Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-31, 16:05
  #73
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l.ibra
det är inte okej men när en svensk gör det så är det etniskt självförsvar? LOL.

Det var inte vi som började...
Citera
2016-06-05, 00:30
  #74
Medlem
Nastyboobs avatar
Enligt mig är det en mycket enkel sak att analysera.

Svensken har levt i fred och haft ett väl fungerande system sedan en lång tid tillbaka.
Titta på Sverige idag, är du förvånad att rasism och främlingsfientlighet växer?

Man kan ärligt talat inte ens se på Nyheterna på tv eller läsa svensk press utan att bli riktigt ledsen över utvecklingen. Då ska man även ha i tanke att media såsom Svt, Tv4, Aftonbladet, Expressen mm.. gör ALLT vad dom kan för att undvika att publicera en negativ nyhet med namn, etnicitet osv när det kommer till en invandrare eller svenskfödda vars namn kan förknippas med invandring.

Politikerna kör landet i botten och vår välfärd är totalt förstörd. Pensionärer som skattat och jobbat i hela sitt liv blir behandlade som ovälkomna djur, medans resurser vräkts på mångkulturen.

Listan kan göras lång, men jag tror du förstår min poäng.
Citera
2016-06-23, 13:43
  #75
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyboob
Enligt mig är det en mycket enkel sak att analysera.

Svensken har levt i fred och haft ett väl fungerande system sedan en lång tid tillbaka.
Titta på Sverige idag, är du förvånad att rasism och främlingsfientlighet växer?

Man kan ärligt talat inte ens se på Nyheterna på tv eller läsa svensk press utan att bli riktigt ledsen över utvecklingen. Då ska man även ha i tanke att media såsom Svt, Tv4, Aftonbladet, Expressen mm.. gör ALLT vad dom kan för att undvika att publicera en negativ nyhet med namn, etnicitet osv när det kommer till en invandrare eller svenskfödda vars namn kan förknippas med invandring.

Politikerna kör landet i botten och vår välfärd är totalt förstörd. Pensionärer som skattat och jobbat i hela sitt liv blir behandlade som ovälkomna djur, medans resurser vräkts på mångkulturen.

Listan kan göras lång, men jag tror du förstår min poäng.

Här var tråden jag letade efter.

Intressant svar. Fick just själv en tanke gällande vardagsrasism/främlingsfientlighet och funderar över huruvida den kommer att öka eller minska i dagens samhälle. Vi ha en toppmodern PK-apparat som snurrar för fullt och gör allt vad den kan för att trycka bort, sudda bort, förminska, utrota vardagsrasism och främlingsfientlighet. Men samtidigt blottas misslyckandet med det stora invandringsexperimentet allt mer och integrationen går förfärligt. Ta tex allt tafseri, grova glåpord och hårdare språkbruk, våld och misshandel, våldtäkter och gruppvåldtäkter på en nivå som Sverige inte tidigare skådat. Varje offer måhända kommer få en försämrad syn på ointegrerade och farliga invandrare. Många lär nog falla in i en försämrad syn efter att blivit utsatta själva av mångkulturens hemskheter.

Alla vet också varför vi har en sådan trist utveckling och vilka som är skyldiga. Kommer dessa fördomar att sedimenteras in hos fler och fler framöver eller kommer PK-motståndet gå segrande och bromsa en sådan utveckling? Det vore ju nästan komiskt om regeringens feministiska och PK-präglade härbärgare istället får motsatt effekt i samhället - att vi och dom tänkandet och rasismen ökar. Även om jag tycker en sådan utveckling är hemskt avskyvärd och dålig.

Vad tror ni?
Citera
2016-06-23, 18:54
  #76
Medlem
honungsflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gazm
Såg precis American History X. En film som försöker ge mig som tittare en bild av varför en ung människa dras till nazismen. I Sverige och i resten av västvärlden ser vi en ökning av främlingsfientlighet, rasism och nationalism. Jag upplever en ökad främlingsfientlighet ute på gatan idag.

Jag försöker analysera varför dessa krafter växer sig så pass starka igen. Är inte detta ett naivt beteende? Försöker bygga mina svar på en faktagrundad analys.

