Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-11, 23:04
  #961
Medlem
joyyys avatar
2010 fick jag en tennisboll på näsan, vilket lett till att brosket i nästippen gått sönder och sen växt ihop konstigt. Jag märkte det dock inte förrän 2014, då det inte syntes förrän brosket började växa som sagt. Eftersom jag minns att jag fått en tennisboll på näsan, så antar jag att skadan uppkom 2010. Men jag märkte den ju inte förrän 2014. Räknas det fortfarande som att jag haft kännedom om besvären sen 2010, även fast 2014 var första gången jag noterade det? Sen undrar jag även hur långt tillbaka i tiden man kan anmäla en sådan här skada?

Tack!
Citera
2016-10-23, 22:10
  #962
Medlem
joyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyyy
2010 fick jag en tennisboll på näsan, vilket lett till att brosket i nästippen gått sönder och sen växt ihop konstigt. Jag märkte det dock inte förrän 2014, då det inte syntes förrän brosket började växa som sagt. Eftersom jag minns att jag fått en tennisboll på näsan, så antar jag att skadan uppkom 2010. Men jag märkte den ju inte förrän 2014. Räknas det fortfarande som att jag haft kännedom om besvären sen 2010, även fast 2014 var första gången jag noterade det? Sen undrar jag även hur långt tillbaka i tiden man kan anmäla en sådan här skada?

Tack!

Ingen som vet?
Citera
2016-11-21, 22:09
  #963
Medlem
Jag har en fråga angående ett ärr i pannan. Jag blev för 6 år sedan på en fest slagen i pannan med en flaska. Polisen kom dit och fotograferade mig. Det råder ingen tvekan om att det går bevisa när såret uppstod. Strax efter denna händelse ringde jag på min olycksfallsförsäkring på LF och min hemförsäkring på Swedbank. Försäkringsbolagen menade på att eftersom jag aldrig varit till någon läkare inom 24 timmar med detta kan jag inte få någon ersättning. Fallet hos polisen lades ned då GM gjorde motanmälan och ord stod mot ord om hur bråket började. Faktum är att jag har ett rejält ärr i pannan som jag får leva med. Det är fortfarande stort och synligt 6 år efteråt. Har jag möjlighet att få ersättning om jag går till en läkare, får ärret dokumenterat, fotograferat, begär ut polisrapporten och mina egna bilder ifrån kvällen när det inträffade eller är det helt kört?
Citera
2016-11-21, 22:19
  #964
Medlem
flaskborstes avatar
Om olyckan hände på vag till eller från arbetet så har du betydligt bättre möjligheter till ersättning då det räknas som en arbetsplatsolycka.
Citera
2016-11-22, 15:28
  #965
Medlem
Blev slagen på en krog ca 2012-2013.
Fick sy i ögonbrynet och även näsan gick av. Jag uppsökte sjukhus direkt och polisanmälan gjordes.
Jag fick även när svullnaden gått ner åka och knäcka tillbaka näsan.
Har fortfarande ärr i ögonbrynet som gör att det syns pga det inte växer något hår i ärret. Samt att ögat hänger lite generellt. Näsan är även är sne och krokig. (tycker även att det är lite svårt att andas genom den.

Nån som kan svara på hur jag går vidare med detta och vad skulle ni tro jag kan få ut av detta? Har LF som försäkringsbolag.
Citera
2017-01-06, 02:45
  #966
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Stelopereration ländryggen kan man få ersättning för det eller krävs att man ramlat och slagit sig innan operation? Orolig att jag får permanent nedsatt arbetsförmåga.
Citera
2017-02-26, 07:17
  #967
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Om man skadat sig i ansiktet och åkt till doktorn som sedan har förvärrat så att ett ärr uppstod pågrund av hans klantighet, kan man då få ersättning? Dessutom om man var ett barn borde bli mer? Sitter igenom ögonbrynet så håret ej växer där någon mm brett och 1-2 cm långt. I såfall hur mycket ungefär?
Citera
2017-05-28, 09:44
  #968
Medlem
Opererade hjärnan pga nått fel kommer inte riktigt ihåg vad men det orsakade epilepsi anfall iaf, detta var 2014 dom skar upp hela skallen från öra till öra och jag har ju ett stor synligt ärr på hela huvudet, är detta något man kan få ersättning för?
Citera
2017-05-30, 01:53
  #969
Medlem
Skuldfris avatar
Hösten 2013 ramlade jag och slog upp ena ögonbrynet, fick åka på akuten och sy sex eller sju stygn. Nu har jag ett ärr som är ungefär 3-4cm i ögonbrynet.

