Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-12, 12:06
  #13933
Medlem
magnificos avatar
Skydda sin egendom med en spikmatta? Hur ser du på detta som polis?

Många ödsliga gårdar i Sverige plågas av dieselstölder på nätterna och en spikmatta över den privata vägen borde vara avskräckande för nattliga tjuvar och även bli en jobbig historia för dem med punkterade däck mitt i natten. Borde även vara juridiskt lagligt stänga av privategendom med en spikmatta som görs med exempel en vägbom? Vad anser du?

Länk: http://bestbuysweden.com/produkt/spikmatta
Citera
2014-04-15, 11:09
  #13934
Avstängd
Vad gör man med kosttillskott som blivit olagliga?
De var lagliga när jag köpte, men sen blev de olagliga?
Är det bara att slänga i sopen eller ska de lämnas in någonstans?
Citera
2014-04-17, 21:21
  #13935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Vad gör man med kosttillskott som blivit olagliga?
De var lagliga när jag köpte, men sen blev de olagliga?
Är det bara att slänga i sopen eller ska de lämnas in någonstans?

släng dem du
Citera
2014-04-18, 23:05
  #13936
Medlem
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Vad gör man med kosttillskott som blivit olagliga?
De var lagliga när jag köpte, men sen blev de olagliga?
Är det bara att slänga i sopen eller ska de lämnas in någonstans?

Menar du att någon på något mystiskt sätt skulle få reda på att du har köpt t.ex. melatonin? Hur sannolikt är det?
Citera
2014-04-20, 17:01
  #13937
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Det här med bestraffningslobb, älskar ni att utnyttja L.O.B lagen?
Citera
2014-04-20, 19:51
  #13938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey-the-bear
Det här med bestraffningslobb, älskar ni att utnyttja L.O.B lagen?
Nej. Men LOB är bra och effektiv och kan och ska användas utbrett. Så länge rekvisiten är uppfyllda.
Citera
2014-04-21, 21:34
  #13939
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Nej. Men LOB är bra och effektiv och kan och ska användas utbrett. Så länge rekvisiten är uppfyllda.
Givetvis är det bra att plocka in alkisar som utgör en fara för sig sj och andra ja....det är DET lagen handlar om, men fööööör många gånger bestraffningslobbar ni folk av nån anledning, säg mig varför egentligen? E det statistik det handlar om eller är det bara plain and simple utnyttjande av lagen. Sen så kan man inte ens anmäla er för olaga frihetsberövande vilket det faktiskt är, för enligt er är vi "fulla"
Citera
2014-04-22, 07:13
  #13940
Medlem
Utgör en person en fara för sig själv eller andra eller är så pass berusad att den inte kan ta hand om sig själv kan man bli föremål för LOB. Är man full på stan och stökar och bråkar så utgör man en fara för sig själv eller andra = Föremål för LOB. Inga konstigheter. Det handlar inte om bestraffning.
Citera
2014-04-22, 14:55
  #13941
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Utgör en person en fara för sig själv eller andra eller är så pass berusad att den inte kan ta hand om sig själv kan man bli föremål för LOB. Är man full på stan och stökar och bråkar så utgör man en fara för sig själv eller andra = Föremål för LOB. Inga konstigheter. Det handlar inte om bestraffning.
Snälla du, det räcker att man pekar finger åt er i nyktert tillstånd så bestraffningslobbar ni en och det vet du mkt väl. När jag menar (bestraffning)slobbar är ju just det, ni utnyttjar lagen i form av att plocka in folk med syfte att "straffa". För inte kommer ni fram och säger "Min herre, det är inte bra att peka finger"
__________________
Senast redigerad av Smokey-the-bear 2014-04-22 kl. 14:59.
Citera
2014-04-22, 14:59
  #13942
Medlem
Tjockstarks avatar
Skjuta laser på E:4an måste vara det dummaste som finns. Folk blir livrädda och panikbromsar, var sjukt nära att smälla med en bil tidigare idag.


Är det inte bättre att stå vi skolor eller i städer och inte på motorvägar?
Citera
2014-04-22, 15:03
  #13943
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Ett av MÅÅÅNGA exempel: http://hn.se/nyheter/halland/1.21103...-om-dig-sjalv-
Säg mig, är det rätt tycker du och VARFÖR gör ni så....har ni verkligen så lite att göra om dagarna?
Citera
2014-04-22, 15:51
  #13944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey-the-bear
Ett av MÅÅÅNGA exempel: http://hn.se/nyheter/halland/1.21103...-om-dig-sjalv-
Säg mig, är det rätt tycker du och VARFÖR gör ni så....har ni verkligen så lite att göra om dagarna?

Fast LOB är ju inte bara att du utgör en fara för dig själv. Mattias i detta fallet kan innan varit aggressiv eller varit inblandad i tjafs (med tanke på att han bara kvällen innan varit det med) så lobades han för den sakens skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback