2009-11-01, 02:12
Medlem
asteaks avatar
Hej.

Ska fatta mig kort.

Råkade tappa min 3 år gamla laptop i backen , startade om den och fick upp lite felmedelanden om att msnmsgrn.exe var skadad kör CHDSK (kommer inte ihåg exakt).

körde den där kontrollen CHDSK och fick blåskärm i 1 sek sen startar den om och då kommer det upp ett till medelande att windows är skadat "sätt in skivan och tryck på R.

Grejen är ju att jag inte har en cd-rom

hur ska jag göra ?
Citera
2009-11-01, 02:17
Medlem
Thyrfs avatar
bluescreen brukar vara = köpa ny!
Citera
2009-11-01, 02:40
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrf

hehheehe, nädå
bluescreen brukar innebära en ominstallation
om du kan läsa snabbt så brukar det stå på bluescreenen en kod, den kod ska man slå upp på nätet för att se vad det är som strular. om du inte orkar göra detta så är en ominstallation som gäller.

om jag skulle få köpa ny dator varje gång jag fått en bluescreen så skulle jag vara någonstans på dator nummer 10000, där runt iaf.
Citera
2009-11-01, 04:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Vis av skadan köper du en laptop/notebook med SSD-disk nästa gång så finns iaf chansen att återskapa all viktig data när olyckan händer.

Plocka över disken i en USB/IDE eller USB/SATA dockningsstation och rädda tillbaks dina gamla viktiga data till den nya maskinen med hjälp av GetDataBackNTFS.
Citera
2009-11-01, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrf

hur många iq har du ? . om man är en data noob som dig så ska man nog inte svara på den här frågan alls ! . bluescreen kommer lite då och då , ibland räker det o starta om datorn och ibland installera om windows , . och det är oxå lätt bara o stoppa i windows skivan o köra på tar max 50 min , beroende på dator , skulle jag ha köpt en ny dator varje gång så skulle det ha varit en 30 st . din noob
Citera
2009-11-01, 10:55
Medlem
sommarlovs avatar
Din hårddisk har skadats.
Om du är rädd om något på den, använd inte datorn, och lämna den till ett proffs!
Citera
2009-11-01, 15:56
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Vis av skadan köper du en laptop/notebook med SSD-disk nästa gång så finns iaf chansen att återskapa all viktig data när olyckan händer.

Plocka över disken i en USB/IDE eller USB/SATA dockningsstation och rädda tillbaks dina gamla viktiga data till den nya maskinen med hjälp av GetDataBackNTFS.

nja nå viktig data hade jag inte :P men så det är bara att lämna in den alltså ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in