Kan jag få ut försäkringspengar från det? Jag har Folksam. Har inte gjort skadeanmälan då, men det finns ju dokumenterat.
Citera
2017-06-29, 20:20
  #970
Medlem
Aseeltares avatar
Waddup!

Fick en lyft i ansiktet på jobbet och spräckte ögonbrynet. Som ni ser på bilden är ärret ungefär 2 cm långt. Har anmält via jobbet, skickat in foton och väntar på svar från AFA. Någon som vet ungefär vad man kan få för summa i ersättning?

Det har gått 15 månader sedan skadan skedde.

http://imgur.com/a/Jg66t
Citera
2017-07-25, 20:38
  #971
Medlem
DonaldDarkos avatar
Hej, för ca 1 år sedan blev jag utsatt för ett mordförsök+rån där jag blev oprovocerat angripen av en påtänd kille med en glasflaska i skallen, därefter ansiktet mosat av spetsigt knogjärn, sparkad/stampad i huvudet liggande ca 30-40ggr enligt vittnen, därefter släpad några hundra meter,som medvetslös. avklädd, lagd under 8 lastpallar vid en godsmottaggning där angriparen försökte tända fyr och sedan fly!

Flertal vittnen såg detta från sina fönster, ringde polis och han blev tagen med mina värdesaker,klocka,kläder och mitt blod över hela kroppen!
Efteråt fick jag sy på 18 ställen i ansiktet, knäckte näsan o spräckte båda ögonbrynen samt läppen, bröt några revben!

Fick åka in till Rättsmedicinsk-undersökning där kvinnan dokumenterade 111 olika sår/skador/märken som tog ca 30min att läsa upp i rättegången!
Han fick 3års fängelse och 80k i skadestånd till mig i vilket jag ej kommer att få en krona då han inte äger något och varit kriminell och hemlös sedan 10årsåldern.
Fick 30k i "hemförsäkring" av mitt försäkringsbolag Trygg Hansa direkt därefter!
Min advokat sa att med dem skadorna/ärren kommer du få 100-200tusen kronor om ett år, beroende på försäkringar osv.

Däerfter gick jag till psykolog i 4-5 månader och sa att jag inte kunde sova om nätterna, att jag led av stress och var traumatiserad/deprimerad/rädd, inte vågade gå utanför dörren pga min fåfänga och mina fula ärr, hämtade ut sömntabletter och antidepp osv.

Nu börjar det närma sig att fotografera och skicka in bilder på ärren!
Hur gör jag för att få ut så mkt pengar som möjligt av staten? Går till en fotograd o säger att dem ska få ärren att synas extra med ljussättning osv, eller bara tar bilder med iphone eller lånar någons systemkamera? Kan jag på kort tid få ärren att se värre ut?

Är det endast vanprydande ärr man kan få ersättning för? För om det finns kränkning/förnedring så bör jag kanske ta upp kontakt med psyk igen?
Bild på skadan på sjukhuset :http://i.imgur.com/8bSDx4Z.jpg

Någon som varit med om liknande? Vem kan dem här sakerna? Vilka ska jag vända mig till ? Min Advokat?
Kan jag på något sätt få 200k ist 100 så tar jag gärna o lägger ner tid på detta, det är mkt pengar för mig just nu!
Mvh
Citera
2017-08-22, 21:45
  #972
Medlem
shadow666s avatar
Hej gjorde en operation vid örat när jag var liten, typ 2år och har ärr av detta som gör att jag ej kan snaggat hår alls. Operationen gjordes pgs naturliga skäl och ej pga jag ramlat. Är idag 25-35år. Kan jag få ersättning eller har de gått för lång tid? Vet ej hur länge sjukhus sparar journaler, men sparas om typ 50år finns det bevis på varför det gjordes operation.
__________________
Senast redigerad av shadow666 2017-08-22 kl. 21:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback