• 3
  • 4
2010-06-24, 14:55
Medlem
Nymphlixs avatar
De där bollarna såg ju rätt goda ut

Fan nu blev jag sugen på korven också!
Citera
2010-06-24, 14:59
Medlem
Bjorkahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphlix
De där bollarna såg ju rätt goda ut

Fan nu blev jag sugen på korven också!

Bara jag som inte blir förvånad över att den enda som blev sugen var en snubbe med WT killen i solbrillor från Elmia som avatar?
Citera
2010-06-24, 15:11
Medlem
Nymphlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkah
Bara jag som inte blir förvånad över att den enda som blev sugen var en snubbe med WT killen i solbrillor från Elmia som avatar?

Haha fyfan va sjukt! Jag blev ju som sagt i mitt förra inlägg sugen på korv. Går ner till köket och letar efter några feta korvar. Vet ni vad jag hittar?! Korvisar. Blev så jävla förvånad när jag såg dem

http://img686.imageshack.us/img686/9274/korvisar.jpg

Vågade inte på mig att käka dem, tar vanlig korv istället. Trots att dessa hade lite högre kötthalt(56%)
Citera
2010-06-24, 15:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Kötthalten är extremt låga 34%. Hela 66% är således annat, dvs vatten, potatismjöl, bindväv från gris och nöt, fett från gris, salt, lök, potatisfiber, kryddor, druvsocker, köttbuljongextrakt, jästextrakt, blodprotein av nöt och gris, E325, E300, E262, E250 samt rökarom.

Det klena köttinnehållet är samma som i Scans Hot Dogs, som även den riktas mot barn.
Ja, barn har ingen känsla och smak för kvalitet.
Citera
2010-06-24, 15:49
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja, barn har ingen känsla och smak för kvalitet.
Haha... http://heltenkelt.se/blogmarken/arki...or_kvalite.jpg

Ontopic:
Skulle gärna använda Lithells kulkorv som har mer kött (gillar Lithells kokkorvar) till korvstroganoff och pyttipanna m.m som dePaul tipsade om. Och dom dagarna man gör snabbmat (makaroner och korv) till barnen för att man är trött så är det jättelätt att hälla ner ett antal frusna kulkorvar i stekpannan och skaka om lite då och då för att få jämn stekyta. Där är det värre med vanlig korv som där man plockar ut ett fruset block med 20 korvar som man måste stå med globalkniv och hammare för att hacka loss ett par korvar till stekningen.
Citera
2010-06-24, 16:45
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Där är det värre med vanlig korv som där man plockar ut ett fruset block med 20 korvar som man måste stå med globalkniv och hammare för att hacka loss ett par korvar till stekningen.

Det är det enda de duger till..

~Paul~
Citera
2010-06-24, 17:05
Medlem
wernblom88s avatar
Fy fan vad vidrigt. Har svårt för korv vanligtvis, detta gör det än värre.
Citera
2010-06-25, 12:15
Medlem
Smaskens säger jag bara, hade chansen att prova förra helgen och det var definitivt ätbart så oroa er inte
Citera
2021-09-14, 21:58
Medlem
Går det verkligen inte att få tag på ”korvbullar” någonstans längre?
Jag älskade dem!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in