Intressant artikel: http://www.fof.se/tidning/2007/5/hog...arscherar-fram

Låt mig inspireras, vad tror du?
Ja visst gör det ont när knoppar brister.

Hela världen går igenom en fantastisk förändring just nu med en ökad frihet gällande rörlighet. Många är rädda för dessa förändringar och tycker det är otäckt med det okända och när dom förstår att framtiden kommer att se väldigt, väldigt annorlunda ut än vad det gjorde förr.

Men dessa förändringar är nödvändiga om människosläktet skall överleva i det långa loppet. Framtidens människosläkte kommer inte definiera sig utefter färgen på deras hud, språket dom talar eller vilka seder man lever efter i just deras lilla hörn av jordklotet -- utan snarare efter att man är en jordvarelse på planeten jorden. Då kommer också många konflikter baserade på rädsla, vad som är "ditt" eller "mitt" eller olikheter att försvinna.

Ja, rasism och främlingsfientlighet ökar därför att ödets vagnshjul har börjat rulla åt denna framtid, vilket gör många rädda och hatiska. Vad jag vill säga till er -- utav kärlek -- är att lär er att älska denna framtid, eller förgås av hat...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥
Citera
2016-06-23, 21:17
  #77
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsflickan
Ja visst gör det ont när knoppar brister.

Hela världen går igenom en fantastisk förändring just nu med en ökad frihet gällande rörlighet. Många är rädda för dessa förändringar och tycker det är otäckt med det okända och när dom förstår att framtiden kommer att se väldigt, väldigt annorlunda ut än vad det gjorde förr.

Men dessa förändringar är nödvändiga om människosläktet skall överleva i det långa loppet. Framtidens människosläkte kommer inte definiera sig utefter färgen på deras hud, språket dom talar eller vilka seder man lever efter i just deras lilla hörn av jordklotet -- utan snarare efter att man är en jordvarelse på planeten jorden. Då kommer också många konflikter baserade på rädsla, vad som är "ditt" eller "mitt" eller olikheter att försvinna.

Ja, rasism och främlingsfientlighet ökar därför att ödets vagnshjul har börjat rulla åt denna framtid, vilket gör många rädda och hatiska. Vad jag vill säga till er -- utav kärlek -- är att lär er att älska denna framtid, eller förgås av hat...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥


Åk till Sydafrika och upplys de vita där att de intet har att frukta. Att de bara inbillar sig att de svarta mördar dem. När du ändå är där, ta en dyktur med de stora vithajarna vid kusten. Det finns inget att vara rädd för. Sen tycker jag faktiskt att du är väldigt exkluderande när du bara begränsar dig till jorden och jordvarelser. Tänk på alla rymdvarelser som också vill vara med i din kramklubb. Begränsa dig inte till jorden utan se till hela universum.
Citera
2016-06-28, 20:16
  #78
Medlem
Pågrund av "anti-rasismen" såklart. Varje aktion får en motreaktion, det gäller anti-rasismen med.

När man ständigt påpekar att saker och ting är rasistiska, som kanske egentligen inte är rasism, kommer människor tycka att dom blir utsatta för det.

Som att inte få en lägenhet, ett jobb eller liknande och hävda att det beror på rasism. Det kommer göra en vit underklass som inte heller får jobb eller lägenheter förbannade.
När människor lägger någon form av arvssynd på vita människor, kommer dom utan skuld bli förbannade... osv.

Så ere
Citera
2016-07-19, 15:21
  #79
Medlem
Deliberatelys avatar
"Rasism" och "främlingsfientlighet" som kulturmarxisterna kallar det, är en naturlig självbevarelsedrift. Detta ökar i Västvärlden eftersom de västerländska ländernas media och politiska makt har kapats av förrädare som önskar förstöra länderna med massiv rasfrämmande invandring. De önskar trycka undan och i längden fullständigt förinta de vita folken. När så sker så är det helt naturligt att självbevarelsedriften väcks till liv och ökar hos de folk som förrädareliten orsakar lidande och försöker utrota.
Citera
2016-07-19, 21:39
  #80
Medlem
Med tanke på...

