Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Lite det jag funderar på, bor man ensam så är det vansinnigt bekvämt att dricka direkt ur flaskan samtidigt har jag sett produkter med text om kastas efter 1 dygn om man stoppar en använd sked i produkten.
testa och stoppa fingret i en burk ättiks/smörgåsgurka. ett dygn senare så har du mögel i burken sen. Det är bra exempel på varför man inte ska dricka eller peta i burkar.
däremot att dricka ur en juiceflaska eller liknande spelar ingen roll, det är som att dricka ur en läskflaska, de är behandlade så de klarar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
YeahLikeWhoa
Har 2 frågor jag behöver svar på!
1. äter inte vanligtvis så mycket kött men har nu fått tag på 2st fina rostbiffar som jag tänkte frysa in otillagade, är det bara att slänga in hela stycket i frysen eller hur gör man? De är tänkta att tillagas hela i ugn.
2. I söndags öppnade vi en falukorv och stekte upp halva. Andra halvan hamnade i en plastpåse men fastnade i kylen på vägen till frysen, och har således legat där i 5 dagar. Är den ätbar idag?
1. Frys in dom som dom är. Sen tinar du dom långsamt i kyl innan du tilllagar dom. Det mesta kött såldes förr fryst i affär.
2. Lukta och smaka på en liten bit, ser den inte dålig ut, smakar inte dåligt, är det inget problem. Som någon sakt så är det den ju redan rökt, och klarar lite längre tid. Det som är farligt för korven är om den åker in och ut ur kylskåpet.3