Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-01-21, 22:30
  #25
Medlem
Alpha-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Golf är fan mer sport än all jävla motorsport. Visst man måste inte vara stark och ha jättebra kondition (även om det underlättar) men man måstew ha en jävla pejl på sin egen kropp och kunna styra den exakt. Jag har provat på en jävla massa sporter och golf är klart den som är svårast att bemästra. Ner med all jävla motorsport!!! Bara bonnläppar som sysslar med ändå.

Oj då...så du menar inte att man måste ha kontroll på kroppen o hojen i enduro då eller?
Ok men det låter inte som om du har provat enduro, för då hade du haft andra åsikter, det lovar jag!!

HAha... bara bonnläppar.... säger den slipsprydde 08an från stockholms innerstad som inte vart längre bort från gamla stans väggar än lidingö!! då tror fan du inte vet vad enduro är... eller motorsport i övrigt!!

Frågan är bara hur bonniga Schumacher, Bräck, Wirdheim, Anders Eriksson m.fl är ? Men det vet säkert du...
Citera
2004-01-22, 07:41
  #26
Medlem
Reine Röksvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-X
Oj då...så du menar inte att man måste ha kontroll på kroppen o hojen i enduro då eller?
Ok men det låter inte som om du har provat enduro, för då hade du haft andra åsikter, det lovar jag!!

HAha... bara bonnläppar.... säger den slipsprydde 08an från stockholms innerstad som inte vart längre bort från gamla stans väggar än lidingö!! då tror fan du inte vet vad enduro är... eller motorsport i övrigt!!

Frågan är bara hur bonniga Schumacher, Bräck, Wirdheim, Anders Eriksson m.fl är ? Men det vet säkert du...

Klockrent Alpha.....Det är lite tröttsamt med dessa individer som tror att man är i norrland när man passerat upplands-väsby.
Om du fick äta middag med en av dessa vem skulle man välja?Schumacher eller Sörenstam?...ehh svårt val?..tror personligen att man skulle kunna får mer i utbyte i "sport"snack med schumacher....men det är MIN åsikt..
Citera
2004-01-22, 14:02
  #27
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reine Röksvamp
Klockrent Alpha.....Det är lite tröttsamt med dessa individer som tror att man är i norrland när man passerat upplands-väsby.
Om du fick äta middag med en av dessa vem skulle man välja?Schumacher eller Sörenstam?...ehh svårt val?..tror personligen att man skulle kunna får mer i utbyte i "sport"snack med schumacher....men det är MIN åsikt..

Oh nej jag vet inte var Norrland ligger! Hjälp. Har fan släkt längst upp i landet nästan. Visst jag vet att man måste ha ruggigt bra fysik för att köra enduro, har kompisar som sysslar med det. Men står fortfarande fast vid att de flesta motorsporter är fåniga. Och visst fan är det mest bonnläppar som sysslar med motorsport. HAr man inget bättre för sig så kan man ju alltid mecka med sin moppe.
Nej, banna trav och motorsport från sporten på tv tack.
Citera
2004-01-22, 17:52
  #28
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-X
Frågan är bara hur bonniga Schumacher, Bräck, Wirdheim, Anders Eriksson m.fl är ? Men det vet säkert du...

Har du lyssnat på Bräck? Mer bonnig än så är det fan inte möjligt att låta. Jag må komma från värmland men det hindrar inte att jag stör mig på dialekten som låter så jävla inavlad.

I övrigt så kunde Foppa & Annika fått dela på priset, men jag saknar all respekt för priset fram tills dess att dom ställer in det pga av uteblivna prestationer. Som det är nu så kan vilket jävla flottmongo som helst få det om han/hon gör nåt bra under ett "dåligt" år.
Citera
2004-01-22, 18:35
  #29
Medlem
Alpha-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Oh nej jag vet inte var Norrland ligger! Hjälp. Har fan släkt längst upp i landet nästan. Visst jag vet att man måste ha ruggigt bra fysik för att köra enduro, har kompisar som sysslar med det. Men står fortfarande fast vid att de flesta motorsporter är fåniga. Och visst fan är det mest bonnläppar som sysslar med motorsport. HAr man inget bättre för sig så kan man ju alltid mecka med sin moppe.
Nej, banna trav och motorsport från sporten på tv tack.