(FB) Ensam galning har tagit gisslan i Frankrike (?)
https://www.nordfront.se/flyktingbar...assagerare.smr
https://www.nordfront.se/minst-80-do...-frankrike.smr
https://www.nordfront.se/fem-poliser...onstration.smr
OSV...

...så är det snarare konstigt att "rasism" och "främlingsfientlighet" inte ökar ännu snabbare. Hur tät frekvens av muslimsk terrorism samt grova antivita våldsdåd och sexualbrott kan européerna tolerera innan de känner sig tvingade att reagera? Förr eller senare måste väl folk bestämma sig för att lösa dessa problem istället för att bara egoistiskt bedöma att risken att de själva drabbas av mångkulturens baksidor är acceptabelt låg, som många verkar göra nu.
Citera
2016-07-19, 22:21
  #81
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsflickan
Ja, rasism och främlingsfientlighet ökar därför att ödets vagnshjul har börjat rulla åt denna framtid, vilket gör många rädda och hatiska. Vad jag vill säga till er -- utav kärlek -- är att lär er att älska denna framtid, eller förgås av hat...
Vem är hatisk? Vi anser att européerna, den evolutionära skönheten naturen har givit oss och kulturen vi har burit på i årtusenden ska ha en ljusglimt även i framtiden. Det är knappast något hatiskt, utan snarare tvärt om. Är det någon som är hatisk så är det följeslagarna till ideologin som anser att det inte får finnas en enda nation på jorden med en majoritet av folk av europeisk börd - att samtliga av dessa civilisationer ska utplånas. Ingen av oss förnekar att Kina bör förbli kinesiskt eller att demografin i valfritt afrikanskt land bör förbli karakteristisk för dem.

En värld utan gränser, dvs den nya världsordningen (NWO), kommer i slutändan att leda till att folk trängs undan, förlorar sitt kulturella inflytande och så småningom blir förtryckta. Nationella gränser ger istället samtliga folk fortlevnad och en tryggare framtid. Men ni som blivit intutade dessa fasoner om att allt ska tvångsblandas tänker förstås inte längre än PK-dimman räcker.

Det är en sak att barn drömmer om en värld utan några gränser eller moraler då de ofta är fulla av fantasier. Är man vuxen som du bör man dock förväntas ha en något mer utvecklad, långsiktig logik och förstå att likformighet är nödvändigt för ett tryggt, välfungerande samhälle. Vissa växer dock aldrig upp från dessa dumheter om ett ideologiskt drömsamhälle som aldrig någonsin har fungerat i praktiken. Suck.
Citera
2016-07-28, 17:26
  #82
Medlem
JoakimBalls avatar
PGA av värmen!
Citera
2016-08-02, 01:37
  #83
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gazm
Såg precis American History X. En film som försöker ge mig som tittare en bild av varför en ung människa dras till nazismen. I Sverige och i resten av västvärlden ser vi en ökning av främlingsfientlighet, rasism och nationalism. Jag upplever en ökad främlingsfientlighet ute på gatan idag.

Jag försöker analysera varför dessa krafter växer sig så pass starka igen. Är inte detta ett naivt beteende? Försöker bygga mina svar på en faktagrundad analys.

Intressant artikel: http://www.fof.se/tidning/2007/5/hog...arscherar-fram

Låt mig inspireras, vad tror du?
Du är lat. Varför ska andra inspirera dig? Hitta på nåt själv.
Citera
2016-08-08, 23:15
  #84
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gazm
Såg precis American History X. En film som försöker ge mig som tittare en bild av varför en ung människa dras till nazismen. I Sverige och i resten av västvärlden ser vi en ökning av främlingsfientlighet, rasism och nationalism. Jag upplever en ökad främlingsfientlighet ute på gatan idag.

Jag försöker analysera varför dessa krafter växer sig så pass starka igen. Är inte detta ett naivt beteende? Försöker bygga mina svar på en faktagrundad analys.

Intressant artikel: http://www.fof.se/tidning/2007/5/hog...arscherar-fram

Låt mig inspireras, vad tror du?

Vi har importerat en hel del rasister från mellanöstern på sistone, det kan vara det som ligger bakom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback