycken om dagen, då jag oftast har inne varje snus ganska länge. Brukar baka en på morgonen direkt efter frukost sen brukar den få sitta under läppen tills lunchtid, så det brukar bli en mellan varje mål och sedan någon mellan det.
Röker jag, vilket jag oftast bara gör vid festtillfällen och dylikt, brukar det gå åt ungefär 1-2 pack per kväll, speciellt om man bjuder lite friskt.
Snusar jag portion så brukar det gå åt ungefär 8 snus om dagen då jag tycker att de slutar smaka rätt fort och det blir ungefär två stycken mellan varje måltid.
Citera
2014-05-03, 18:46
  #235
Medlem
Snusar ca. 1½ dosa lös om dagen. Började snusa för 10 år sedan, och har väl i princip alltid snusat premiumvarianterna så det har börjat kosta lite väl mycket på senare tid. Numera försöker jag göra eget, men har inte hittat rätt bland alla fabrikat på tobak & aromer ännu, men det hoppas jag göra inom kort!
Citera
2014-05-03, 20:02
  #236
Medlem
Använder cirka en dosa portion om dagen.
Dock är det oftast för att mina arbetsdagar är ganska långa 12h+.
Är alkhol inblandat så är det bara fantasin (eller iaf när dosorna tar slut) som sätter gränserna.
Snusat ca 12 år.
__________________
Senast redigerad av HiddenOne 2014-05-03 kl. 20:06.
Citera
2014-05-03, 20:16
  #237
Medlem
Filantropis avatar
Ingenting. :-) Slutade snusa för två veckor sedan - cold turkey.
Citera
2014-05-03, 23:05
  #238
Medlem
BushKillingtons avatar
2 paket cigg och 1 dosa snus.
Citera
2014-05-13, 20:57
  #239
Medlem
Datseyks avatar
5 prillor per dag, feströker bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback