2010-06-24, 11:12
Medlem
Fickludds avatar
Denna tråd kan slås ihop med denna
Citera
2010-06-24, 11:21
Moderator
rotadents avatar
Dennis Hotdogs är ju inte människoföda till att börja med och det där lär ju vara ännu värre. När är det tänkt att man ska äta de där? Som substitut till köttbullar? Smaklösa och broskiga snacks till ölen?
Citera
2010-06-24, 12:45
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Dennis Hotdogs är ju inte människoföda till att börja med och det där lär ju vara ännu värre. När är det tänkt att man ska äta de där? Som substitut till köttbullar? Smaklösa och broskiga snacks till ölen?
Tror snarare deras målgrupp är i åldern 3-7 år. Det vill säga snorungar som inte vet bättre
Citera
2010-06-24, 12:47
Medlem
Finns från Lithsells också, Korvisar.
http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...orvisar-424659
Citera
2010-06-24, 12:53
Medlem
DoktorDoktors avatar
fy fan.. riktig jävla kräkvarning på denna produkt..
Citera
2010-06-24, 13:20
Medlem
dePauls avatar
Alltså, det handlar om Denniskorv i en annan form. Inget konstigt egentligen. Faktum är att jag skulle föredra den här formen framför den gängse eftersom det är lättare att värma denna, fritera samt göra annat skoj.

~Paul~
Citera
2010-06-24, 13:40
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Alltså, det handlar om Denniskorv i en annan form. Inget konstigt egentligen. Faktum är att jag skulle föredra den här formen framför den gängse eftersom det är lättare att värma denna, fritera samt göra annat skoj.

~Paul~
Det tror (hoppas) jag de flesta är införstådda med, det är väl just marknadsförningen och namnet som stör.

Jag som aldrig någonsin skulle sätta tänderna i den här korven kan ändå förstå att folk kommer köpa den. För när min systerdotter äter hotdogs så skär man ändå den i bitar innan servering, vilket gör att den här underlättar vid såna tillfällen.
Är dock osäker på om dom går att grilla på ett vanligt grillgaller, dom lär åka ner genom springorna.
Citera
2010-06-24, 14:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
Det tror (hoppas) jag de flesta är införstådda med, det är väl just marknadsförningen och namnet som stör.

Jag som aldrig någonsin skulle sätta tänderna i den här korven kan ändå förstå att folk kommer köpa den. För när min systerdotter äter hotdogs så skär man ändå den i bitar innan servering, vilket gör att den här underlättar vid såna tillfällen.
Är dock osäker på om dom går att grilla på ett vanligt grillgaller, dom lär åka ner genom springorna.
Fast jag tror att du har missat några varianter som kan vara trevliga att testa. T ex kan man dra av skinnet på kulorna, dubbelpanera i antingen mjöl eller ströbröd och därefter fritera. En annan variant är att klä dem i ostsmet eller vanlig frityrsmet och därefter panera.

Ytterligare några varianter:
  • Potatis-/korvgulasch
  • Korvkulor stroganoff
  • Frankfurtersoppa
  • Minipiroger
  • Potatiskroketter med inbakade korvkulor
  • Grillspett tillsammans med t ex lök, paprika, champinjoner och rökt fläsk
Bara några förslag .

~Paul~
Citera
2010-06-24, 14:11
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Fast jag tror att du har missat några varianter som kan vara trevliga att testa. T ex kan man dra av skinnet på kulorna, dubbelpanera i antingen mjöl eller ströbröd och därefter fritera. En annan variant är att klä dem i ostsmet eller vanlig frityrsmet och därefter panera.

De är visst redan skinnfria (och nästan köttfria).
Citera
2010-06-24, 14:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Ytterligare några varianter:
  • Potatis-/korvgulasch
  • Korvkulor stroganoff
  • Frankfurtersoppa
  • Minipiroger
  • Potatiskroketter med inbakade korvkulor
  • Grillspett tillsammans med t ex lök, paprika, champinjoner och rökt fläsk
Bara några förslag .

~Paul~
Bara jag som fick en obehaglig bild i huvudet??

Citera
2010-06-24, 14:24
Medlem
Tant_Gröns avatar
Citat:
några förslag .

~Paul~
Nu är det inte korven i sig som gör att jag inte vill äta den, utan för att jag är vegetarian
Men de förslag du kommer med, visst är dom roliga.
Men ska lägga ner den tiden på matlagning så kan man lika gärna börja med en bra produkt i stället för en korv som består av mer potatismjöl och tillsatser än kött och kryddor.
Det finns milda korvar som passar barn som också har hög kötthalt och inte en massa skit i.
Citera
2010-06-24, 14:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tant_Grön
Men ska lägga ner den tiden på matlagning så kan man lika gärna börja med en bra produkt i stället för en korv som består av mer potatismjöl och tillsatser än kött och kryddor.
Det finns milda korvar som passar barn som också har hög kötthalt och inte en massa skit i.
Visst, jag skulle heller inte köpa den. Men om någon trots allt har köpt på sig skräpet så kanske det kan vara på sin plats med några tips som gör förtäringen uthärdlig .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in