Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-11-01, 01:16
Medlem
Sweetiepies avatar
Får ständigt höra att jag är dum som slänger dyra pengar på en Äppleskrutt-dator när man får lika bra för hälften av summan.
Många Apple-produkter är överprisade, men efter ha köpt en iMac 27" nu så känns det som ett kap helt enkelt.

Jag kan summera lite.

* 27" stor LED-belyst IPS skärm av marknadsledande kvalitet (vad kostar en sådan löst?)
* 3.0ghz c2d, 4gb DDR, 1 TB intern, ATI Radeon HD 4670
* Trådlöst tangentbord och mus som dessutom är världens första multitouch-mus
* Webcam, dvdbrännare, högtalare, senaste trådlöst, bluetooth
* Mac OS X Snow Leopard med iLife '09 programpaket
* Totalt tunn och otroligt snygg och kompakt.. folk förvånas över hur allt får plats i denna tunna "skärm".
* Apple kvalitet, design, längre hållbarhet och högre andrahandsvärde
* Det går även köra Windows numera med boot camp

16.495,00 kr .. (eller 14 800 som jag köpte för med studentrabatt.)

Är datorn "Apple-överprisad" ?
Jag tycker inte det.
Det finns helt enkelt ytterst få anledningar kvar till att inte skaffa en iMac.
2009-11-01, 01:20
Medlem
brainspaces avatar
Tycker dom är jävligt prisvärda faktiskt. Så jävla bra datorer. Mac = som en dator ska fungera egentligen
2009-11-01, 01:20
Medlem
Bambi79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Jag tycker inte det.

Det skulle vara för att man redan hade en sen innan.
Jag har en MacBook Air. Sååå nöjd!!
((Grattis till din Mac förresten!!))
2009-11-01, 01:26
Medlem
BilboBus avatar
Om du bygger en datorlöst får du en grymt mycket bättre dator för pengarna, med märkedatorer har jag ingen anning om. Imac är lätt en utav de mest prisvärda hel-integrerade desktopdator snyggt och funktionellt med ett grymt OS. Trist bara att det är en C2D i datorn, är det DDR3 annars är det ju inte så kul.
2009-11-01, 01:50
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Om du bygger en datorlöst får du en grymt mycket bättre dator för pengarna, med märkedatorer har jag ingen anning om. Imac är lätt en utav de mest prisvärda hel-integrerade desktopdator snyggt och funktionellt med ett grymt OS. Trist bara att det är en C2D i datorn, är det DDR3 annars är det ju inte så kul.
Grymt mycket bättre för pengarna?
Var snäll att åtminstone länka till en snarlik datorskärm.
Och ja .. DDR3 har varit standard i Mac i ett år nu. Vissa saker ligger de i framkant med, andra inte. Trådlöst har varit N sedan 2 år tillbaka minst medans vissa PC laptops fortfarande säljs med G/B. Men grafikkort är ofta förra årets och det går sällan välja till ett av de senaste.
Senast redigerad av Sweetiepie 2009-11-01 kl. 01:53.
2009-11-01, 01:51
Medlem
Csharpers avatar
fan, 14 800 är ju riktigt billigt för den datorn! jag är riktigt sugen på att skaffa en jag med, men jag är student och har redan en Mac Pro så jag får väl nöja mig med den.. skulle dock vilja ha en bärbar också
Senast redigerad av Csharper 2009-11-01 kl. 02:11.
2009-11-01, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu

Snälla, iMac skickas även med i5 och i7 processorer. För en skärm av denna kvalité och samma innehåll får du lägga långt över 20000kr för. Och för att inte prata om att du tar upp mycket större plats i ditt rum då datorn är inuti skärmen på iMacen.
2009-11-01, 10:46
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Får ständigt höra att jag är dum som slänger dyra pengar på en Äppleskrutt-dator när man får lika bra för hälften av summan.
Många Apple-produkter är överprisade, men efter ha köpt en iMac 27" nu så känns det som ett kap helt enkelt.

Jag kan summera lite.

* 27" stor LED-belyst IPS skärm av marknadsledande kvalitet (vad kostar en sådan löst?)
* 3.0ghz c2d, 4gb DDR, 1 TB intern, ATI Radeon HD 4670
* Trådlöst tangentbord och mus som dessutom är världens första multitouch-mus
* Webcam, dvdbrännare, högtalare, senaste trådlöst, bluetooth
* Mac OS X Snow Leopard med iLife '09 programpaket
* Totalt tunn och otroligt snygg och kompakt.. folk förvånas över hur allt får plats i denna tunna "skärm".
* Apple kvalitet, design, längre hållbarhet och högre andrahandsvärde
* Det går även köra Windows numera med boot camp

16.495,00 kr .. (eller 14 800 som jag köpte för med studentrabatt.)

Jag tycker inte det.
Om du ständigt får höra att du är dum tycker jag dina "kompisar" suger.
Passar denna tråd bättre i Samlevnadsforumet?
En 27" iMac i5 med SL och Windows 7 och VMWare Fusion 3 är (med köpta licenser givetvis) ett otroligt kap. Och då är det en helt unik maskin, finns ingen konkurrent.
Nu kan man ju köpa en sån maskin billigare än 30" Cinema Display, så alla är glada, inte minst jag!
2009-11-01, 12:29
Medlem
contrerass avatar
Citat:
* 27" stor LED-belyst IPS skärm av marknadsledande kvalitet

Nu vet jag inte om Apple bytt leverantör, men till iMac 24" så var det LG som gjorde skärmarna, och dom klassas väl knappast som marknadsledande när det gäller kvalitet.
Jag och många andra har problem med "inbränningar" och det är ju inte direkt vanligt när det gäller LCD.
2009-11-01, 17:44
Medlem
Linkerts avatar
Kan ju lägga in i den här tråden att det inte är i7 som i7 processor. Finns två modeller som är relevanta, Lynnfield och Bloomfield. Lynnfield är den tråkiga som inte har särskilt stora övertag över i5 modellerna och det är den typen som man får i iMac.
2009-11-01, 21:20
Medlem
Vrövhåls avatar
Det är möjligt att iMac är en relativt prisvärd dator för de som har den läggningen, men det jag tycker saknas i Apples sortiment är en vettigt prissatt vanlig desktopdator i ett miditowerchassi, deras Mac Pro är riktigt skämtsamt prissatt i förhållande till den hårdvara man får:
2009-11-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Det är möjligt att iMac är en relativt prisvärd dator för de som har den läggningen.

Vad är det för läggning du snarrar om? Jag tror att du gnäller för att du inte har råd.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in