Bravo...du börjar inse lite fakta nu iallafall...

VAddå fåniga, vad är det för fånigt med motorsport om man får fråga?
Det är det inte alls det...finns väl mängder med motorsport i huvudstade, o där är dem väl inte bonniga eller? HAr jag fel... eller är du bonnig?

Haha.. men va fan... mecka med moppe o syssla med motorsport är väl rätt långt ifrån varandra eller? Satan vad dumt du diskuterar... jag tror säkert att Schumacher går ut o meckar moppe när han får en ledig stund, bara för att han sysslar med motorsport *not*
Nej det är bara larvigt det du försöker säga.... inse fakta..!!
Citera
2004-01-22, 18:37
  #30
Medlem
Alpha-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Har du lyssnat på Bräck? Mer bonnig än så är det fan inte möjligt att låta. Jag må komma från värmland men det hindrar inte att jag stör mig på dialekten som låter så jävla inavlad.

I övrigt så kunde Foppa & Annika fått dela på priset, men jag saknar all respekt för priset fram tills dess att dom ställer in det pga av uteblivna prestationer. Som det är nu så kan vilket jävla flottmongo som helst få det om han/hon gör nåt bra under ett "dåligt" år.

JA, jag har lyssnat på bräck... o han är väl inte bonnig! Bara för att man pratar en viss dialekt behöver man ju långt ifrån inte vara bonnig!
Citera
2018-01-16, 09:15
  #31
Medlem
MusterMarks avatar
Bump!

Ryttaren Fredriksson för andra året i följd. Dags att döpa om utmärkelsen till Kjerringpriset kanske.
Citera
2018-01-19, 10:24
  #32
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Bump!

Ryttaren Fredriksson för andra året i följd. Dags att döpa om utmärkelsen till Kjerringpriset kanske.

Det är inte många i Sverige som klarar av att göra det han gjort.
Många tror att det bara är att sitta sig upp på en häst och så hoppar den hinder i den höjden av sig själv.
Jag kan förstå att vanliga människor tror det och det är väl ok men att det finns ett gäng sportjournalister som tror det är riktigt illa. De borde ha mer kunskap än de visar sig ha och det är riktigt pinsamt !

Alla kan åka skidor första gången eller spela fotboll men att rida fungerar inte lika lätt.

Testa gärna
Citera
2019-11-20, 12:11
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det är inte många i Sverige som klarar av att göra det han gjort.
Många tror att det bara är att sitta sig upp på en häst och så hoppar den hinder i den höjden av sig själv.
Jag kan förstå att vanliga människor tror det och det är väl ok men att det finns ett gäng sportjournalister som tror det är riktigt illa. De borde ha mer kunskap än de visar sig ha och det är riktigt pinsamt !

Alla kan åka skidor första gången eller spela fotboll men att rida fungerar inte lika lätt.

Testa gärna

Naturligtvis kan inte vem som helst bara sätta sig upp på en häst och låta hästen göra jobbet. Det grundläggande kravet är ju trots allt att du har en tjock plånbok
Citera
2019-12-15, 19:53
  #34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Naturligtvis kan inte vem som helst bara sätta sig upp på en häst och låta hästen göra jobbet. Det grundläggande kravet är ju trots allt att du har en tjock plånbok

Både ja och nej. Självklart behöver ryttaren en bra häst, men ryttaren behöver också vara duktig på att rida. Om det bara handlade om plånbokens tjocklek skulle Jessica Springsteen, Jennifer Gates och Eve Jobs ligga i topp hela tiden, men det gör de ju inte. Bra ryttare från enklare förhållanden som visar framfötterna kan få bra stöd av rika hästägare. Det är sällan som ryttarna själva äger hästarna, i alla fall inte till 100%.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback