Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-10-12, 15:08
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
För mer info om *.ECM (Error Code Modeler) se http://www.neillcorlett.com/ecm


Som sagt, har gjort om filen till .bin men funkar ändå inte..
Citera
2011-10-12, 15:20
  #38
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasher
Okej, jag fixade ett konverteringsprogram och gjorde om filen till .bin och slängde sedan in det i imgburn, brände ner det, kör in skivan i ps1:an men det funkar inte? Jag gör ju allt rätt?

Fick du bara en .bin? Eller fick du en .cue också? Gör om den till .iso istället.
Citera
2011-10-12, 16:39
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alsolsprit
Fick du bara en .bin? Eller fick du en .cue också? Gör om den till .iso istället.

Nu gjorde jag om den till .iso, är det bara den jag ska lägga in och bränna?

EDIT: Kom även upp en .mds fil
__________________
Senast redigerad av Nasher 2011-10-12 kl. 16:41.
Citera
2011-10-15, 08:44
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasher
Nu gjorde jag om den till .iso, är det bara den jag ska lägga in och bränna?

EDIT: Kom även upp en .mds fil

Som sagt, är det dom här filerna jag ska bränna eller? Orkar inte wastea fler skivor
Citera
2011-10-17, 01:07
  #41
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasher
Som sagt, är det dom här filerna jag ska bränna eller? Orkar inte wastea fler skivor

Det du kan prova med innan är med en emulator på datorn, mest bekant är ePSXe men lättast är nog Connectix Virtual Game Station. På så sätt så slipper du slösa skivor.
Citera
2011-10-17, 02:07
  #42
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasher
har gjort om filen till .bin men funkar ändå inte..
Det är därför det inte funkar.

Du ska inte konvertera (göra om) filen, utan du ska extrahera filen från ECM filen. ECM gör så att filerna komprimeras bättre i t ex. WinRAR.

Har själv aldrig använt mig av ECM, men som jag förstått det är det lite mer avancerat än att bara köra WinRAR så det enklaste för dig är att ladda ner filen på nytt men denna gång i rätt format från början.

Vill du försöka dig på med den fil du har så ska du ladda ner "Command-Line Pack" som finns här, http://www.neillcorlett.com/cmdpack och sedan packa upp filen via DOS.

Kommandot du ska använda dig av hittar du längre ner på sidan under "ecm - Encoder/decoder for Error Code Modeler format".

Kod:
Usage:

To encode:
	ecm cdimagefile
	ecm cdimagefile ecmfile
	ecm e cdimagefile ecmfile

To decode:
	unecm ecmfile
	unecm ecmfile cdimagefile
	ecm d ecmfile cdimagefile

__________________
Senast redigerad av mog 2011-10-17 kl. 02:14.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback