2009-11-09, 14:56
Medlem
Hej!
Jag har nyss köpt en dator med windows vista.. Eftersom jag hatar vista installerade jag om den till windows 7!
Men nu fungerar inte tangenterna för att höja och sänka ljudet (Fn-tangenten) hur får jag de att funka igen?

Kram <3
Citera
2009-11-09, 15:18
Medlem
abdituss avatar
Ladda ner Motherboard/System drivisar från datortillverkaren.. Om de bara har för Vista så bör de också fungera för W7.
Citera
2009-11-09, 15:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-11-11, 15:03
Medlem
abdituss avatar
Fick du ordning på problemet?
Citera
2009-11-11, 15:23
Medlem
Zw0lt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylik
Hej!
Jag har nyss köpt en dator med windows vista.. Eftersom jag hatar vista installerade jag om den till windows 7!
Men nu fungerar inte tangenterna för att höja och sänka ljudet (Fn-tangenten) hur får jag de att funka igen?

Kram <3
Det bör finnas drivrutiner för det på tillverkarens hemsida.
Om du har HP: http://welcome.hp.com/country/se/sv/...e.html#Support
Acer: http://www.acercomputer.se/acer/serv...CRC=3486305842
Citera
2009-11-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abditus
Fick du ordning på problemet?

Jag har inte fixat den än.. Jag kollade runt lite på internet och fick för mig att ett virus orsakat det (wowsys64, eller liknande). Så jag hittade en sida och följde det han sa att man skulle göra.. Vilket var väääldigt dumt! Han fick mig att gå in i regedit och radera svchost eller vad det hette(komplicerat satan att komma dit), och byta namn på någon fil från .dll till .bad.. Startade om datorn, och sen var allt på engelska och helt svart! gick inte att öppna någonting i sök-spalten.. Så nu har jag lämnat in datorn på "lagning" hos killkompisen min. Får tillbaka den under veckan

(Jag har en Asus dator)
Citera
2009-11-19, 16:08
Bannlyst
Av allt att döma så kanske du skulle låtit någon person med lite mer kunskap hjälpt dig. Att installera en annan (eller ibland samma) version av windows på en laptop kan ju bli strul ifall den är lite äldre och tillverkaren är handikappad.
Citera
2009-11-19, 16:35
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylik
Hej!

Kram <3

Samma problem har jag med min bärbara HP fast det gäller basen o diskanten jag inte kan ändra......letar o letar efter lösning men omöjligt
Citera
2009-12-26, 23:27
Medlem
sofungs avatar
Jag har också samma problem!! Har en ny Samsung-dator med ursprungligen XP som jag installerat Win7 på. Allt funkar hur bra som helst utom Fn-tangenten och allt som det innebär (ljud, ljusstyrka osv).

Är det verkligen ingen som vet nåt?

Uppdatering:
Jag kom iaf på lösningen till MITT problem med min Samsung nc10... Gick in på Samsung hemsida:

och laddade ner Easy Display Manager, och så löstes alla mina problem med Fn-tangenten.
Senast redigerad av sofung 2009-12-26 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in