2023-05-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ska EU diktera marknaden på det viset?
Oavsett ser det än mer risky ut för SAS.
Flygbolag har väl alltid varit en svajig business men här är det risk för en riktig krasch-landning.
Edit. Samhällsnyttig verksamheten antagligen därför EU vill ha majoritets ägandet inom Unionen?

Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Apolli tänker inte bjuda dagens aktieägare på något utan kommer om de tar över SAS göra det genom att betala SAS skulder mot att de får aktier istället, utspädningen kommer göra att SAS aktiekurs hamnar runt 5 öre och sedan köps dahens ägare ut för 6 öre aktien.

Idag var en bra dag att sälja.

Det var tufft att hitta något instrument att korta i här på morgonen. Det enda jag fick tag på var en mini…
2023-05-16, 07:06
Medlem
Atamons avatar
Svd:
“Vi kommer att genomföra en konkurrensutsatt och bred kapitalanskaffningsprocess för att säkra nytt kapital som kommer att stödja flygbolagets fortsatta utveckling samt underlätta slutförandet av chapter 11-processen”, säger SAS vd Anko van der Werff."

Ni som fortfarande äger SAS aktie och inte fattar vad utspädning är och hur det kommer slå mot ert innehav och därför inte sålt era aktier borde inte hålla på med aktier över huvud taget eftersom ni saknar de grundläggande kunskaper om aktiehandel som behövs för att inte förlora de satsade pengarna.
2023-05-20, 10:07
Medlem
Citat:
Svd:
“Vi kommer att genomföra en konkurrensutsatt och bred kapitalanskaffningsprocess för att säkra nytt kapital som kommer att stödja flygbolagets fortsatta utveckling samt underlätta slutförandet av chapter 11-processen”, säger SAS vd Anko van der Werff."

Ni som fortfarande äger SAS aktie och inte fattar vad utspädning är och hur det kommer slå mot ert innehav och därför inte sålt era aktier borde inte hålla på med aktier över huvud taget eftersom ni saknar de grundläggande kunskaper om aktiehandel som behövs för att inte förlora de satsade pengarna.
Va? Det är ju nu alla börshajar ska in i SAS, Pusha SAS mot 100kr efter sommaren!
2023-06-03, 09:12
SAS redovisar ny miljardförlust
https://www.privataaffarer.se/sas-re...iljardforlust/
Citat:
SAS redovisar ett resultat före skatt, ebt, för det andra kvartalet i det
brutna räkenskapsåret 2023 på -1414 miljoner kronor (-1.557)

SAS kämpar i motvind, hinner de hitta en köpare innan ev. konkurs, så kan aktien bli en skräll.
2023-06-03, 09:30
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
SAS redovisar ny miljardförlust
https://www.privataaffarer.se/sas-re...iljardforlust/

SAS kämpar i motvind, hinner de hitta en köpare innan ev. konkurs, så kan aktien bli en skräll.

Ja SAS har nu över 60 miljarder kronor i skulder och det ökar hela tiden.

Detdär är inget man vänder ens med fulsatta plan!

Blir avnoteringen i år eller nästa år?
2023-07-14, 23:46
Medlem
Kikade in på Avanza och soliditet för SAS som enligt det jag såg var på - 9,16 %. Helt sjukt faktiskt och första gången jag ser en så dålig soliditet!
2023-07-15, 09:44
Medlem
Tråkig utveckling, bolaget måste tyvärr sänka lönerna. Bortanför vanlig placeringslogik.
2023-09-02, 19:34
Medlem
Hur tror ni att aktien kommer att röra sig efter en positiv rapport?
I dagsläget har jag så dålig koll på SAS, det enda jag vet är att danskarna köpte upp SAS och att bolaget har skulder?
blev skulderna blankade efter köpet? borde man lägga några lökar på aktien?
2023-09-02, 19:45
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plottwist
Hur tror ni att aktien kommer att röra sig efter en positiv rapport?
I dagsläget har jag så dålig koll på SAS, det enda jag vet är att danskarna köpte upp SAS och att bolaget har skulder?
blev skulderna blankade efter köpet? borde man lägga några lökar på aktien?
Det enda du behöver veta är att aktien kommer bli värdelös inom ett år. Antagligen även avnoterad.

https://www.di.se/nyheter/sas-vd-var...t-nagot-varde/

SAS vd är fortsatt mycket tydlig om att aktien kommer bli värdelös inom kort.
Citat:
På frågan om svenska småsparare bör köpa SAS-aktien svarar vd:n:

”Alla får fatta sina egna beslut. Men vi har varit väldigt tydliga med att vi går igenom en rekonstruktionsprocess och att det i denna process endast blir ett litet, om än något, värde kvar för befintliga aktieägare och kreditgivare. Allt finns på pränt. Var snälla och läs alla våra rapporter. De finns där av en anledning.”
2023-09-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Det enda du behöver veta är att aktien kommer bli värdelös inom ett år. Antagligen även avnoterad.

https://www.di.se/nyheter/sas-vd-var...t-nagot-varde/

SAS vd är fortsatt mycket tydlig om att aktien kommer bli värdelös inom kort.
De borde avnoteras SAS från börsen eller skapa ett handelsstopp för att skydda småsparare som är helt aningslösa tycker jag. Det är inte moraliskt riktigt att de får fortsätta vara ett noterat bolag.
2023-09-03, 16:25
Avstängd
Citat:
Svd:

Om ingen köper så går det ju inte att sälja. Hur tänkte han där?
2023-09-03, 20:37
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
De borde avnoteras SAS från börsen eller skapa ett handelsstopp för att skydda småsparare som är helt aningslösa tycker jag. Det är inte moraliskt riktigt att de får fortsätta vara ett noterat bolag.

Det blir möjligen en avnotering med inte för att rädda "småspararna", de har i vart fall fått en hemläxa i aktiehandel för sina pengar men det är tveksamt om de kommer lära sig den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in