Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Skit i räntan, pengarna är säkra och du kan ta ut dem när du vill. Och spelar en femhundring på ett år någon roll som du kanske får i ränta av internetskitbanker?
Ta den bästa lokala banken, många säger att Swedbank generallt är kompetent med bra service, men inte där jag bor, bara avundsjuka sega kärringar, jag har Handelsbanken där det kommer in några få kunder per dag, så finns alltid tid till hjälp med frågor, kontanta insättningar osv utan att behöva vänta 1h.
Fråga om du kan få gratis VISA för du sätter in hyfsat mycket per år åt dem, det fick jag för jag hade mycket pengar när jag förde över från mitt Swedbankkonto och hade cirka 10k i kontanter.
En femhundring per år? För mig handlar det om tusenlappar.
Med dagens ränta får jag ca 4000 kr per år i ränta hos Marginalen. Hos Swedbank får jag 300 kr per år med deras pissränta.*Jag ser ingen anledning att avstå från ca 3700 kr per år för att vara lojal mot Swedbank.
Då ska det till lite mer än att dom bjuder på årsavgiften för Visa för typ 150 kr per år.
Jag vet inte vad du har emot internet, men det är garanterat aldrig några köer. Den enda nackdelen jag kan komma på är att om jag vill komma åt mina pengar som ligger hos Marginalen, så tar det ca två dagar för pengarna att nå mitt Swedbank-konto. Men det har hittills aldrig hänt att jag behöver så mycket pengar med så kort varsel.
Men visst, är det bara några tusenlappar man har på sparkontot blir den faktiska summan i ränta inte så hög. Men har man ett par hundra tusen är det en Medelhavssemester som skiljer i ränta.