• 1
  • 2
2009-11-03, 14:43
Medlem
Blev jävligt sugen på tacobröd alltså två st taco sen har man ost sedan skinka lägger ihop de två och lägger den i en stekpanna med varm olja i och steker till gyllenbrun färg.
Då undrade jag hur tinar man bäst taco bröd vill ju att det ska gå bra och steka och så..
Några ideer?
Tänkte på micron men kanske blir lite torrt.
Citera
2009-11-03, 14:46
Medlem
Salgouds avatar
Tacobröd? Antar att du menar tortilla eller liknande? Isf tinar dom ju ruskigt snabbt i rumstemperatur. Har även kört i micron so du nämnde, och det brukar funkta fint så länge man är lite på bollen och inte kör för högt eller länge.
Citera
2009-11-03, 14:48
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbban3
Blev jävligt sugen på tacobröd alltså två st taco sen har man ost sedan skinka lägger ihop de två och lägger den i en stekpanna med varm olja i och steker till gyllenbrun färg.
Då undrade jag hur tinar man bäst taco bröd vill ju att det ska gå bra och steka och så..
Några ideer?
Tänkte på micron men kanske blir lite torrt.

Lägg in i mikron med några vattendroppar på, på med plastfolie och värm på full effekt i 1-2 minuter. Klart!

Lycka till
Citera
2009-11-03, 14:48
Medlem
Det var tortilla jag menade, ja
Då tackar man för svaren och går och äter
Citera
2009-11-03, 15:53
Medlem
zepofans avatar
Om du ska steka dem i smör så gör det inget om de blir en aning torra, då suger de bara till dig lite mer gottigt smör.
Citera
2009-11-03, 22:27
Medlem
Smör nej tack det funkar inte
Rapsolja is the way 2 goo.
Citera
2009-11-04, 00:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbban3
Smör nej tack det funkar inte
Rapsolja is the way 2 goo.
Funkar utmärkt! Med smör blir det betydligt godare än med en relativt smaklös olja tycker jag.
Citera
2009-11-04, 00:20
Medlem
Jonirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Lägg in i mikron med några vattendroppar på, på med plastfolie och värm på full effekt i 1-2 minuter. Klart!

Lycka till

plastfolie i micron? smälter inte det då?
Citera
2009-11-04, 14:01
Medlem
Kopos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonirl
plastfolie i micron? smälter inte det då?
Plast innehåller ingen vätska så därför är det ingen fara att köra i micro. Det är när det kommer i kontakt med vätska som det lätt smälter.
Citera
2014-06-01, 22:09
Medlem
Jag bumpar tråden. Jag har ett åttapack med Santa Maria Tortilla. Problemet är att jag har aldrig värmt dessa i micro, och vet inte hur man går tillväga. Ska man bara lägga in allihop samtidigt? I påse eller utan? Hur länge? Vilken effekt?
Citera
2014-06-01, 22:27
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Jag bumpar tråden. Jag har ett åttapack med Santa Maria Tortilla. Problemet är att jag har aldrig värmt dessa i micro, och vet inte hur man går tillväga. Ska man bara lägga in allihop samtidigt? I påse eller utan? Hur länge? Vilken effekt?

Tja, du kan ju börja med att läsa inlägg nummer tre i denna tråd!
Citera
2014-06-01, 22:33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Du är 18 år och vet inte hur en micro fungerar? Det krävs väl inte mycket tankeverksamhet för att prova på mellaneffekt i 10 sekunder, räcker inte det kör tio sekunder till osv. tills du har uppnått önskat resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in