Jo jag undrar som sagt detta, jag har nyligen (den 18 juni) köpt en HP Dv7 som jag pungade ut ca 11 000 och nu visar det sig att man endast får W 7 av HP om man köpt datorn efter den 26 e juni (jävla fittor). eftersom jag inte har råd att punga ut ca tusen spänn på w7 undrar jag följande.
1 Finns det några erbjudande som jag kan utnyttja som ger billigare W 7
2. Kan jag ivärsta fall installera ett "tankat" W7 och om det skulle hända ngt på dator recovera den till vista med HP s inbyggda recoverypartition?
Det första du ska göra är att ringa HP-fittorna. Säger dom att du köpte den 8 dagar för tidigt, då skriker du FITTJÄVEL i telefon till dom och tankar hem Windows 7.
Se till att du skapat Recovery skivorna som du blev tillsagd att göra. På det sättet kan du lägga in originalet om HP skulle kräva det för att få garantin.
Om hårddisken dör eller byts ut eller något annat kan du inte använda partitionen utan måste använda skivorna för att återskapa allt. 2 st DVD skivor är ett litet pris för att vara på den säkra sidan.
Det står i manualen och på deras hemsida hur man hittar programmet i datorn som skapar skivorna efteråt om du nu struntade i att läsa på skärmen hur man gjorde.
Senast redigerad av panpo98 2009-11-07 kl. 23:38.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!