Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Skulle tro det, mat blir inte så fort otjänlig - lite funderande kring att vi är i rötmånad men det är inte så känsliga produkter. Varken skinka eller yoghurt så jag skulle som vanligt lukta och sen smaka om det verkar OK.
Det står att den är förpackad i en skyddande atmosfär. Men jag har läst runt på internet och rekommendationerna från diverse myndigheter verkar vara runt två timmar. Hade förpackningen varit öppnad eller stått i solen hade jag kastat direkt men nu känns det som att jag blir tvungen att hugga in.
Man har ätit saker som stått framme väldigt länge på olika tillställningar utan att bli sjuk och de flesta ungar i många länder får ju med sig mackor till skolan varje dag och dessa förvaras förmodligen oftast i rumstemperatur i en herrans massa timmar. Om den skulle vara dålig, vad har jag att vänta mig? Att jag ligger utslagen i tre dagar och spyr upp allt jag äter eller att jag blir konstig i magen i några timmar? Har nog aldrig blivit matförgiftad förut trots att maten jag tillagar ofta står framme många timmar i portionsförpackningar innan jag ställer in dem i kylen eller frysen.