2009-11-06, 21:09
Medlem
hishultas avatar
Hallå. Jag är snart klar med en av mina kurser som jag läser nu och ska snart påbörja en kurs som heter "nätverk" där man ska få lära sig windows server 2003, man ska sätta upp en hemsida och göra så att klientdatorer kan ansluta till denna.

Mina frågor: Windows server 2003, är det ett program eller ett helt op?
Tror ni det är någon idé att jag försöker lära mig det lite här hemma privat innan kursen börjar i skolan (förkunskap skadar aldrig)
Citera
2009-11-06, 21:12
Medlem
spiddeers avatar
bara att installera och köra på, vet inte hur lätt det är att få tag på 2003 licenser nu för tiden. 2003 är ju gammalt. varför får ni inte lära er server 2008 istället.
Citera
2009-11-06, 21:14
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiddeer
bara att installera och köra på, vet inte hur lätt det är att få tag på 2003 licenser nu för tiden. 2003 är ju gammalt. varför får ni inte lära er server 2008 istället.

Jaduu, våra lärare är ca 50+ skulle jag tro, så dom har hållt på länge med just 2003 så dom känner väll att dom kan bäst med den kanske
Citera
2009-11-06, 21:39
Medlem
ladda hem en server 2003 på piratebay eller någon annan torrent sida du har och sen är det bara att köra.. men installera på en annan partition för du vill inte ha ett server os som ditt ja... huvudoperativsystem.
Men det är inte precis svårt att hålla på med server os.. de e bara klicka runt lite å titta så du blir lite varmare.

*onödigt vetande* jag har faktiskt denna vecka precis börjat med server 2008.
Citera
2009-11-09, 10:44
Medlem
spiddeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Jaduu, våra lärare är ca 50+ skulle jag tro, så dom har hållt på länge med just 2003 så dom känner väll att dom kan bäst med den kanske

Offtopic: Dags att byta skola i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in