Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-05, 21:40
  #1
Medlem
Goggle.com, från vad det ser ut som en av världens farligaste sidor antagligen?

http://www.youtube.com/watch?v=oXh-i6UrFAg

(Måste älska kommentaren:
Citat:
it's like a horror movie for nerds
)

Hur fungerar en sån där sida? Jag antar att om man har ett antivirus system och nyaste säkerhets uppdateringarna funkar det väl inte..?
Citera
2009-11-05, 21:58
  #2
Medlem
schteeeeks avatar
riktigt kul dock. när mitt virusskydd hade slutat uppateras och jag inte brydde mig om det, började liknande saker hända. 30/40+ explorer öppnades och så fort dessa stängdes kom det nya
Citera
2009-11-05, 22:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schteeeek
riktigt kul dock. när mitt virusskydd hade slutat uppateras och jag inte brydde mig om det, började liknande saker hända. 30/40+ explorer öppnades och så fort dessa stängdes kom det nya

Jo. Det är lite skoj, kan bli roligt att skicka det till folk

Är det inte bara att ctrl+alt+del>processer>iexplorer.exe och ta-da?
Citera
2009-11-05, 22:33
  #4
Medlem
sladds avatar
Bara jag som skrattade åt slutet på länken?

OnT: Kan vara kul att skicka till tröga kompisar
Citera
2009-11-05, 22:54
  #5
Medlem
Mandic!s avatar
Kan vara rätt jobbigt om man råkar stava fel på google.
Citera
2009-11-05, 23:06
  #6
Medlem
ninjatorrents avatar
Hände inte ett skit när jag surfade in på goggle.com använder inget virusprogram eller ett skit, Det enda som hände var att det stog "free iphone"
Citera
2009-11-05, 23:30
  #7
Medlem
Insomniac^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Hände inte ett skit när jag surfade in på goggle.com använder inget virusprogram eller ett skit, Det enda som hände var att det stog "free iphone"

Citat:
If you have been on the internet for very long you will probably be able to relate to this video. It shows you how easy it is to bring computer problems on yourself. This video is only informational.
P.S. This actually did happen, I have personally tested it and so have others. Now it seems to have been cleaned up according to others. The site was sued/taken down by the gov/removed/many other things. If you wish to know more read the comments on this page and if you wish to comment your own opinion then please do so. Please do not act childish though in posting your opinion.
If you want the music look up, "Youtube converter mp3", if you want to know more about the crap in the video, look up Goggle.com on Wikipedia.
Läs videoinfon
Citera
2009-11-05, 23:56
  #8
Medlem
Christofferzs avatar
hehe... "No Animals were harmed conducting these searches"
Citera
2009-11-06, 00:21
  #9
Medlem
zultans avatar
nyare webbläsare har väll nån sorts skydd mot detta...
Citera
2009-11-06, 00:33
  #10
Medlem
Christofferzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zultan
nyare webbläsare har väll nån sorts skydd mot detta...

Med tanke på vad Microsoft sysslar med, alla webbläsare utom IE :P
Citera
2009-11-06, 02:49
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidD
Hur fungerar en sån där sida? Jag antar att om man har ett antivirus system och nyaste säkerhets uppdateringarna funkar det väl inte..?

Kör man inte firefox med NoScript aktiverat, lär man nog åka på en nimp också.
Blockerar du java, java-script, och flash, så ska inget hända.
Citera
2009-11-06, 09:16
  #12
Medlem
Händer nada i Opera.
Standard mode inget block av något slag..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback