2009-11-01, 10:38
Medlem
cuzzys avatar
Hej!

Jag vet inte om detta är rätt forums del, ligger den fel så ber jag mod flytta den.

Nu till mitt problem/fundering:
Det är så att varje natt jag stänger av min dator så hör jag engelsk radio från mina högtalare även fast dom är avstängda. Detta varar i cirka 5 sekunder varje gång. Ibland är det musik och ibland läser dom upp nyheter.
Jag tycker detta är lite små komiskt men ändå skrämmande på samma gång.

Såvitt jag vet ska detta inte gå o göra ifrån mina högtalare. Så är det någon här som vart med om samma sak?
Citera
2009-11-01, 10:42
Medlem
Hörde någon på radion med en liknande berättelse, konstigt!

Även om du drar ut strömsladden?
Citera
2009-11-01, 10:46
Medlem
Det är ett klassiskt problem med oskärmade kablar. Någon av alla de långa sladdarna blir en antenn och plockar upp radiosignaler. Det är inte ett dugg ovanligt. Händer även gitarrister där sladden till gitarren blir antenn.
Citera
2009-11-01, 10:49
Medlem
golffs avatar
Det är samma sak med mina högtalare fast då är Rix Fm.
Citera
2009-11-01, 10:55
Medlem
cuzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeForsberg
Hörde någon på radion med en liknande berättelse, konstigt!

Även om du drar ut strömsladden?

Har inte provat att dra ut strömsladden men ska pröva ikväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Zotamedu
Det är ett klassiskt problem med oskärmade kablar. Någon av alla de långa sladdarna blir en antenn och plockar upp radiosignaler. Det är inte ett dugg ovanligt. Händer även gitarrister där sladden till gitarren blir antenn.

Jaha okej Då slipper jag ligga och fundera över varför det kommer ut röster ur högtalarna då

Tackar
Citera
2009-11-01, 12:28
Medlem
Hahah det är klart som fan att det inte kommer komma något ljud när man drar ut strömsladden.
Citera
2009-11-01, 13:59
Medlem
cuzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorkillen85
Hahah det är klart som fan att det inte kommer komma något ljud när man drar ut strömsladden.

Haha fan va dum jag känner mig nu :P. Självklart kommer det inget ljud då, borde tänkt ett steg längre där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in