Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-08, 01:18
  #1
Medlem
danneohs avatar
Hej,har skadat mig och gjort illa mig, fick naproxen av en polare men läste här att det inte var bra att blanda med alkohol (vilket är precis vad jag har gjort). vad kan hända???
Citera
2009-11-08, 01:20
  #2
Medlem
b0gfettos avatar
Förmodligen inte ett skit om du inte missbrukar/överdoserar Naproxen ofta och super skallen av dig 10 dagar i veckan.
Citera
2011-03-19, 19:16
  #3
Medlem
AfternoonDelights avatar
Lånar denna tråd istället för att skapa en ny.

Har haft ont i ryggen och käkat ipren, ska ut ikväll men råkade ta fel och stoppade i mig en Naproxen 500mg istället för 2 timmar sedan.

Någon risk att dricka alkohol på Naproxen? Inte hittat nån info på FASS om det.
Citera
2011-03-21, 00:04
  #4
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfternoonDelight
Lånar denna tråd istället för att skapa en ny.

Har haft ont i ryggen och käkat ipren, ska ut ikväll men råkade ta fel och stoppade i mig en Naproxen 500mg istället för 2 timmar sedan.

Någon risk att dricka alkohol på Naproxen? Inte hittat nån info på FASS om det.

'Läste du inte inlägget ovanför? Det är helt lungt.
Citera
2011-03-21, 00:42
  #5
Medlem
Du kan peta i dig vad för smärtstillande du vill och det är fortfarande okej att dricka.

Det börjar bli farligt som en redan har skrivit när du äter massor med värktabletter och super hårt.
Citera
2020-06-23, 16:25
  #6
Medlem
RZLAs avatar
Bumpar den här gamla tråden istället för att starta en ny. Googlat lite på om den här kombinationen är farlig, och den ökar risken för att man ska få blödande magsår. Samtidigt kan man läsa om många som kombinerat utan problem och det står ingen varning beträffande alkohol på bipacksedeln. Läkaren som skrev ut Naproxen till mig sa inte heller något om att undvika alkohol.

Så då borde risken för magsår vara ganska liten? Jag äter 500 mg Naproxen två ggr dagligen och kommer göra det en månad framöver, men jag vill gärna kunna dricka lite alkohol på helgen ändå. Eller lite, tillräckligt för en fylla. Jag äter omeprazol samtidigt också, för att minska risken för magsår av Naproxen. Men jag har aldrig haft magsår tidigare i livet. Bara köra på, eller ska jag ta en eller två doser mindre av Naproxen dagen som jag dricker?
Citera
2022-02-04, 23:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Bumpar den här gamla tråden istället för att starta en ny. Googlat lite på om den här kombinationen är farlig, och den ökar risken för att man ska få blödande magsår. Samtidigt kan man läsa om många som kombinerat utan problem och det står ingen varning beträffande alkohol på bipacksedeln. Läkaren som skrev ut Naproxen till mig sa inte heller något om att undvika alkohol.

Så då borde risken för magsår vara ganska liten? Jag äter 500 mg Naproxen två ggr dagligen och kommer göra det en månad framöver, men jag vill gärna kunna dricka lite alkohol på helgen ändå. Eller lite, tillräckligt för en fylla. Jag äter omeprazol samtidigt också, för att minska risken för magsår av Naproxen. Men jag har aldrig haft magsår tidigare i livet. Bara köra på, eller ska jag ta en eller två doser mindre av Naproxen dagen som jag dricker?

Bumpar din bump här, jag ska käka naproxen nu också, har också läst om det med magsåren men jag tror som dem andra att man får kötta på med många piller och mycket alkohol för att göra det farligt. Nu käkar du säkert inte sånt här idag men tänkte jag svarar ändå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback